Neuvola

Mä oottelen tässä tietoa koska "saisi" varata ajan jo toiseen sokerirasitukseen.. :s Mun äidillä diabetes, siksi olen riskiryhmässä, eka rasitus oli joskus aika alussa, sieltä tuli puhtaat paprut, niin siksi joutuu uusiks...loogista :D ns. Kela-neuvola on ensi viikon maanantaina :)

Mulla huomisaamuna klo7... En oo aikaisemmissa raskauksissa joutunu käymään, toivottavasti ei oo aivan kamalaa...

Mullakin on ens viikolla edessä. .. mietin vaan kun siellä menee se 2h ainakin niin tarviiko niitä tunteja tehdä töihin takaisin? Normi neuvoloita en ole tehnyt..

Mulla 13.12 klo 7.30. Ja seuraava neuvola vasta 28.12, jolloin saan vasta todistuksen kelaa varten.

Mulla oli tänään 22+2 kelaneuvola :) Unohdinkin kysyä, onko mulle laitettu jo lähete sokerirasitukseen, aikaisemmin oli puhetta, että pitäis mennä sit 24-26 viikoilla, mutten oo vielä varannut aikaa. Tarvii sopia semmonen päivä, jolloin mies voi olla pois töistä, niin voi olla esikoisen kanssa..
Painoa on tullut sairaasti, nyt oli tullut kaksi kiloa kahdessa viikossa :o Tosin samoilla viikoilla mulla viimeksikin paino pompsahti ylöspäin. Painan jo kaksi kiloa enemmän kuin esikoisesta viimeisimmilläni :D

Mullaki tullu tähän mennessä jo 10 kiloo painoo. Puolen välin ku menin niin alko rytinällä tulee painoo.

Juu 10kg napsahti täälläkin rikki. Tosin ekat 6kg tuli heti ekan kolmanneksen aikana ja sit vähän hillitymmin nousi paino. Nyt sit varmaan vielä seuraavat 2 viikkoa keräillään massaa, jonka jälkeen _toivottavasti_ nousu hidastuisi.. Tai silleen ainakin esikoisen kanssa meni :)

Mäki toivon, että tää painonnousu alkaa olemaan hillitympää. Vaikka mitä yrittäs, niin eiku nousee vaan liikaa.

Mulle oli tullut 5 kg painoa. Murehdin niin kauheasti, etta kun ei edelleenkaan ole kauheasti ruokahalua ja moni asia (suklaata lukuunottamatta...) maistuu jotenkin puulta. Tai pahalta. Hormonit kuulemma. Mutta kovin rohkaiseva katilo oli ja heti olo huojentui, kun sydanaanet olivat ok ja mahankasvu normaalia. Jotenkin kylla putosi vuorenkokoinen kivi sydamelta. :)

Meille eka lapsi tulossa ja mie olen aika hemmetin sekasin nuista avustuksista jne. Kelan sivuilla tietoa mutta ne on niin oudosti kirjotettu ettei mene minun päähän:banghead: Mitä juttuja sitä voi/pitää hakea nyt ku saa sen raskaustodistuksen? äitiyspakkauksen ja äitiysrahan ainaki..vissiin :dead:

Vanhempainpäiväraha ja äitiysavustus joko pakkauksena tai rahana, lapsilisän voi myös hakea valmiiksi. Ei kai niitä muita taida olla?

Vanhempainpäivärahan voi hakee synnytyksen jälkeisen jälkitarkastuksen jälkeen.

Tai siis vanhempainpäivärahan voi hakea valmiiksi samalla, kun hakee äitiysrahaa, mutta olikohan viimeistään kk ennen vanhempainrahakauden alkua, pitää se jälkitarkastustodistus toimittaa kelaan :)

Kaikki voi hakea nyt kerralla. Lapsilisä alkaa sitten syntymäkuukaudesta seuraavana kuukautena ja jälkitarkastuksesta tosiaan todistus kelalle laitettava :)

Huome aamul klo 7.10 sokerirasitus. Voin jo kuvitella millai migreeni tulee ku ei saa edes juoda vettä nyt yli 12h

Takaisin