Neuvola

Mä kyllä sain juoda vettä, mutta vaan silleen, että suu vähän kastu. Sitte siinä mittauksien välissä sain juua yhen kupin vettä kyllä.

Minä reippaana tyttönä hain jo kaikki tuet kerralla. Äitiysavustuksen, äitiyspäivärahan ja vanhempainpäivärahan. Kahteen ensimmäiseen on jo todistus toimitettu ja sitten siihen vanhempainraha hakemukseen vaan pitää toimittaa se jälkitarkastus todistus.

Mies hakee sitten oman avustuksensa kun jää isyyslomalle. :)

Minä oon kanssa ihan pöllönä näitten avustusten kanssa ja tein vaan niinkuin kelan täti käski, menin nettiin ja hain kaikkia kerralla että on hakemukset valmiina. :D

Ens perjantaina olis meillä isyyden tunnustus neuvolassa, ei tartte sitten synnytyksen jälkeen minnekkään sossuille lähtä vaappumaan. :)

Ei se sokerilitkun juominen oo ees nii paha ku tää kauhee jano mikä on ku oon tottunu juomaa paljon vettä ja ei sitä tääl ainakaa saa juoda yhtää

Se on muuten kauhee tunne kun vettä ei saa juoda! Mä vielä illallakin sen rasituksen jälkeen fiilistelin sitä että yöllä saa juoda ja aamulla syödä normaalisti, tuli mieletön onnen tunne mokomasta asiasta :D.

Mulla kans sokerirasituskoe takana ja arvot kunnossa. Mut mulla teki kyl tiukkaa juoda se litku ja tuli huono olo. Olivat vaihtaneet sen colan makuisen tähän siniseen pulloon. Paremmin meni se edellinen alas.
Saa nähdä joutuuko tuohon vielä, toivottavasti en :blackeye: nimimerkillä viime raskaudessa kävin 4 kertaa :hungover:

mun täytyy varata sokeri rasitukseen aika, yök. Neuvolassa torstaina kaikki hyvin, sain kelan paperit joten nekin täytyy laittaa eteenpäin

Täälläkin nyt toinen sokerirasitus ohi, ja arvoissa ei ollut häikkää alkuraskaudessa eikä nytkään onneksi! Edellisen kerran pääsin lepäilemään toiseksi tunniksi ekg-huoneeseen kun tuli huono olo kun ei meinannut löytää suonta ja joutui pistämään useita kertoja. Nyt löyty niin hyvin että ekan kerran kun otti näytteen se kangas tuli ihan läpi verta ja muina kahtena kertana tuli verta kunnolla. Ei tullut tälläerää huono olo ja taisin jopa siinä aulassa torkahtaa kun heräsin omaan vaimeaan kuorsaukseen :D

Kauanko se sokerirasitustesti kestää? Siis noin? Että kauanko siihe pitää varata aikaa? :) Parin viikon päästä ois mulla nimittäin se hupi eessä :P

Aamuaika kannattaa varata. Siihen menee aikaa sellanen 3-4h. Eka otetaan paastoarvot ku saavut sinne, juot litkun, sit tunnin päästä yks arvo ja sit toisen tunnin päästä toinen ja itelläni meni ainaki aikaa ku halusin syödä siinä terkkarilla ihan rauhassa eväät ettei tuu pahaolo.

Teettekö tunnit takaisin töihin? Kun onhan se lääketieteellinen tutkimus ym mitä tessissä nyt lukikaan. Mua ei ainakaan kiinnosta enää pätkääkään olla töissä kun ei ole oikein töitäkään enää kun sijainen osaa jo kaikki mun hommat...

Minkäsuuruisia sf-mittoja teillä on ollut viikkoihin nähden? Mulla oli eilen neuvolalääkärillä 26cm (rv 24+6), kasvanut 6cm vähän päälle kahdessa viikossa... Tosin lääkäri ei kyllä ilmaissut mitään huolta tai edes maininnut asiasta, netistä menin itse lueskelemaan, että yläkäyrällä mennään. :hilarious: Painokin noussut 2kg ihan kahden viikon sisällä (lisäkiloja tullut kaikkiaan yhteensä 5 tässä raskaudessa)...

Mulla oli rv 16+2 sf-mitta 21cm ja rv 22+1 samaiset 21cm. Seuraava neuvola vasta joulun jälkeen, niin sit näkee millainen mitta sillon tulee :) Neuvolalääkäri pitäis olla, mut ei ole aikoja antaa edes ens vuoden puolelle ja neuvolakin siirtyi kolme viikkoa eteen päin :/

Mulla oli tänään (27+1) sf-mitta 24. Kuukausi sitten (23+0) 21, eli 3 senttiä tullu kuukaudessa. Eka mitta oli yläkäyrällä ja tää toinen sitten keskikäyrällä.
Just kattelin esikoisen neuvolakorttia ja siellä mun sf-mitta oli viimeiseen asti yläkäyrällä vaikka maha oli pienempi ja sirompi kun nyt ja poikakin oli syntyessään 2,3 kiloa... en ihan hirveästi siis anna painoarvoa tolle mitalle :wink

Minkäsuuruisia sf-mittoja teillä on ollut viikkoihin nähden? Mulla oli eilen neuvolalääkärillä 26cm (rv 24+6), kasvanut 6cm vähän päälle kahdessa viikossa... Tosin lääkäri ei kyllä ilmaissut mitään huolta tai edes maininnut asiasta, netistä menin itse lueskelemaan, että yläkäyrällä mennään. :hilarious: Painokin noussut 2kg ihan kahden viikon sisällä (lisäkiloja tullut kaikkiaan yhteensä 5 tässä raskaudessa)...

Mulla oli eilen 26cm, rv23+6. Korkeella siis täälläkin huitelee, yläkäyrän yläpuolella. :D

Ja kiloja tullut 4,5kg ekasta neuvolasta.

Täällä oli viime käynnillä (rv 24) sf-mitta 24 cm, yläkäyrän puolella mentiin niin kuin myös edellisellä kerralla. Ensi viikolla seuraava mittaus, ja baby tuntuu olevan kovinkin korkealla viime kertaan verrattuna, joten epäilen että suht isot lukemat tulee nytkin.

Mulla oli nyt tiistaina 27+2 sf 25cm vai 26cm muistaakseni, eli pari senttiä pienempi mitä esikoisesta oli. Esikoinen oli tässä vaiheessa jo pää alaspäin tukevasti, kun taas tämä kaveri edelleen viistosti tai poikittain, mikä vaikuttaa tuohon sf-mittaan.

Vauvan asento ja lapsiveden määrä varmaan on ne isoimmat tekijät tässä vaiheessa, että mihin se mitta asettuu. Voihan toki vauvan koossaki olla jo esim. radin vuoksi suurta kasvua ja kohtahan se vauvojen massakausi jo alkaakin.

Mulla taas on tosi pieni masu, tai siis maha on paljon isompi kuin esikoisesta, mutta kohtu pienempi/matalammalla :D Tuntuu, että se on enemmän jotenkin poikittain tossa.. rv22+2 sf-mitta oli 16cm, mikä oli kai vähän alakäyrän yläpuolella. Esikoisen aikaan mentiin koko raskaus täysin keskikäyrällä mitan mukaan. Tää pikkuinen on kuitenkin ollut koko ajan isompi mitoiltaan kun esikoinen :D

Se olis neuvolaa lähettävä. Oma neuvolatäti lomautettuna joten saa nähä millanen tää sijainen on. Tänää saa tietää myös sokerirasituksen tulokset

Takaisin