Neuvola

Mä oon 164cm ja mies 186cm ja viimeeksi oli saman painonen synnärille lähtiessä miehen kanssa, ehkä paria kiloa vajaa :rolleyes: Mitäpä tuosta, synnytyksen jälkeen mies lihosi yli 20kg ja mä laihduin saman verran, hyvä diili :D

Mä oon 165cm ja mies 179cm. Mies normaalipainon alarajalla, mä oon aina ollut normaalipainoinen. No mä kyllä liikun paljon ja syön terveellisesti, että väkisinkin pysyy paino normaalina :D Pari vuotta harrastin voimanostoa, tuli siinä pari kiloa lihasta lisää, mutta jäi sitten se harrastus kun elämä muuttui... Jos sitä sitten omaan taloon punttikamat ja 300kg yhteistulos rikki :P

Mä oon 174 ja mies 184, mutta painoeroa on about 30 kiloa joten toivon todellakin, etten saavuta samaa painoa :D Maha alkaa pikkuhiljaa näyttämään meillä vähän samalta. Pitää kyllä mainita, että mulla on näille viikoille edelleen tosi pieni maha...

Mulla on miehen kanssa 40cm pituuseroa mut painos on enään vajaa 10kg. Mul tosin paino noussu nyt sen 10kg jo ja mies on normipainon alarajalla. Toivon ettei mun paino nouse samoihi miehen kans ku on jo nyt sellai olo et häpeen itseäni kun tätä painoa kertynyt vaik kui liikkunu.

Neuvolakäynti takana, painoa tullut 555g/viikko edellisestä käynnistä. Yht. 6-7kg koko aikana (nyt 23+4) joten ihan ok. Hg 137 eli ei tarvii vieläkään lisärautaa. Parin viikon kuluttua sokerirasitustesti.
Supistelujen vuoksi perjantaina lääkäri vielä tsekkaa ettei vaan ole tarvetta sairaslomaan, toivottavasti ei sillä olo on muuten pirteä... Mutta helposti alkaa supistelemaan ettei mitään oikein pysty kyl puuhailemaan.

Mä oon 165 ja mies 180 ja eipä enää taida olla kuin 5kg eroa painossa, jos sitäkään :D Mä oon keräilly massaa ja mies on itseasiassa hoikistunut tässä syksyn aikana. Tosin talvella se viimeksikin keräsi mun loppuraskaudessa yhtäkkiä 10kg painoa :D Ei mua nyt raskaana ollessa haittaa, vaikka painaisin samanverran, mutten kyllä muuten enää halua yli 70kg painaa.. Oisin tyytyväinen ihan 65-68kg, mitä olin ennen esikoista.

Mulla neuvola takana, painoa oli tullu 2-3kg lisää mut viikkopaino n 500 g eli ihan ok th:n mielestä. Verenpaineet loistavat. Mut valitettavasti hb tippuu edelleen rautalisästä huolimatta, nyt se oli 105. Ei ihme että huippaa ja väsyttää. Pitää alkaa syömään 2kaps /vrk rautaa. SydänÄänet 147. Seuraava neuvola vasta joulukuun 8.päivä, silloin saan kelan laput. Sokerirasituskokeeseen pitäs varata se aika ennen sitä.

Taas yksi neuvolakäynti takana, vähän jännitti tällä kertaa mitä painosta sanotaan kun alun hiljaisuuden jälkeen noussut nyt puolisen kiloa viikossa, mutta kätilö sanoi tuon olevan oikein hyvä tahti tässä vaiheessa eikä kuulemma näy kuin mahan kasvuna. Mulla ei onneksi ole huolta siitä, että ottaisin miehen kiinni koossa, meillä pituuseroa yli 40 cm ja painoa ukkokullalla reilut 40 kg enemmän kuin meikäläisellä x) Pikkuinen kasvaa yläkäyrällä ja potki hullun lailla anturia kun sydänääniä mittailtiin ^.^

Minä taidan olla ainut jolla on itseä lyhyempi mies... :p Mies on 178cm ja minä 180cm. Painoeroa 30kg, mies on laihempikin vielä minua...

Mulle ei näiden 23raskausviikon aikana ole tullut yhtään painoa lisää. Viime perjantaina neuvolassa puntarilla käydessä paino edelleen lähtöpainosta -300g. Plussauksen jälkeen painoni putosi -4kg. Että ei ole tullut itselle lisäkiloja yhtään vaan kaikki paino on vauvasta, lapsivedestä, istukasta, lisääntyneestä verestä peräisin. Saa nähdä kuinka paljon sitä synnytyksen jälkeen painoa on lähtenyt pois vai paisunko loppuajasta mahdottomasti. Paino kuulemma terkan mukaan on kuitenkin alun rajun pudotuksen jälkeen sopivassa suhteessa kehittynyt, sen noin 200g viikossa. Rajummin ei tarttekkaan kuulemma nousta.

Kelan neuvolakäynti se oli meilläkin, tai no olis pitäny olla. Terka ei pahemmin kelan asioista tiennyt ollenkaan ja osa sanomisista oli vanhaa tietoa, oikeastaan hvä vain että antoi vain todistukset kouraan ja kehoitti kelasta tukia hakemaan. :wacky:

Mullaki ens viikolla,keskiviikkona sokerirasitus..seuraavassa neuvolassa meillä onki isyyden tunnustaminen vuorossa ja sitte onki kohta eka valmennus..kela neuvolasta en tiiä vielä yhtään.

Epistä! Meillä oli aikaisin mahollisuus mennä kaheksaksi... Ite herään kuitenkin kuudelta nälkäsenä. :shifty:

Täällä kans 16.12.. Samapa tuo on käydä.. Mutta itsellä ainakin päivä menee sen takia ihan plörinäksi, koska en ole yhtään aamu ihminen, ja siellä pitää olla nököttämässä jo klo 7.10, ja se väsymys paaston ja aikaisin heräämisen takia... plus vielä taapero ikäinen tytteli kotona ei kyllä anna yhtään armoa että saisin levätä sen jälkeen :grin
Onneksi se on itsellä toivottavasti vain yhtenä aamuna edessä!

Takaisin