Neuvola

Mulla oli mies tokassa mukana,ekassa ei ois mitää tehnytkään kyllä :D tokassa sentäs ne sydänäänet kuuli :)

Mulla on ollu mies mukana neuvolassa ja tulee varmasti jatkossakin. Yhdessähän tätä vauvaa odotetaan.

Mä käyn itsekseni neuvolassa... Jotain niitä isäkertoja siellä taitaa olla, tulee sitten mukaan. Neuvola on mulle se paikka missä omia tuntoja voi purkaa :)

Minä kävin ekassa raskaudessa joka neuvolakäynnin miehen kanssa. Ultrat ja lääkärineuvolat myös. Nyt ei kehtaa ottaa esikoista mukaan marisemaan niille käynnille niin mies yleensä vahtii lasta sen ajan. Tärkeiden ultrakäyntien ajaksi ollaan kyllä viety lapsi hoitoon, että pääsee isäkin näkemään mitä masussa on meneillään. :)​

Tänään rv 16+4 ja käyty ensimmäistä kertaa kätilön luona, ihan ensimmäinen neuvolavisiitti kun on täällä Norjassa vasta viikolla 12 ja silloin lääkäri kyseessä. Oli aivan ihana neuvolan täti ja jäi todella hyvä mieli tästä käynnistä. Paikalliset täällä tuppaa olemaan välillä vähän tylyjä ainakin meitä ulkomaalaisia kohtaan ja odotin kauhunsekaisin tuntein miten käy, mutta onneksi näin. Vahvat sydänäänet löytyi heti :Heartred ja kohtu oli kasvanut hyvään malliin. Enää pari viikkoa rakenneultraan, jännittää... :nailbiting:

Mies oli nyt toisella kerralla mukana kun sanottiin että ehdottomasti pitää olla miehenkin sillä kerralla. No eipä siellä mitään erikoista juteltu sitten kuitenkaan, että vähän turhilta tuntuu nuo neuvola käynnit itsestäkin jopa... Mitään kysyttävääkään ei tässä itsellä eikä miehellä ole noussut esille. Jospa seuraavilla kerroilla alkaisi olemaan enemmän jo sellaista tietoa ja aihetta josta saisi keskusteluakin vähän aikaiseksi.
Kaiken lisäksi tuolla neuvola käynnillä pelästyttiin oikeastaan vähän kaikki kun ei sydänääniä saatu kuuluviin ja terkkakin jo loppusestaan alkoi vaikuttamaan vähän hermostuneelta kun ääniä ei vaan löytynyt. Saatiin onneksi akuuttiaika meidän lääkärille ja ultralla varmistettiin että kaikki on hyvin.

Me ilmottaduttiin perhevalmennukseenkin ja loppusestaan ne järjestämis ajat on sellaiset että minä joudun menemään niihin ilman miestä kun mies ei pääse työnsä vuoksi niihin ollenkaan. Liekkö järkevää mutta käväsen nyt mielenkiinnosta kuulemassa mitä niissä joristaan. :D

Varmasti on tärkeää niiden nähdä myös mies ja saada vaihtaa edes sananen hänen kanssaan, he kun kuitenkin haluavat nähdä millaiseen perheeseen vauva on tulossa. :) Viimeeksi mies oli intissä melkein kaikki ajat, pari kertaa vain pääsi paikalle. Nyt ekassa neuvolassakaan ei ollut paikalla, enkä väkisin yritäkään järkkäillä neuvolaa miehen töiden mukaan. Ultriin aina tulee aina ja neuvoloihinkin aina kun on mahdollista.

Kiitoksia vastauksista, tietääpä nyt suunnilleen että mitä siellä neuvolalääkärissä on odotettavissa :)

Mulla oli tänään neuvola, tai meillä. Masulla ja mulla.
Kaikki hyvin. Pissa puhdas ja verenpaineet oikein hyvät. Syke oli noin 140 pienellä <3
Ajattelin ettei käynnissä kauan mene, mutta Hups olinkin melkein puolitoista tuntia siellä lörppäsuineni. Heh.
Suurin osa ajasta tuli puhuttua viime synnytyksestä ja peloista.. Mukava käynti siis :)

Meillä ollu vasta eka neuvola + ultra takana ja mies oli molemmissa mukana. :) Tulevat neuvola ja neuvolalääkäri käynnitkin on kalenterissa ylhäällä ettei voi mitään palavereja tulla. Mun mielestä hyvä juttu kun tää on molempien esikoinen ja saa mieskin välillä ajateltua pienokaista kun tuntuu sillä olevan niin paljon työjuttuja. :)

Meillä ei mahdollisuutta siihen, että mies olis joka käynnillä tai edes osassa mukana. Täysi työ järjestää omien töiden oheen noi kaikki ajat. mies yritetään saada ultriin mukaan. Ihana kuulla että se toisilta onnistuu, toki en oo ihan varma mitä se tekis mun neuvolakäynneillä, ei kai siellä hirveesti puhuta ku epämukavista asioista
Mulla ollu vasta yksi neuvola. seuraava on viikon päästä ja siinä on se lääkäri.

Meillä mies on ollut vaan esikoisen odotusaikana ihan ekalla neuvolakäynnillä ja ultrissa. Sit pojan syntymän jälkeen oli ekalla neuvolakäynnillä kotiutumisesta ja sit 1v käynnillä :D tällä kertaa ei pääasyt edes nt-ultraan, rakenneultraan koettaa päästä jos ei sit saada lapsenvahtia nii joutuu olee pojan kaa kotona. On reissuhommissa viikot niin vaikea on päästä mukaan. Eipä tuolla mitään ihmeellistä edes hänelle olis muuta kuin ultrat :)

Onko muut saanu muuten neuvolasta aikoja perhevalmennukseen? Vissiin antavat vain ensikertalaisille..? Me saatiin,ne(2kertaa) on joulu- ja tammikuussa.

Meille annettiin kans kaks aikaa perhevalmennukseen. Marraskuulla olivat molemmat.

Kyllä me saadaan aika perhevalmennukseen vaikka odotetaan toista. Vaikka meillä varmaan vaikuttaa se, että vaihdoin synnäriä nyt eri paikkaan kun missä esikoisen synnytin.

Meillä ainakin perhe- ja synnytysvalmennus on vain esikoista odottaville.. :)

Kuuluukohan siihen se synnytys sairaalassa käynti..?Ite asun pienellä paikkakunnalla ja synnytyssairaalaan on matkaa..

Kuuluukohan siihen se synnytys sairaalassa käynti..?Ite asun pienellä paikkakunnalla ja synnytyssairaalaan on matkaa..

Meillä ainakin silloin oli synnytysvalmennus suellä sairaalassa, mutta nykyään täällä ei edes pääse kiertelemään osastoihin tms, se olli vain semmonen luento tyylinen juttu auditoriossa. :D phks siis kyseessä. :)

Meillä olis esikoisen aikaan saanut kaksikin synnytysvalmennusta. Neuvolassa järjestettiin ja toisen olisi saanut synnytyssairaalassa. Meillä kans sairaalaan matkaa 130 kilsaa ja tuolla missä nyt synnytän niin sinne olis matkaa 160 kilsaa.

Takaisin