Neuvola

Ajna mulla oli neuvolassa viikkoja 9+3. Tuosta sydänäänten kuuntelusta on monia käytäntöjä. Meidän neuvolatäti aina ekassa neuvolassa sanoo että voidaan kuunnella vaikka hyvinkin voi olla ettei kuulu ja kuunnellaan jos en ala sitten stressata jos ääniä ei kuulu :) Esikoisesta ei saanu ääniä kuuluviin eka neuvolassa, mutta tästä tosiaan oikein komea jumputus ja nopeasti löytyi :Heartred Ja kun olin viimeksi edellisenä iltana saanut äänet itse kuuluviin dopplerilla niin neuvolatätikin halusi kokeilla löytäiskö hänkin ne äänet :laughing002

Tuosta sydänäänten kuuntelusta on monia käytäntöjä. Meidän neuvolatäti aina ekassa neuvolassa sanoo että voidaan kuunnella vaikka hyvinkin voi olla ettei kuulu ja kuunnellaan jos en ala sitten stressata jos ääniä ei kuulu :)
Meillä neuvolatäti sanoi samaa. Yritettiin sitten kuunnella, muttei kuulunut.

Voi olla, että toisilla on sen verran huonoja kokemuksia hermoilevista äideistä, että eivät edes yritä kuunnella. Tietäähän nuo raskaana olevat hormonihirviöt, miten ne reagoi... :rolleyes: eiku...

Mun neuvola-aika peruttiin puhelinsoitolla vain puoli tuntia ennen (aamu)aikaa, sillä hoitaja oli sairastunut. Eihän sille minkään voi, mutta kyllä harmitti. Sen lisäksi uuden ajan varaaminen ei onnistunut samalla puhelulla, vaan piti soittaa erikseen ajanvaraukseen. Noh, sain onneksi uuden ajan viikon päähän varattua, mutta sekin varmistui vasta iltapäivällä, kun minulle lopulta soitettiin takaisin ajanvarauksesta. Jäi vähän huono maku tämänpäiväisestä, mutta jospa se vielä tästä.

Mulla ois keskiviikkona eka neuvola Mieskin on ottanu töistä vapaata, että pääsee mukaan. Vaan nyt ku näitä juttuja on lukenu, ni vissii sille aika turha reissu tuo eka neuvola? :D

Mutta joo, kyllähä tuo eka neuvola mietityttää :O :)

Meillä esikoisen kohalla ei tuo eka neuvola ollu turha. Meillä käytiin tarkasti läpi kaikki suvun sairaudet, myös miehen puolen. Kaikki lippulappuset mitä sieltä saatiin, niin luvin läpi mielenkiinnolla koska esikoinen. Ennemminki ne loppupään neuvolat oli turhia ku aina samat tehtiin eikä edes pahemmin höpötelty mitään. Aina hemppa otettiin, pissi, verenpaine, paino, sf mitta.

Mutta nyt ku ootetaan toista niin toi eka neuvola oli aivan turha ku kaikki on tuttua ja meidän suvun taustat tiedetään.

Kertokaapa, mitä siellä ekassa lääkärineuvolassa tehdään? onko se vaan joku perus terveystarkastus vai mikä? mietin et onko tuolla ukolla siellä mitään tekoa? täälläpäin se sijoittuu aina viikolle 13 ja omani on nyt ens kuun ekalla ehjällä viikolla.

Ultrattiin, yleensä myös kurkataan kohdunsuu ja kokeillaan kohtua käsin, mutta mulla tällä kertaa vaan ultrattiin.

Meidän ensimmäinen neuvola oli viikko sitten tiistaina, ei kuunneltu sydänääniä mitä olisin toivonut eikä myöskään ultrattu :(

Meillä neuvolalääkärissä ultrataan. Esikoista odottaessa meilläkin katsottiin noita muitakin juttuja.

Kiitos vastauksistanne, otan siis isännänkin mukaan :) siispä päästään sitten peräkkäisillä viikoilla kurkistelemaan masukkia kun seulontaultra on edeltävällä viikolla :joyful:

mansikkavene, ei täälläkään ekalla neuvolakäynnillä edes yritetty kuunnella, saati ultrattu, perus turhaa lätinää vaan, ihan enskertalaisenkin silmin. kävin 8+ viikolla, siitä tuntui olevan ikuisuus tuonne 12+ jolloin ultra, mut nyt se on jo ens viikolla :)

Meillä neuvolalääkärissä ei ultrata. Tutkitaan kohdunsuu, ilmeisesti voidaan ottaa papa-koe, jos siitä on aikaa jne. Ainakaan esikoisesta ei tehty muuta, en muista kuunneltiinko edes sydänääniä :o

Meillä neuvolalääkärissä ei ultrata. Tutkitaan kohdunsuu, ilmeisesti voidaan ottaa papa-koe, jos siitä on aikaa jne. Ainakaan esikoisesta ei tehty muuta, en muista kuunneltiinko edes sydänääniä :o

Outoa, mulle tuli synnytyksen jälkeen lähete sinne papaan, mutta koska raskauduin sen oletettua ajankohtaa en saa enää mennä..

Ja oon muutenkin kuullut, että ei sais raskaana ottaa. Jossain kyllä ilmeisesti otetaan..

Otetaan kyllä, riskihän siinä on, mutta melko olematon.. multa otettiin samassa ultrassa kun kkm todettiin. Varmaan riippuu neuvoloiden käytännöstä otetaanko raskausaikana vai ei.

Joo niitä papoja ei ainakaan mielellään oteta raskaana ollessa, mut jos on pakko niin otetaan. Mulla otettiin yhessä raskaudessa.

Itsellä esikosta oli se eka neuvolalääkäri ihan turha. Muistan vielä kun hirveät järjestelyt että pääsin töistä sinne ajoissa, oli hankalassa paikassa ihan eri terkkarissa missä normisti asiat hoidettiin jne. Sitten menin sinne niin itse otettuna verenpaine, paino ja pissi, ovesta sisään, kysely miten on mennyt ja kokeili kohdunsuun. Ei muuta. 10 min ja ulos. Onneksi miestä en ollut rehannut mukaan.

Mulla neuvolalääkäri ultras eka. Sitte lääkäri kerto että kaikki on ok ja heihei. Olin vähä että whaaat? Yritin siinä pitkittää käyntiä kyselemällä verikokeista ja kaikesta. Laitto määräyksen pariin verikokeeseen ja heihei. Olin vähä hämilläni ku olin ajatellu vähä pitempää ja tarkempaa käyntiä. Mutta oli ihana nähä ja tietää että pikkunen on hengissä ja saada kuva siitä,se oli pääasia.

Joo, itse olin pettynyt ettei edes ultrattu.. hieman liioiteltu tuo laaja terveystarkastus mikä lukee papereissa :laughing014 saapa nähdä millainen tarkastus tällä kierroksella on luvassa.

Takaisin