Neuvola

Aa niijoo mulla on jääny toi kommentti lukematta. Meillä annetaan vaan sokrujen ja protskujen takia ja siihen riittää ihan tira. Meillä annetaan veriseulojen yhteydessä tuo 4h pissinäyte.

No nyt on eka neuvola käyty 8+3 :)

aika liirumlaarumia näin enskertalaisenkin silmin :p onneks jo etukäteen sanoin isännälle et tänne ei tarvii tulla :grin

pyhpah mitään aikasta ultraa saanu, loppukuusta sitten vasta. tuumasi et vaik tavasti kätilö on ekassa ultrassa, meidän kohdalla on todennäköistä et ultraaja onkin lekuri. ei siitä tässä nyt enempää, mutta itelle se olis oikein mieluisa vaihdos :) siinä sitten tuumasin ääneen että voi surku kun varmuus saadaan vasta kuukauden päästä, kun ei tahtoisi itselle riittää nämä oman kropan merkit ja tikutukset. Terkka tuumasi et kyllä tällä oirearsenaalilla ollaan vahvasti raskaana :shy:

täällä oli vaan klamya varten pissanäyte nyt, aamunäytteen saan toimitella perästä päin. onneks ei tarvii tk lähteä pissimään vaan sain putket kotIin :) verikokeitakin otti, ne tsekataan sitten vk 13 kun lri. seulontanäytteille aika erikseen ennen ultraa.

vähän konkreettisemmalle tämä ainakin tuon lukubumaskan kanssa tuntuu :)

En muuten tiedä annetaanko täälläkin normaalisti joku pissanäyte neuvolan yhteydessä. Nyt vaan sattuu olemaan pienen paikkakunnan tk ja labra kesälomalla, neuvolassa kesälomittaja. Ensi viikolla kiikutan purkit sinne kahtena eri aamuna kun klamydia ja se toinen näyte otetaan eri purkkeihin, eri päivien virtsasta.

Noniin eka neuvola takana :) niiden pitäs sanoo puhelimessa "ottakaa pussi mukaan" koska ihan kauhee määrä lippusia lappusia ja muuta luettavaa! :) sydänääniä ei kuulunut, harmi.. Mutta hyvä fiilis on nyt, heitettiin hurjaa läppääkin neuvolatädin kanssa :D ja ei kun verikokeita ja ekaa ultraa varaileen :)

Tänään eka neuvola, nyt viikkoja 8+1. Pelottaa iha hirveesti ku eka raskaus joka tuli viel yllättäen ku ei oltu suunniteltu vauvaa iha viel. Ja kaiken lisäks mies on ulkomailla nii ei päässy edes mukaan :/

Mä oon aivan pihalla tästä neljän tunnin pissanäytteestä?? Kahdessa ekassa raskaudessa ei sellasta tarvittu eikä nytkään ollut puhetta...

Mulle vaan sanottiin että joka kerta ku tulee neuvolaan, annetaan pissanäyte. Ei puhunu kyllä mitää että sen pitäs tietyn aikaa olla rakossa...

Mullakin oli eka neuvola tänään. :) tajusin just, et eipä puhuttu ultrasta ja verikokeista mitään? :D ku täytettiin vaan neuvolakortti ja otettiin hemoglobiini, verenpaine ja paino.. +4h pissanäyte :D

Täälläkin otetaan joka kerralla pissanäyte, pitää pidättää 2h.

Voi vitsi, pitää muistaa mainita esikoisen 6kk neuvolassa tosta verikoe jutusta!

Neuvola ohi aamulla ja just ja just sain pidäteltyä vaikka nousin yöllä neljältä vessaan x)

Ar-ultra varattu äippäneuvolasta maanantaiks, jotta päästään viikoista selvyyteen :). Muuten oli pelkkää juttelua eikä sydänääniä kuunneltu :(

Meilläki otetaan pissi joka neuvolakäynti, mut ei siihen tartte todellakaan pidättää 2h. Riittää vaikka viis minuuttia. Siitä katotaan vaan sokerit ja proteiinit jne eli niiden kattomiseen ei tartte pidätellä. Sokeria ei pitäis pissiin muutenkaan esim erittyä ollenkaan ja jos erittyy niin sit laitetaan sokerirasitukseen.

Meillä jo eskoista odottaessa kehotettiin pidättämään 2h ennen jokaista käyntiä. ;)

Ai kauheeta, ite en kyl pystyis :D Onneks ei meillä tarvii. En vaan ymmärrä, että miks ku normaalisti niitä mitä siitä pissistä seurataan niin ei erity virtsaan. Mun järjellä jos sinne erittyy vaikka protskuja ja niin näkyy pienemmälläkin pidättämisellä.

Mä usein joudun käymään ennen neuvolaan menoo vielä siinä aulassa pissilla ja sit ku kysytään tyyliin viiden minuutin päästä voinko antaa näytteen, niin pystyn. Tuleeki sitte muki tolkulla (toki mulkulla) :D :D Anteeks oli pakko toi käännös tehdä tuohon, valitettavasti harrastan tuota aika usein. :D :D

Mullakin oli eka neuvola tänään. :) tajusin just, et eipä puhuttu ultrasta ja verikokeista mitään? :D ku täytettiin vaan neuvolakortti ja otettiin hemoglobiini, verenpaine ja paino.. +4h pissanäyte :D

Täälläkin otetaan joka kerralla pissanäyte, pitää pidättää 2h.

Voi vitsi, pitää muistaa mainita esikoisen 6kk neuvolassa tosta verikoe jutusta!
Apuva siis....sulla ON VAUVA KOTONA ja uuellee raskaana. Wou.

Mä varaan vasta 16. Pv neuvolaa. Käyn viel kerran polilla ja ultrassa ja sit uskallan.heh. mä oikeesti hiukka hannaan miten se kommentoi mulle kun tietää mun eronneen ym...tulee varmaan kiusallisia kysymyksiä esim isyydestä

Meilläkään ei tarvi pidättää. Näyte annetaan joka kerta neuvolaan tullessa, on ihan näytteenotto-wc erikseen ja sinne sitten jätetään kuppi kaappiin ja terkkari käy sen sitten mittaamassa.
Eka näyte viedään labraan sitten verikokeisiin mennessä. Taas multa otetaan kaikki klamydia ja hiv-testit, vaikka eipä se tilanne tässä alle vuodessa mihinkään pitäisi olla muuttunut :D

Takaisin