Neuvola

Mullahan on menossa 5+5 ja tänään sain kuulla jo kaverilta, kuinka maha näkyy jo sivuprofiilista:hilarious: Turvotusta siis täälläkin, mutta alamaha pömpöttää jo selvästi. Tavallisesti mulla ei oo mahaa ollenkaan, joten masu tuli jo esikoisen aikaan samantien näkyviin ja äitiyshousuja aloin käyttämään jo rv10..
Nyt kun synnytyksestä on niin vähän aikaa, niin vatsa ei välttämättä ollut edes täysin palautunut, niin kai toi maha alkaa näkymään sit heti..

Mäkin oon miettinyt, alkaisko maha näkyy jo superaikaisin nyt, kun synnytyksestä alle puoli vuotta.. :rolleyes:

Mulla ennen menkkoja kerää kroppa melkeen kolme kiloa turvotusta ja nyt se sitten jäi päälle kun raskaaksi tuli. Vähitellen se sitten tasaantuu...

Magnesiumia jos käyttää mahan toimintaa edistämään niin kannattaa käyttää magnesiumoksidia, jos taas krampit vaivaa, niin magnesiumsitraatti on tehokkaampaa :)

Mulla ei vaan mitenkään mahdu järkeen mistä tää turvotus johtuu? Onko se hormonien aiheuttamaa vai onko aineenvaihdunta muka hidastunu vai mitä ihmettä... en tajua en.

Mun mies tuumi, että vauva tekee itselleen suojaisan pesän kun heti tuli iiiiso masu. Turvallinen paikka kasvaa :)

Magnesiumia oon kans käyttäny suolijumiin, mieluummin heti kun liian myöhään :rolleyes:.

Eka neuvolakäynti takana (9+2). Oli joku kesätuuraaja, antoi lippuslappusia matkaan, varasi labra-ajan ja nt-ultra-ajan. Ei kuulunut sydänääniä vaikka yritti; onneksi oon jo kerran kuullut ne yksityisellä ultrassa niin ei niin paljon harmittanu. Miehenki olin hinannu mukaan ja sillä oli vähän turha olo kun kysyi hältä vaan että polttaako tupakkaa... Noh, seuraavan kerran syyskuussa neuvola.

...Niin ja olin lihonut 3-4kg!! Voi himputti!! Nyt pitää vähän tarkkailla tuota syömispuolta tai musta tulee maitovalas ennen aikojaan! Meillä ei kotona oo vaakaa joten ei oo tullut punnittua itse. Epäilin kyllä moista kun aamulla ei mahtunu farkut kiinni... pari viikkoa oon lomaillu löysissä shortseissa ja hameissa Noh, osa menee helteiden ja turvotuksen piikkiin...kai...

Jokohan sitä vois alkaa itekkin jännäilemään..loppuviikosta olis eka neuvola täällä.
ymmärsin, että meillä saa ihan julkiselle lähetteen varhaisultraan jos niin tahtoo - ja mehän tahdotaan ! ei tuo neuvola-aika niinkään jännitä vaan se, et josko sen jälkeen saataisiin sitten ihan oikeaa varmistusta asioille: pieni pääni ei uskalla luottaa kotitesteihin ja omiin oireisiin (inhoan muuten tuota oire-sanaa tässä asiayhteydessä, minusta se kuvaa jotakin sairauteen liittyvää :facepalm: )

Tällä erää omien laskujen haarukka on 6+6 - 8+0
..melko laaja..mutta kun en ole koskaan oikeen oppinut merkkailemaan menkkojani ylös :oops:

Mulla oli neuvola tänään ja siellä meni melkein kaksi tuntia. :) Sydänäänet löytyi ja kaikki hyvin. Hemoglobiini ja paineetkin kohillaan. Verikokeen otti saman tien ja kaksi pissanäytettä pitää viedä. Toinen on klamydia ja toinen kai tulehdukset, sokerit vai mitä lie. :)

Seulontaultraan varaan itse ajan sairaalaan, siellä ottavat myös seulontaan liittyvät verikokeet. Lääkäriaikakin jo tuli loppukuulle.

Pioni77, mitkä viikot sulla? Toivottavasti mullaki terkka yrittäis kuunnella sydänäänet ni vähän helpottais jännitys.

Ensimmäinen neuvolakäynti takana. Ei mitään uutta kyllä tullut. Hirveä läjä lappusia saatiin luettavaksi.
Hemoglobiini oli odotetusti vähän alhainen, mutta ei huolestuttava. Sydänääniä ei harmikseni kuulunut! :sad001

Nyt vaan odotellaan ultra-aikaa. Kuukausi siihenkin melkein vielä. :arghh:

Täällä kans neuvola takana päin. Lasketuks ajaks päätettiin 29.3 mutta pidetään toi 26.3 kuitenkin. Lääkäri kuitenkin ilmottaa mulle synnytyspäivän joka menee viikolle 38-39 joten kumpikaan noista ei tuu oleen se päivä. Varovasti neuvolan täti totes että tiedäthän että sektiolla mennään kun on kaks aikasempaa sektioo. Sanoin että tiedossa on. ☺ eipä juu mitään maata mullistavaa uutta tietoa tullu. Verenpainemittarin anto kotiin kun mullon niin korkee alapaine. Yli sataa mennään niin että heilahtaa. Ja hemoglobiini oli 148 eli hyvä. Kaikki siis hyvin. Nyt odottaan maanantain taysin aikaa taas jälleen ja toivotaan että siellä pikjukaveri ittensä näyttäis jo.

Pitäis tilata se neuvola-aika ja kauhistuttaa neukkutäti. No mä aattelin että varaan aikaa seuraavan ultran jälkeen, kun kumminkin neuvolan kautta meen seulontaultraan .en tuu neuvolassa käymään ku 2-3 krt kun muuten kontrollit polilla

Amanita, viikot 9+4 oli neuvolassa käydessä ja np-ultra on vajaan kahden viikon päästä eli 11+5. Vanhempien luona oon toista yötä mutta en oo kertonu vielä mitään. Lähtevät huomenna jo aamusta reissuun, saan yökkiä täällä yksinäni jos sellanen olo tulee. :D Kerron heille sitten np-ultran jälkeen.

Ai niin. Meillä oli tosi mukavan oloinen neuvolatäti... tai -tyttö. :) Se oli vissiin kesälomatuuraaja, mutta toivottavasti ois jatkossakin sama. Ei se ainakaan sanonut, että seuraavalla kerralla on sitten eri ihminen, mutta voi olla, että ei hoksannut mainita.

No nyt jänskättää vähäsen, neljän tunnin päästä eka neuvola :) kauhiaa tämmönen odottelu, mä kun oon sellanen 'hetimullekaikkinyt'-tyyppi :D no, tuolta pitäis sitte saada sitä varhaisultran aikaa/lähetettä :thumleft

Osaaks joku sanoo et onks tolla yhdistelmäseulonnan S-pappa kokeella yksistään joku merkitys? Kun sain äsken verikokeen tulokset ja s-pappa oli 92 ja viime raskaudessa se on ollu mulla 648.. nyt huolestuttaa et onko se jotenkin liian alhainen arvo.. nt-ultra on vasta ens viikon perjantaina.

Anssku: mulla kans huomenna eka neuvola ja laskuissa kai 9+1 maksimissaan :)

Eniten just nyt jännittää miten saan oltua sen 4h ennen käymättä vessassa. Aika heti 8 aamulla niin täytyy varmaan laittaa herätyskello aamuneljäks soimaan et käyn viimeisen tyhjennyksen

Takaisin