Neuvola

En saa unta, kun jännittää huominen neuvolalääkäri. Kaikki on on muuten hyvin, mut tänää 35+4 ja aiemmin täl viikol vauva oli perätilassa. Sf-mitta 31.

Oispa se kääntynyt.
 
Miten mun masu alkaakin vaikuttaa kovin isolta kun sf-mitta oli 33 ja sillon viikot oli 32+5... nyt sain järkytys mielikuvan että siellä on kauhee möhkis tulossa :O onneks on se kokoarvioultra tulossa!
 
Mulla menny sentti ja viikko; rv 25 oli 25cm ja rv 30 oli 30 cm, eli yläkäyrällä. Nykyistä tilannetta en tiedä, kun seuraava neuvola on vasta rv 37 (muistaakseni) :)
 
Mie kävin sf:n tarkistusmitalla terkkarin pyynnöstä tänään. Viikot siis 33+3 ja sai mitattua 24-26 mitaksi vähän paikasta riippuen. Korttiin merkittiin 26. En ole huolissani vaikka miinuskäyrillä mennään sykkeet kuuluu hienosti ja vauva liikkuu hyvin sekä masun kasvu on nousujohteista, omalla linjalla.

Samoilla käyrillä on olleet kaksi aiempaakin ja molemmat tullessaan kuitenkin yli 3kg.
 
Tänään käyty neuvolassa terveydenhoitajalla ja kaikki näytti olevan oikein hyvin, pikkusen vaan ärsytti kun taas oli eri th, meidän vakkaritäti kun ollut nyt useamman viikon poissa. Sf-mitta oli kasvanut 2 viikon aikana 28,5 > 32 (tosin joka kerta eri mittaaja), oma paino ei oo ihme kyllä kuukauden aikana noussu yhtään, vaikka on jouluherkuttelut yms. ollu välissä. Vauva oli käsin tunnusteltuna edelleen oikeassa asennossa synnytystä ajatellen :) Seuraava neuvola vasta kahden viikon päästä, oikeastaan toivon että syntyis jo sitä ennen, vaikka ei erityisemmin tukalat olotilat ole ollut. Nyt siis 37+3.
 
Tänään oli taas neuvola. Tuli todettua että kun oon kaks viikkoa vetäny pelkkää noutoruokaa kun ei oo pienintäkään inspistä ruuanlaittoon niin se toimii aika tehokkaana laihiksena :D kaikella järjellä painon pitäis nousta edes hitusen kun vauvakin kasvaa ja mulla oli täysin sama mitä 3 viikkoa sitten. Todettiin myös että työstressi selkeesti kadonnut kun ennen paineet huidellu siellä 137/79 ja nyt oli 111/78. Käsikopelolla oli sitä mieltä että bebe on ihan raivotarjonnassa siellä edelleen ettei ole sen kummemmin asentoa vaihdellut vaikkei kiinnittynyt olekkaan. Hemoglobiini oli monen kuukauden raudan syönnin jälkeen noussut 109->111 että vielä pitäis jotenkin saada sille noususpurtti. Tänään 35+4 ja sf-mitta oli 35.
Ja tietty siinä ennen sydämen kuuntelua juteltiin siitä kun vauva ei liiku niin mahaherrahan päätti että nyt liikutaan niin tuo täti ei usko mitä äiti sille höpöttää... niimpä sydämen sijaan kuului jatkuvaa sarjatulitusta jaloilla anturiin ja normaalisti sykkeet ollu 140 mutta tuosta treenistä johtuen olikin 158 :D
 
Itse en enää käy edes normineuvolassa kun pitää äitiyspolilla niin ahkerasti käydä. Tuntuu ettei mitään järkeä käydä monessa paikassa kun poli tutkii niin hyvin kaikki.
 
Täällä kans neuvola 38 vk. Paino taas noussut :sad001 RR ja Hb hyvät, pissanäyte normaali. Vauvan sykkeet hyvät ja sf 34. Seuraava käynti sit laskettuna päivänä jos vielä yhtenä kpleena ollaan :D
 
Oon koko ajan ollut jääräpäisesti sitä mieltä, ettei mun ylävatsakivut oo raskausmyrkytystä. Kaikki rutiinit on aina neuvolassa hyvät, ei korkeaa verenpainetta, ei turvotusta tms.

Oisitte tänää nähny mun ilmeen kun perinteisellä neuvolakäynnillä pissa ei ollutkaan puhdas vaan valkuaista ja proteiinia molempia +.

Labroissa kävin ja ei löytynyt verestä raskausmyrkytystä, joten tääkin jäi onneksi vaan jännittäväksi käänteeksi
:grin

Rv 36 oltiin hetki perätilassa, rv 37 raskausmyrkytysepäily... Jännällä odotetaan ens 38vk neuvolaa! Äiti ja vauva voi koko ajan hyvin, mut aina tuntuu löytyvän jotain, millä neuvola saa minut säikäytettyä. Ihana kuitenkin kun ovat perusteellisia.
 
Mulla on leukkarit ollu pissas plussalla koko raskauden, ilman syytä. Vissii vaan valkovuotoa sekottunu pissaan..
Tänään 37+0 neuvolas paino ei oo noussu, sf 32cm ja kaikki ok. Vauva tosi alhaalla että sais jo tulla.
 
Mulla vaan kerran leukkarit plussalla ja johtui varmaan siitä, kun en kiireessä ehtinyt tehdä enää ennen näytteen antoa alapesua minkä muuten teen. Ainakin terkka sanoi, et toden näköisesti vaa valkovuotoa...
 
Täällä nyt loppuvaiheessa neuvolan vaihto... oon jo pidemmän aikaa kantanut huolta esikkoni kasvusta kun ei syntymästä lähtien ole normaalisti kasvanut... noh.. viime vuonna alkukesästä kun ouluun muutin niin kaikki paska räjähti... erehdyin tyttärelleni hakemaan apua. Sain ensin neurologin niskaani. Tuon myötä niskaan alkoi hyppiä sossu. Nyt vielä niskaani hyppii terkkari. Minua syytetään fyysisesti sairaan lapseni laiminlyönnistä. Lisäksi miestäni syytetään väkivaltaisuudesta vaikka kummastakaan ei ole mitään todellisia merkkejä. Eilen sain tarpeekseni tuosta silmille hyppimisestä kun minua alettiin kiristämään että joko ottaisin synnytyksen alle vieraita ihmisiä seuraamaan päivittäistä kodinhoitoani tai tyttöni lähtisi kiireellisenä sijoitukseen.. lisäksi neuvolasta aikovat pojasta tehdä ennakoivan lasu ilmoituksen vaikka koko raskauden on kasvanut normaalisti enkä käytä minkäänlaisia päihteitä.. siinä vähän rv. 35+3 menossa ja vauvalaskeutunut jo... joten saa nähdä miten tuo stressi vaikuttaa synnytykseen... supistuksia on käynnistellyt kyllä... varsinkin kipeitä
<--saa julkaista ja pitääkin mahdollisimman näkyväksi nostaa mikäli en itse ehdi..
 
Kyllä... viimeinen viikko on mennyt itkien ja stressaten että mitä seuraavaksi keksitään... viikon aikana siis tyttö tosiaan otettiin pois ja minua syytettiin lapuissa ties mistä älyttömyyksistä... mm. Tytöllä kuulemma päivittäin likaiset vaatteet päivähoidossa... miten on mahdollista kun kassista löytyy vaihtovaatteet ja lisäksi päivittäin vaihdettu puhtaat vaatteet... toinen mitä väittivät päivähoidossa oli se että eväät olivat aina vajavaiset... ihmettelen edelleen miksi minulle ei ole sanottu mitään päivähoidosta ja lisäksi minulle alkuun sanottiin ettei päivähoidossa ole lämmitysmahdollisuuksia... 3. Väite oli että laitan tyttäreni mukaan raakaa pekonia... eihän reilu 2.v saa kunnolla edes paistettua syötyä... miksi minä raakaa laittaisin evääksi... ihmettelen syytöksiä ja sitä miten nopeasti tyttö johonkin perheeseen sijoitettiin... hän ei saanut edes tuttuja vaatteita tai tuttua pehmolelua mukaansa... vaan hänelle oli sijoitusperheessä kaikki valmiina... ihmettelen todella mitä tämä on ja pelkään tulevaa synnytystä koska se on niin lähellä... 3 viikkoa laskettuun aikaan jäljellä...
 
Onko päivähoito joku kerho tms jos pitää omat eväät olla? Onpa ikävää toimintaa. Tsemppiä!
 
Minä mietin kans että eihän päivähoitoon eväitä tarvitse..
Kurjaa kohtelua kuitenkin! Tsemppiä!
 
Lääkärineuvola käyty, rv35+4. Alapaine vähän nousussa, seurataan tilannetta kun muita oireita ei ole. Kokoarvio 2400g :)
 
Takaisin
Top