Neuvola

Nyt on neuvolaan aika varattu ja eka käynti olis 20.6. Sillon olis viikkoja 8+4. Vielä pitäis siis muutama viikko jaksaa sitä odotella. Kylläpä jännitti soittaa ja puhelun aikanakin meinas itku tulla, kun jännitti niin paljon :D
 
Täällä on kuulemma muuttunut neuvolakäytännöt niin että eka aika annetaan rv 10+. Minulla on sitten aika 10.6 rv 10+2.
 
Yllättävän ajoissa mulle antoi tuon ajan kun sillon vasta 7+3 viikkoja. Aiemmissa raskauksissa muistaakseni oli lähempänä 9 viikkoa eka käynti. Neuvolalääkärille siksi noin aikaisin kun kuulemma pitkä kesäloma alkaa sen viikon jälkeen (pienessä kunnassa ei maha tuuraajiakaan olla)
 
Tänään tuli postissa laput ja liput :-) esitietolomaketta täyttämään kun vihdoin nukahti riiviö päiväunille :-)
 
Mulle tulleessa listassa ei kielletty lakritsia, kohtuullisesti vain. Eikä metukkaa :-o
 
Mulle tulleessa listassa ei kielletty lakritsia, kohtuullisesti vain. Eikä metukkaa :-o
Lakritsi ja salmiakkihan tuli tammikuussa kielletylle listalle aiemmin oli vältettävissä.. Metukka on kyl salee ollu aina kans mut ei erikseen kirjotettuna :eek:
 
Aika jännä ettei mainita tossa tänään tulleessa :-)
 
Mulla on neuvola 10.6.
Sitä ennen menen neuvolääkäriin jo 24.5. Silloin vasta rv 6+1. Tää liittyy keuhkoveritulppaan, jonka joskus sairastin.
 
Mie kirjoitin tän väärään ketjuun. Mutta siis, Ruotsissa ja Iso-Britanniassa neuvovat odottajia pakastamaan meetvurstin kolmeksi-neljäksi päiväksi, pakastaminen kun tappaa toksoplasmoosin.
 
Mie kirjoitin tän väärään ketjuun. Mutta siis, Ruotsissa ja Iso-Britanniassa neuvovat odottajia pakastamaan meetvurstin kolmeksi-neljäksi päiväksi, pakastaminen kun tappaa toksoplasmoosin.
Aijaa en oo kuullukkaa tollasta :) mut en silti ehkä kyl uskalla :D
 
Ja meetwurstiako ei saisi syödä raskauden aikana!? Oho. En tienny. Ja silti tuli terve lapsi.
 
Joo, meetvursti on nyt uus juttu. Kun on periaatteessa kuulemma raakaa lihaa. Kuulin tänään ensimmäisellä neuvolakäynnillä.
 
Joo, meetvursti on nyt uus juttu. Kun on periaatteessa kuulemma raakaa lihaa. Kuulin tänään ensimmäisellä neuvolakäynnillä.
Onkse vai uus juttu :eek: mä luin viime raskauden aikana sen jostai vanhast ryhmäst :)
 
Mä luulen, että metukka on nyt vaan nostettu enemmän esille kuin ennen. Ihmiset eivät ehkä ole tajunneet, että sekin on raakaa lihaa.
 
Toisaalta, jos on 20 vuotta syönyt vaikka siivun meetwurstia päivässä ja terveenä pysynyt, niin mitkä on todennäköisyydet saada se bakteerimikälie sitte just nyt... Tais muuten mennä vähä otsikon vierestä.
 
Toisaalta, jos on 20 vuotta syönyt vaikka siivun meetwurstia päivässä ja terveenä pysynyt, niin mitkä on todennäköisyydet saada se bakteerimikälie sitte just nyt... Tais muuten mennä vähä otsikon vierestä.
Ihan pakko viel kommentoida vaikka ei jaksais "näin turhasta rupee vääntää" :Dmutta ite en ainakaan halua otta riskiä että sattuiskin listeria tulemaan vain koska haluan syödä jtn kun se kumminkin on sikiölle vaaraksi :) tän hetken pärjää hyvin ilman :D
 
Takaisin
Top