Neuvola

Jollain sairaanhoitopiireillä on käytössä Hyvis-palvelu, johon terveystietoja ym. voi kirjata. Kun varailin neuvola-aikaa niin th käski täytetellä esitietokaavakkeen kotona valmiiksi sitä kautta. Kaikissa paikoissa ei varmaan oo vielä käytössä.
Okeei. Löytyy varmaan ihan googlettamalla että onko omassa kunnassa :)
 
Meillä löytyy ainakin kaupungin nettisivujen neuvola-osiosta esitäytettävä kaavake :)
 
Jännää, mulla on huomenna neuvola :P hassua että jännittää vaikka ei siellä mitään ihmeellistä tehdä! Toivottavasti terkkarin aulassa ei näe ketään tuttuja...
 
Helsingissä on myös sähköinen asiointipalvelu, jossa voi täyttää esitietolomakkeen valmiiksi. Oli helppo, mutta lomake ei toiminut Firefox-selaimella vaan pelkästään IE:llä.. :/
 
Mä soitin kans tänään neuvolaan ja sain ajan tonne kesäkuun alkuun. :) onneks on tuo esikoinen pitämässä vauhtia yllä niin aikakin kuluu toivottavasti nopeampaa :D
Tositosi alussahan tässä ollaan, mutta jotenkin mua ei stressaa yhtään! :wideyed:
 
Mä varasin kans neuvolan. Ajan sain 30.5! :D Hassua, ku edelleen niin epäuskonen olo tähän hommaan! Mut ihana mennä niin tulee jotain konkreettista tähän alkuunki. :)
 
Onpas mulla pitkä odotus sinne neuvolaan kun vasta 9.6 ja periaatteessa oon pidemmällä kun muut. Noo harvoin niitä muutenkin on... Täällä päin harvemmassa kun muualla Suomessa...
 
Mulla torstaina neuvola, toivottavasti en törmää kehenkään tuttuun! Esikoisen otan mukaan, kun aika on aamupäivästä. Mut ei voi senkään varjolla käydä kun meillä eri neuvola/terkka sillä, niin se on heti busted jos joku näkee :D
 
Mä mietin kans tuota, et jos törmään siellä johonki tuttuun. :/ En haluais vielä kovin monelle kertoa koko jutusta, kun on vielä niin alussa.
 
Nojoo, mulla sattu viimeks ihan ekoilla kerroilla yks tuttu töistä. Mut ei se sit varmaan älynny mua tai piti suunsa supussa. Varuilta sit kerroin yhdelle yhteiselle (itselle läheiselle) työkaverille aika aikasessa vaiheessa, kun halusin, että se kuulee multa iteltäni eikä siltä toiselta :D
 
Ollaan muuttamassa saman kaupungin sisällä raskauden keskivaiheilla. Uudella alueella oma neuvola mutta saanko käydä tässä alkuperäisessä neuvolassa raskauden loppuun asti kuin samassa kaupungissa kuitenkin olisi?
 
Mun mielestä saat ! Koska itse muutin esikoisen odotusaikana Helsingistä Vantaalle ja olisin halutessani saanut käydä silti Helsingin pään neuvolassa
 
En saanutkaan omaa aikaa esikoisen 1v neuvolan kanssa samaan aikaan, onkin jo aikaisemmin 2.6 :-) neuvolatäti oli iloinen ja toivotti hyvää odotusta :-) postissa tulee kiellettyjen ruoka aineiden lista ja ohjeet ultran varaamiseen :-) aika jännää, vaikka esikoisen samat jutut tuoreessa muistissa :p
 
Ollaan muuttamassa saman kaupungin sisällä raskauden keskivaiheilla. Uudella alueella oma neuvola mutta saanko käydä tässä alkuperäisessä neuvolassa raskauden loppuun asti kuin samassa kaupungissa kuitenkin olisi?

Ainakin Helsingissä sai
 
  • Tykkään
Reaktiot: Q86
Nyt tekee kyllä mieli soittaa samantien neuvolaan ja varata aika, mutta ehkä odottelen vielä vähän, kun nyt olis vasta 4+5 menossa...
 
Tänään soitin neuvolaan ja sain ajan 1.6, viikkoja silloin 8+1. Ihanaa kun sama terveydenhoitaja kun aiemmissa raskauksissa ja muistikin mut heti kun katsoi tietoja koneelta. Pikkuhiljaa tässä alkaa sisäistää olevansa raskaana :)
 
Takaisin
Top