Neuvola

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mira83
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Toi on kyllä jo aika paha et väärät rokotteet! Ka i se sai toisella kerralla oikeet!! Hui!! Eikö ne tarkisteta moneen kertaan et on oikeet!!

Mulla ois kansiollinen tarinoita tän kaupungin neuvoloiden ammattitaidosta. :rolleyes: Mutta meillä vaan jätettiin seuraavalla kerralla yksi rokote välistä kun oli jo tehosteet saanu.
 
Käväsin taas neuvolassa. Verenpaine oli nyt vähä matalampi ja suureksi yllätykseksi painoa vähemmän kun ennen joulua :D Ilmeisesti verenpaineen nousu aiheuttaa sitä turvotusta heti mikä taas näkyy painossa. Muutenki kaikki kunnossa, vauva ei oo vielä kiinnittyny niin tuskin kuulemma aivan heti syntyykää. :)
 
Mulla oli eilen viimeinen neuvolalääkärin tarkastus,tänään rv 36+0.Harjoitussupistuksia ollu jo 3kk enemmän ja vähemmän,nyt viimeisten viikkojen aikana muuttuneet napakammiksi.Kohdunkaula pehmennyt vähän ja vielä 2,5cm jäljellä ja kohdunsuu kiinni.Lääkärin mukaan vastaa viikkoja.Vauva oli ultrassa onneksi rt,välillä pyörinyt ja tuntunut et on pt.Toivon et päästään ensi vuoden puolelle reilusti niin saa kasvaa vielä ja kun 13.1 olis vielä naistenpolilla tarkempi ultra ja tarkastus mun reumasairauden vuoksi :).
 
Mulla oli eilen viimeinen neuvolalääkärin tarkastus,tänään rv 36+0.Harjoitussupistuksia ollu jo 3kk enemmän ja vähemmän,nyt viimeisten viikkojen aikana muuttuneet napakammiksi.Kohdunkaula pehmennyt vähän ja vielä 2,5cm jäljellä ja kohdunsuu kiinni.Lääkärin mukaan vastaa viikkoja.Vauva oli ultrassa onneksi rt,välillä pyörinyt ja tuntunut et on pt.Toivon et päästään ensi vuoden puolelle reilusti niin saa kasvaa vielä ja kun 13.1 olis vielä naistenpolilla tarkempi ultra ja tarkastus mun reumasairauden vuoksi :).

Saako kysyä mikä reuma sulla on? Tiedätkö mitä sulla tsekataan tuolla käynnillä? Mulla on nivelreuma ja se kyl vaikuttaa oloon aika radikaalisti. Lisäksi yliliikkuvuusoireyhtymä joka raskaushormonien takia vielä pahentunut. Oon miettinyt et voisinko päästä tarkastukseen jossa katottais et mikä on selän/lantion nivelten tilanne ja et tarviiko synnytykseen valmistautua jotenkin eri tavalla.
 
Saako kysyä mikä reuma sulla on? Tiedätkö mitä sulla tsekataan tuolla käynnillä? Mulla on nivelreuma ja se kyl vaikuttaa oloon aika radikaalisti. Lisäksi yliliikkuvuusoireyhtymä joka raskaushormonien takia vielä pahentunut. Oon miettinyt et voisinko päästä tarkastukseen jossa katottais et mikä on selän/lantion nivelten tilanne ja et tarviiko synnytykseen valmistautua jotenkin eri tavalla.

Mulla on reumasairauksiin kuuluva sidekudossairaus,sjögrenin syndrooma.Oon käyny koko raskauden tiiviimmässä seurannassa naisten polilla.Viimeisellä käynnillä tsekataan vauvan vointi niinku yleensäkin ja luultavasti sellainen synnytystapa-arvion mukainen tutkimus tehdään.
 
RV 35+3 tänään ja lääkäri-neuvola.
Sisätutkimuksessa kohdunsuu pehmennyt ja sormelle auki. Mutta jäljellä vielä 3cm.
Painoarvio ultrassa nyt 3300g.
Oma paino noussut viimeiset 5viikkoa n.0,5kg/vko.
Paineet 118/74.
Pää alaspäin muttei kiinnittynyt.
(Mies vahasi mut eilen niin oli miellyttävämpi levitellä alapäätä. Enään ei ite pysty!)
 
Mulla on reumasairauksiin kuuluva sidekudossairaus,sjögrenin syndrooma.Oon käyny koko raskauden tiiviimmässä seurannassa naisten polilla.Viimeisellä käynnillä tsekataan vauvan vointi niinku yleensäkin ja luultavasti sellainen synnytystapa-arvion mukainen tutkimus tehdään.

No onneks sulla seurataan hyvin, tuo ku on vauvalle vaarallinen tauti toisin ku tää reuma! Mut pitää olla yhteydessä äippäpolille ja kysyä voisko kattoo et asiat ok, kun viime aikoina ollut niin hankalat kivut.
 
Mulla oli tänään neuvolakäynti, ens torstaina on sitten vika äitiysneuvola jos lapsi ei oo vielä syntynyt.
Kaikki oli varsin hyvin, pissa puhdas, paineet 105/75, hb 122.
Painoa oli nyt kahteen viikkoon tullut 300gr/vko ja raskauden aikana näyttäis tulleen n 14kg painoa, mikä on mun lähtöpainoon ihan hyvä.
Sf-mitta oli 33,5cm, pysytellyt kaikki mittaukset ihan keskikäyrän tuntumissa.
Terkkari arveli, että sellainen keskikokoinen olis vauva syntyessään, jossain 3,5kg:n tietämillä. Mutta korosti kyllä, että hän ei mitään tarkkoja arvioita tee. Aika sama olo on ollu myös itsellä tuon koon suhteen. Muutaman viikon sisään sen sitten näkee.
 
Tänään eka yliaikaisneuvola (40+6). Vauva on tukevasti kiinnittynyt ja tietää miten ulos tullaan, mutta ei näytä siltä, että hän olisi vapaaehtoisesti tulossa. Vettä tuntui olevan hyvin ja kohtu ei ole lainkaan supistusherkkä. Valmistaudun siis käynnistykseen ensi viikon tiistaina.
 
Huomenna olis neuvola 40+0! Taidanpa sinnekkin lyllertää yhdessä kasassa mut toivon kovasti että se olis viimeinen! Ei oikein jaksa näitä jomotuksia ja kolotuksia joka päivä ja yö:/
 
Olipa yhtä tyhjän kanssa tuo lääkärineuvola. :shifty: Mun aika ensinnäkin 20min myöhässä ja tohtorin vastaanotolla olin ehkä noin 10min. Teki sisätutkimuksen ja sanoi että kahdelle sormelle auki ja kohdunkaulaa jälellä parisen senttiä. Ja että kuulemma toissynnyttäjät voi olla auki kauankin ennen h-hetkeä. Eli joko näitä supituksia jatkuu maailman tappiin asti ja vauva tulee kertarytinällä sitten joskus tai nää tästä voimistuu ja tulee lähiaikoina. Olisin osannu kaiken muun päätellä itekin paitti noi sisätutkimuksen infot.
 
Täällä oli tänään 36+6 neuvola, kaikki ok. Sf-mitta 32cm ja vauva th:n mielestä kiinnittynyt. Neuvolantäti sanoi että oireet alkavat olla sellaisia et voipi vauvaa lykätä ulos tässä viikonkin sisään.
Ite en kyllä uskalla alkaa ajatella et pian pääsis synnyttämään, vaan katotaan päivä kerrallaan... Vielä kun tää hiton yskä ja infektioastma pahana päällä ni ei jaksaisi ees ajatella mitään lisäponnistuksia... :dead:
 
Olipa yhtä tyhjän kanssa tuo lääkärineuvola. :shifty: Mun aika ensinnäkin 20min myöhässä ja tohtorin vastaanotolla olin ehkä noin 10min. Teki sisätutkimuksen ja sanoi että kahdelle sormelle auki ja kohdunkaulaa jälellä parisen senttiä. Ja että kuulemma toissynnyttäjät voi olla auki kauankin ennen h-hetkeä. Eli joko näitä supituksia jatkuu maailman tappiin asti ja vauva tulee kertarytinällä sitten joskus tai nää tästä voimistuu ja tulee lähiaikoina. Olisin osannu kaiken muun päätellä itekin paitti noi sisätutkimuksen infot.

Just! No tuota mäkin mietin, et lähetäänkö sairaalaan näytille vai ei kun matkaa n. 50 minuuttia... ei nimittäin hirveesti kiinnostais turhaan lähteä, mut sit pelottaa että synnytän vielä matkalle jos en tajua lähteä tarpeeks ajoissa. :-O
 
Mulla viikon ohjelma: labra verikokeissa, neuvola ja kauppa. Mies ulkoiluttaa tyttöä ja käy muutoin kaupassa. Voi ahistus ei pitkään aikaan tämä tästä helpota mitä muistan esikoisen ajalta.
 
Rv36+0 ja lääkärineuvola takana. Eipä juuri mitään erikoista...alatutkimuksen teki, kun kerroin, et on supistellut aika useasti jo varsinkin iltaisin. Samalla tarkisti sitäkin kautta miten päin vauva on nyt kun oli kääntynyt johonkin ihme asentoon ja terkan kanssa ihmettelivät, että onko kääntynytkin takas pää ylöspäin. No kyllä se pää siellä alhaalla yhä oli mutta pikku tyyppi oli hassusti ihan keskellä peppu tuossa edessä, kun on ollut vinottain pitkän aikaa.
Kävelin muuten 2,5km matkan esikoista rattaissa työntäen neuvolaan...tuli viel pieni kiire ja matkalla on muutama ylämäki. Olin ihan kuollut neuvolaan päästyäni ja matkalla supistelikin pariin kertaan tuo spurtti. Nyt on sitten ollu illan mukavat liitoskivut...ei enää tuollasia liikuntasuorituksia ellei mee yliaikaiseksi.
 
Muokattu viimeksi:
Pläääh. Miulla siirty neuvola maanantaille. Ei suostunut auto starttamaan, kun mittari näytti -19c.. Nyt rv 39+4, maanantaina jo 40+1. Toivon todella, että maanantain aika olisi turha ja ennen sitä pääsisi tosi toimiin.
 
Mä kävin just neuvolassa ja toivon todella, että oli viimeinen kerta. :-D kaikki oli hyvin, painoa tullut taas 700 g/vko. Paineet 117/78 ja vauvan sydänäänet 152. Sf-mitta oli nyt 36.
Rv 39+0
 
Takaisin
Top