Neuvolassa käytiin miehen kanssa yhdessä, oli nyt sellainen parisuhdekäynti 1,5h, jonka tarkoituksena oli jutella voimavaroista, parisuhteesta, oman lapsuuden hyvistä ja huonoista puolista jne. Oli kyllä hyvä käynti. Uusi neuvolan terveydenhoitaja on kyllä nyt todella ammattitaitoinen, lämminsydäminen, empaattinen ja ymmärtäväinen. On niin huojentavaa, että neuvolan suhteen asiat on nyt niin hyvin kuin olla voi.
Neuvolassa muutoinkin kaikki oli kunnossa: pissanäyte puhdas, verenpaineet hyvät ja SF-mittakin noussut alakäyrän ja keskikäyrän väliin, ollen nyt siis 25cm. Vauvan sykkeet oli hyvät. Paino oli neuvolan mukaan 73kg eli noussut tähän mennessä 9kg ja terkka totesi, että on hyvin maltillinen ja normaali painonnousu. Hemoglobiini oli 130 mutta lisärautaa syön ja jatkan, koska ferritiini ainoastaan 15. Täytyy siis tankata rautavarastoja synnytystä varten. Terkka laittoi myös koneelle varmuuden vuoksi jo odottamaan maksa- ja sappikokeet, koska mulla alttius hepatoosiin. Olen itse syntynyt ja mun veli on syntynyt keskosena hepatoosiin takia. Nyt ollut lievää kutinaa viime viikolla, mutta se meni ohi. Huojentavaa, että kokeet koneella valmiina, jos oireita ilmaantuu.
Seuraava neuvola rv 33.
Rv 30+1