Neuvola

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Senni_
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Arkku: Outoa ettei 8+ kuunneltu sydänääniä. Täällä kuunnellaan ne ekaa kertaa just tuolla viikolla, kun kuuluu jo. Mut voiha se olla laitteistaki kiinni jos ovat heikommat? :wideyed:

Mulla eka käynti oli rv8 jolloin äänet kuunneltiin ym ja seuraava käynti oliki vajaan 2kk päästä esikoisessa. Siinä välissä np-uä

Mulla oli tänään eka neuvolakäynti :) ei mtn ihmeempä, lappuisia täytettiin ja otetiin paino, rr ja hb. Kiva neuvolatäti oli,nuori ja puhelias.
Pk seudulla ei ainakaan ekalla neuvolakäyneillä kuunella sydänäänia, vasta seuraava käiynti jolloin rv 16. Ei 8+ välttämättä vielä niitä kuulu mikä aiheuttaisi turha huolestumista joten aika järkevä mun mielestä : )

Varaat vain ajan. Omat Veikkauksen viikoista esim. menkkojen alkamispäivän. Ja kun aika on menet vain sinne paikan päälle. :) Ei se edellytä siult siis paljoakaan, että älä stressaa :)

Paitsi että en edes muista tarkasti milloin ne menkat alkoi, mutta suunnilleen kyllä o_O . Josko huomenna muistaisin varata sen ajan... tällaiselle lahopäälle sopis nettivaraaminen niin paljon paremmin.

On kyllä jännä miten muualla noiden sydänäänien kanssa. Täällä nimenomaan eka käynti sijoittuu rv8, jotta äänet kuuluu. Aiemmi ei sen takia neuvolaa saa. Paitsi jos tarvista ultrata niin sitten aiemmin pääsee. Kai se laitteista johtuu, kun en oo täällä kuullut ettei ääniä ois kuulunut jos kaikki ollut massussa ok. :)

Mä en tiedä koska täällä kuunnellaan mutta kun kysyin mahdollisuutta päästä neuvolaan siihen kontrolliultraan sano ettei oo laitteita joilla sais vielä selvyyden.. Tiedä sitten koska saisi.. Mutta varmaan pitää olla yli sen rv11..

Meillä on kans kiva neuvolan täti, nuori ja mukava. Ja sille on helppo puhua kaikkee.. Nytkin ilmoitin siitä yksityisen ultrasta yms ja se vielä tänään laitto viestiä ja kysy miten voin yms..

No itse kanssa olin ajatellut että ne sydänäänet oltaisiin kuunneltu. Mielestäni kävin esikoisesta melkein heti plussasta ja toinen aika oli sitten 8+ ja äänet kuunneltiin. Voi toki olla että muistan väärin.

Tänään varailen ultran ja sen pitäisi ensikuun loppuun sijoittua. En millään malttaisi odottaa niin pitkälle ennenkuin saan tietää onko kaikki hyvin :/

Todella jännä kun esikoisesta en "panikoinut" näin. Jotenkin pidin sitä itsestään selvänä että lapsi on terve ja kaikki on hyvin yms. Nyt olen ihan paniikissa.

Minä panikoin esikoisesta läpi raskauden, mutta se oli sitä normaalia huolta lapsesta ei niinkään, että nyt se kuolee apuaa. Vaan asitä äidin huolta. Toisessa raskaudessa olin taas ihan huoletta no se kostautui tälle ikuiselle pessimistille olla optimistinen. Tässä kolmannessa raskaudessa sitten oon ottanut semmosen keskitien ainakin siihen asti kunnes nähdään onko kaikki ok.

No en sit vieläkään saanu varattua sitä neuvola-aikaa. Soitin tk:n ajanvaraukseen, mutta oliskin pitäny soittaa suoraan hoitajalle, jolla on tietty puhelinaika vaan klo 11-12. Missä on nettiajanvaraus? Kysyn vaan. Pöh. Huomenna alkaa 7. viikko.

En tajunnut kysyä mitä mun ekalla neuvolakäynnillä tehdään, mutta ei suostunut ottamaan vastaan ennen kuin 8 vk on täynnä, vaikka aikoja ois kuulemma ollut, joten voiko siellä sitten olla ultra samassa? Asun Espoossa.

Meillä päin riippuu ainakin neuvolan terv.hoitajasta tuo sydänäänten kuuntelu. Aiemmissa raskauksissa yks täti kuunteli tai yritti löytää eka neuvolassa rv 8+ (ei kuulunut), pari muuta on heti sanonut että kuunnellaan vasta toka käynnillä, itse en ole edes olettanut et ekalla kuuntelis... Siksi yllätyin kerran kun yritti.

Bettypoop, mäki käyn neuvolassa Espoossa ja meillä ei ainakaan ultrauslaitteita ole. Mulla on eka neuvolakäynti rv 8+5 ja samoihin aikoihin oli esikoisestakin. Silloin ei tehty muuta kuin höpötelty voinnista ja syömisista ym. Kaipa se on joku ennalta päätetty käytäntö vaan, että vasta rv 8-9 otetaan ensimmäiselle tapaamiselle.

Syksyinen, no voi harmi. Tarkennan vielä, että Tapiola kyseessä. Mulla eka käynti 8+0 kun tosiaan kysyin mikä on eka mahdollinen milloin suostuvat ottamaan :)

Ei ne siel tapiolassa ekalla käynillä ultra :/ ei taida espoossa missään neuvoloissa ekalla käynillä ultrata. Jos kunta tarjoo alkuraskauden uä niin ne tehdään jorvissa tai kättärissä tai naistenklinikalla. Espoossa on eka neuvolakäynti rv 8-10.

Senni_, kiitti tiedosta. Onko sydänäänten kuuntelu sit vielä asia erikseen, voisko tehdä ees sen? Hirveästi jännittää onko lähtenyt liikkeelle kaikki hyvin...

Ei ne ainakaan mulla tehnyt :/ mut en tiiä jos erikseen pyytäisii.. en usko oikein et sittenkään ku eihä niitä välttämättä kuuluisi mut voiha aina kysyy :) mulla itellä kotona dopleri eikä vielä äänet kuulu rv 8+3

Ei ne neuvolassa ainakaan yleensä uskalla noin aikaisin lähteä sydänääniä kuuntelemaan, ettei sit tuu turhaa huolta, jos niitä ei kuulu. Ja todennäköisempää se vissiin on, että ne ei vielä tuossa vaiheessa kuulu.

Tiedän bettyboop ton malttamattomuuden tunteen. Kun kaksi vuotta sitten odotin esikoista, niin se tuntui jotenkin ihan oudolta, että pelkän raskaustestin perusteella mennään niin pitkään ja vasta rv 12 ensimmäisen kerran kunnallisella saadaan joku oikea todiste siitä, että on oikeasti raskaana. Siksi mä kävin silloin ja nytkin alkuraskauden ultrassa yksityisellä. Viimeksi kävin Diacorissa ja se taisi kustantaa joku 170e ja nyt kävin Perhe-Artessa ja siellä maksoi 85e. Pirun kallista enivei...

Takaisin