Neuvola

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Senni_
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Toi raskaudenaikanen käynti on mun käsittääkseni THL:n tavoite, mutta ei varmaan kovin monessa paikkaa toteudu. Itse keittelen varmaan kahvit, jos vaan jaksan, mutta en myöskään ota siitä mitään stressiä jos en jaksa tai ei kaapissa ole mitään tarjottavaa. En aio myöskään mitenkään erityisesti siivota tms. :)

Vaasassa oli aiemmin että äitiysneyvolan th kävi ensin kotona ku bebe oli syntynyt ja siitä hetki ni tuli vielä lastennenuvolan täti käymään kans. En tainnu tarjota kahvia ja pullaa... Nyt tulee ainaki neuvolan täti äippäneuvolasta, lastenneuvola käytäntöä en tiiä.

Ylimääräinen neuvolalääkäri tänään; melkein olis jo rt ja ei oo enää paljoo tilaa kääntyä, joten ehkä pysyis näin jes!

Kirjoitti sairasloman kun töissä oli jo hankalaa, joten töihin sit ehkä marraskuussa 2017 seuraavan kerran... :D

Missä vaiheessa teillä on ollut perhevalmennuksia ja millä viikoilla? Unohdin tänään neuvolassa kysellä kun ihmetyttää ettei niistä ole mulle mainittu vielä mitään, vaikka viikkoja on jo 32.
Tuttuni, jolla on La ensi vuoden puolella on käynyt jo kahdessa valmennuksessa. Vaikka Kai niiden lukumäärä ja ajankohta ovat kuntakohtaisia.

Mulla oli tänään sijaisth, joka todennäköisesti on koko loppuraskauden ajan. Aivan ihana tyyppi ja nuoresta iästään huolimatta mun mielestä paljon asiantuntevamman oloinen kuin vakith. Mulle mm. Näytettiin ensimmäisen kerran sf-käyrä ja muutenkin selitti kaikista jutuista vähän ekstraa.

Kannattaa kysyä itse niistä perhevalmennuksista. Meille antoi listan käteen vasta kun itse hoksattiin kysyä.

Mulla alkaa parin viikon päästä neuvolan valmennukset.. Ja kaupungin valmennuksissa olin jo syyskuussa? No kuitenkin jokin aika sitten :)

Muoks. Ja siis mulla on ollut kelaneuvolasta lähtien tiedossa millon noi on että ehkä kuitenkin kannattaa asap kysyä :)

Virmu: meillä ei ollut pari viikkoa sitten kysyttäessä edes tiedossa, että järjestetäänkö mitään valmennusta.

Tänään käyty Tayssissa ja tälläkertaa vauva sattu juuri kääntyyn rt kun olin käyrillä, sen verran se myllersi kohdussa ettei kääntymisestä voi erehtyä. Painoarvio oli muutamaa grammaa vaille 2kg ja toinen tyttöveikkaus saatiin. Eli nyt ehkä uskaltaa ostaa jotain tyttömäistäkin. Samalla sanottiin että ens kerralla suunnitellaa sektioaika 38 viikolle. Sitten aikaistetaan sitä jos voinnissa tulee jotain häikkää, joko mun tai vauvan. 39 viikolle ei kuulemma anneta mennä. Ens kerta siis on kahden viikon päästä ja sitten alankin ravaan viikottain tayssissa.

Virmu, meillä on perhevalmennukset tuossa loka-marraskuun vaihteessa, noin viikoilla 31-33. Sit taas kaverilla, jonka la on 8 vkoa myöhemmin, on naapurikunnan puolella perhevalmennukset jo ennen meitä. Aika suurta vaihtelua tuntuu paikkakuntien välillä olevan.

Meillä oli jo kaksi valmennusta, joihin ei menty. Huomenna kolmas, ens viikolla neljäs ja sitä seuraavalla viides ja niihin mennään, ku kyse synnytyksen alkamisesta ja sairaalaan lähdön merkeistä ym tärkeestä.

Mulla on ollu viime kuun puolella kolme kertaa ja huomenna vika kerta ennen synnytystä. Valmennukset jatkuu vauvan syntymän jälkeen.

Muoks. Ja tänään siis 29+4

Täytyy muistaa huomenna soitella neuvolaan tuosta valmennuksesta. Olin tehnyt täksi kerraksi lapun, että varmasti muistan kysyä muutaman jutun, mutta arvatkaa muistinko koko lappua neuvolassa :wink

Tekisi mieli täyttää tuo tuhlaajatytön linkkaama kysely, mutta siinä ei tainnut olla mitään avoimen palautteen kohtaa, joten taidan jättää väliin, ettei kritiikki ohjaudu tämän hetkiselle sijaiselle, josta ei ole pahaa sanottavaa.

Mä olen täysin pihalla noista valmennuksista. Johonkin onnistuin varaamaan ajan, en vain muista milloin se on kun alkuperäinen aika peruuntui ja saatiin uusi. Lopuista saatiin lappu kouraan, saa mennä ilman varausta. Harmi vaan sekin lappu on hukassa.

Neuvolan sain siirrettyä tälle viikolle kun miehelle tuli este ja pitää saada isyyden tunnustutaminen tehtyä. Edellisestä käynnistä onkin jo tosi pitkä aika. Lääkärintarkastus vissiin on vielä jossain vaiheessa? Ei nimittäin ole ollut vielä yhtäkään ja nyt rv 31+0.

Meiltä unohtu kaikki valmennukset! Tai on tossa ens kuussa vielä synnytysvalmennus, mut kaikki muut perhevalmennukset sun muut jäi, unohtu. Piti käydä..mut ei sitte muistettu.
Olin tänään neuvolassa, samalla oli isyydentunnustus.
Hemppa on 112, sf-mitta 28, paineet 120/78.

Pistetääst vähän eiliseltä tietoa tänne.
Paino 350g/vko
SF-mitta 29
Hb 139 (?!?)
Paine 111/77

Ja pää on tosi alhaalla, mikä taas selittää sen, etten pysty kävelee pitkii matkoi ilman kipuja.
Eilen oli eka perhevalmennus, johon osallistuttiin, ja tais ol kans viiminen.
Hemmetti, ku voi olla ahdistavaa. Ja video oli "pieni loppukevennys" :( Ens kerral olis synnytysvideoo tarjol, mut taitaa jäädä multa väliin, tai joudun oikeesti pelkopolille.

Takaisin