Neuvola

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Senni_
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Miten pian sokerirasituksesta saa tulokset? Kannattaako mun soittaa jo tänää iltapäiväl neuvolaan, vai vast huomenna? Ja joo, kunnialla selvisin. Pahinta kokemuksessa oli kylmä ja paksu litku tyhjään mahaan :yuck: Aika meni nopeesti kännykällä pelatessa :happy:

Kukkis mulle sanottiin että tulee päivässä eli jos on tänään otettu niin varmimmin tulokset on huomenna perillä

Eilen ketutti kovasti. Alkuun oksetti, joka on mulla "normaali" reaktio, jos joku ottaa päähän ja suututtaa oikein kovasti. Mutta toisena oireena huomasin, että vatsaa muutenkin kivisti ja tuntui että tuo maha on todella ärsyttävä ja missään asennossa ei ole hyvä.

Olipa helpottava kuulla tänään neuvolassa että sf mitta 25cm eli keskikäyrällä ja painoa tullut ihan normaalisti (+5kg raskauden alusta), (nyt 27+4). Sokerirasityksessakin normaalit arvot. Terv.hoitaja oli tyytyväinen. Olin ollut kauhean huolissani kun vatsa tuntunut viime aikoina kasvavan nopeasti ja tullut sitä kommentointiakin siitä, että vauva kasvaisi liian nopeasti, mutta ei - kaikki hyvin :)

Viime viikolla nlassa vauva rt ja pää oli jo tosi alhaalla lantiossa terkka ei sitä sen kummemmin kommentoinut, kysyi vaan että pystynkö liikkumaan ihan normaalisti. Jälkeenpäin rupesin vaan miettimään asiaa (liikaa) että onko ihan normaalia että on tässä vaiheessa jo (nyt 27+1) tuolla ulostulo reitillä... Ja epämukavaa se ainakin on kun puskee päällään tonne alas :(

Mulle ainakin sanottiin neuvolassa että vauva liikkuu näillä viikoilla vielä jatkuvasti ja on kohdussa mitenpäin vaan, ja oon ite tuntenut potkuja millon missäkin. Äsken nlassa vauva oli selinpäin jalat alaspäin. Aamulla varmasti tunsin potkut ihan kohdun yläosassa. Tuntuuko susta et vauva olis edelleen samassa asennossa kun sillon viime viikolla?

Neuvolassa kaikki hyvin, viikkoja nyt 26+6. Mitään pikkurimpulaa ei taaskaan ole tulossa, sf mitta 25.5cm ja vauvan painoarvio ultralla 1100g. Tyttölupauskin varmistui :) vatsa kasvanut hirveetä kyytiä mutta omaa painoa tullut kuukaudessa vaan kilo joten vauva ottanut mitä tarvitsee ;) sokerirasitukseen tuli aika ens viikolle.

Viime viikolla nlassa vauva rt ja pää oli jo tosi alhaalla lantiossa terkka ei sitä sen kummemmin kommentoinut, kysyi vaan että pystynkö liikkumaan ihan normaalisti. Jälkeenpäin rupesin vaan miettimään asiaa (liikaa) että onko ihan normaalia että on tässä vaiheessa jo (nyt 27+1) tuolla ulostulo reitillä... Ja epämukavaa se ainakin on kun puskee päällään tonne alas :(
On ihan normaalia, ja meillä esikoinen oli just tollanen alaspuskija, oli joka ultrassa rt ihan alusta asti, tekee vaan tosi häijyä se pää siellä mutta ei hän ulos pääse ennen kun paikat kypsyy ;) meillä taas tämänkin kanssa rt ja tosi alhaalla tuntuu, voi odottaa että kuukauden päästä tuntuu kun kävelis keilapallo haarojwn välissä :p

Joo, näin mäkin ajattelin, aikaisemmat vauvat vaan on pyörineet just miten sattuu ja tää tuntuu olevan majoittu nut tiiviisti tonne alas. Käsien liikkeet on tuntunut pitkään jo tuolla ihan alhaalla ja potkut ylä vatsalla ja sitä just ihmettelin ettei se asento tunnu muuttuvan, vaikka muuten liikkuu paljon. Mutta kaipa nää on vaan yksilöitä ja tää on sitten tämmönen tyyppi :)

Minä kun sanoin neuvolan tätille että tän vauvan liikkeet on niin rauhallisia, eikä vielä oo sattunut, ni se sanoi että voi olla että tämä vauva on muutenkin niin rauhallinen, että sen liikkeetkin on loppuun asti tasaista ähinää. <3 Sovitaan sitten niin että minun vauva on kiltti ja rauhallinen :D

Pikkusen kyllä jänskättää. Kohta lääkärinla. En mitenkään erityisemmin noista lääkärikäynneistä oo koskaan perustanu, niin siitä tuo jännitys. Noh, onneks on sentään näin aamusta ettei tartte koko päivää olla maha sekasin :D

Pikkusen kyllä jänskättää. Kohta lääkärinla. En mitenkään erityisemmin noista lääkärikäynneistä oo koskaan perustanu, niin siitä tuo jännitys. Noh, onneks on sentään näin aamusta ettei tartte koko päivää olla maha sekasin :D
Turhaan jännitin. Kaikki hyvin eikä mitään merkkejä ennenaikaisesta syntymisestä :) bonuksena vielä nuori komea mieslääkäri ;)

Takaisin