Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari

Täytyy kyllä varmaankin Netflix tilata, muutoin tämä käy todella tylsäksi. Oon jo yhden päivän jälkeen aivan hulluuden ja tylsyyden ja epätoivon partaalla... :'( 105 päivää on pitkä aika, helvetin pitkä aika suorastaan.

Eilen jälleen mulla oli kovat vatsakivut ja supistukset, heräsin kesken unien siihen, pissaaminen sattui hirveästi, kipu viilsi kylkeä ja kohdunkaulalla oli kokoaikainen hallitseva viiltävä kipu. Meinasin purskahtaa itkuun kivusta, etenkin pissatessa mutta muutenkin. Kipu kesti klo 8-14.30 kunnes puoli kolmelta klo 12 otettu Panadol 1g alkoi auttaa. Silti kipu tuntui loppupäivän mutta lievänä. Kunnes iltapäivällä taas vatsa kivettyi muutamaksi tunniksi kivuliaasti.
Tänään neuvolassa mut määrättiin täyslepoon. Neuvolantäti soitti äitiyspolille, josta annettiin aikaisempi aika eli menen heti maanantaina äitiyspolille, jossa seuranta alkaa. Sieltä kehotettiin tosiaan täysmakuuseen, ainoastaan vessassa käydessä, syödessä ja suihkussa saa olla jalkeilla. Todettiin, että makuulla olon voi suorittaa joko kotona tai sairaalassa jossa sitten myös voivat makuuttaa. Ja päivystykseen pitää hakeutua jos tulee jotain tähänastisesta poikkeavaa.
Sf-mitta oli käyrän alarajoilla, vain 16cm mittaajan mukaan vaikka sikiön painoarvio oli rakenneultrassa tosi hyvä.
Hb oli noussut huimasti, 140 oli tänään. 
Pitääkö mun siis totisesti jaksaa maata tästä eteenpäin aina marraskuun loppuun asti? Miten saada sikiö pidettyä kohdussa muuten? Miten pysyä itse järjissä tulematta hulluksi vain makaamalla kun yksikin päivä makaamista on liikaa? Miksi minä en saanut helpompaa raskautta? 
Rv 22+2
eilen oli neuvola ja kaikki siis kunnossa ja sain raskaustodistuksen, hb oli hyvää ja verenpaineet ok. Supistelun takia pitää joku päivää mennä jättää gyn näytteet ja pissatesti. Painoa oli tullut liika ja elokuun lopussa meen sokerirasitukseen. Mutta sf mittaa ei otettu ja seuraava neuvola vasta rv 31 eikä sitä ole kertalleen multa katottu. Ei varmaan katota koko raskauden ajanNeuvolassa käyty (22+1). Kaikki hyvin, pissa puhdas ja eilisen supistelun takia pyysin ottamaan virtsatietulehduksen varalta pikatestin, joka näytti negaa. MUTTA siitäpä kärähdin, että ketoaineita löytyi eli supistusten syy voikin olla, etten kuitenkaan juo riittävästi. Pitää vahtia siis asiaa.. Sykkeet kuunneltiin ja sf-mittakin nyt otettiin, 21cm oli. Paino +290g/vk ja verenpaine 111/76. Hirveä paperishow oli myös, kun kela-jutut, isyydentunnustus, synnärin esitietojutut jne. katottiin. Sokerirasitukseen joudun myös. Hyh. Heti kun kotiin selvisin piti rynniä kelan sivuille ja laittaa äitiyspakkaushakemus menemään. Nyt odotellaan. :)