Neuvola

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Senni_
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Neuvolassa piipahdettu. Vauvan sykkeet löytyi tosi nopeasti ja 145:ttä puksutti :) olipa ihanaa. Liikkeet olleet välillä vähän kysymysmerkki mutta nekin nyt viime päivien aikana tuntuneet selkeämmin ❤ muutkin mittaukset ok ja verikoetulosten seulat kaikki hyvin.

Tänään käväisty neuvolassa, rv 19+1. Paineet oli ok, painon nousukin terkan mukaan ok (noin 500g/vko - mielestäni aika paljon tässä vaiheessa...), hb oli jopa noussut (ilman rautalisää siis), nyt 140. Liikkeitä en juurikaan tunne, ihan hentoisia pieniä satunnaisesti, nyt oli pari päivää etten niitäkään. Joten pieni huoli oli neuvolaan mennessä, sitten kun terkka ei meinannut löytää sydänääniä millään, niin itkuhan siinä jo ehti tulla. Onneksi ne lopulta löytyivät oikealta syrjältä. Syke oli noin 150 ja oikein liikkuvainen pikkukirppu <3 Huh. Eli kaikkineen kaikki hyvin. Esikoinen oli isänsä kanssa myös mukana ja kun nousin sydänäänien jälkeen seisomaan, niin esikoinen (2v) totesi myös painokkaasti, että HUH HUH. Niinpä.

Neuvolakäynti takana. Rauta madaltumaan päin mutta ei vielä liikaa. Mutta sokerit! Kyllä tarkkaan katoin sitä pissatikkua että voiko olla 4+! Edellisellä kerralla tasan kuukaus sitte täysin nega. Sain siis pissapurkin mukaan joka pitää viiä alkuviikosta labraan tutkittavaks.

Eilen jälleen mulla oli kovat vatsakivut ja supistukset, heräsin kesken unien siihen, pissaaminen sattui hirveästi, kipu viilsi kylkeä ja kohdunkaulalla oli kokoaikainen hallitseva viiltävä kipu. Meinasin purskahtaa itkuun kivusta, etenkin pissatessa mutta muutenkin. Kipu kesti klo 8-14.30 kunnes puoli kolmelta klo 12 otettu Panadol 1g alkoi auttaa. Silti kipu tuntui loppupäivän mutta lievänä. Kunnes iltapäivällä taas vatsa kivettyi muutamaksi tunniksi kivuliaasti.

Tänään neuvolassa mut määrättiin täyslepoon. Neuvolantäti soitti äitiyspolille, josta annettiin aikaisempi aika eli menen heti maanantaina äitiyspolille, jossa seuranta alkaa. Sieltä kehotettiin tosiaan täysmakuuseen, ainoastaan vessassa käydessä, syödessä ja suihkussa saa olla jalkeilla. Todettiin, että makuulla olon voi suorittaa joko kotona tai sairaalassa jossa sitten myös voivat makuuttaa. Ja päivystykseen pitää hakeutua jos tulee jotain tähänastisesta poikkeavaa.

Sf-mitta oli käyrän alarajoilla, vain 16cm mittaajan mukaan vaikka sikiön painoarvio oli rakenneultrassa tosi hyvä.

Hb oli noussut huimasti, 140 oli tänään. 

Pitääkö mun siis totisesti jaksaa maata tästä eteenpäin aina marraskuun loppuun asti? Miten saada sikiö pidettyä kohdussa muuten? Miten pysyä itse järjissä tulematta hulluksi vain makaamalla kun yksikin päivä makaamista on liikaa? Miksi minä en saanut helpompaa raskautta? 

Rv 22+2

Voi harmii browneyegirl :(. Onneksi pääseet maanantai tarkastuttaa. Toivottavasti oireet helpottuu eikä sun tarvii maata marraskuun asti. Voimahali ♡

Huiii kamala Browneydgirl <3. Nyt vain olla maaten, että pysyy mahdollisimman kauan mahassa. Kun itse aikoinani odotin esikoista ja vkolla 35 jouduin kys:iin raskausmyrkytyksen takia, niin siellä oli äiti sängyssä, päätypuoli alaspäin.. Meinasi vauva lähteä syntymään ennen aikojaan.. En sitten tiedä, mihin asti saivat pitkitettyä, ettei synny.

Voimia & Jaksamisia paljon Sinulle <3

Täytyy kyllä varmaankin Netflix tilata, muutoin tämä käy todella tylsäksi. Oon jo yhden päivän jälkeen aivan hulluuden ja tylsyyden ja epätoivon partaalla... :'( 105 päivää on pitkä aika, helvetin pitkä aika suorastaan.

Täytyy kyllä varmaankin Netflix tilata, muutoin tämä käy todella tylsäksi. Oon jo yhden päivän jälkeen aivan hulluuden ja tylsyyden ja epätoivon partaalla... :'( 105 päivää on pitkä aika, helvetin pitkä aika suorastaan.

Se on pitkä, erittäin pitkä aika :/. Sitä pitää vain osata ajatella, että lapsen parhaaksi teet .

Eilen jälleen mulla oli kovat vatsakivut ja supistukset, heräsin kesken unien siihen, pissaaminen sattui hirveästi, kipu viilsi kylkeä ja kohdunkaulalla oli kokoaikainen hallitseva viiltävä kipu. Meinasin purskahtaa itkuun kivusta, etenkin pissatessa mutta muutenkin. Kipu kesti klo 8-14.30 kunnes puoli kolmelta klo 12 otettu Panadol 1g alkoi auttaa. Silti kipu tuntui loppupäivän mutta lievänä. Kunnes iltapäivällä taas vatsa kivettyi muutamaksi tunniksi kivuliaasti.

Tänään neuvolassa mut määrättiin täyslepoon. Neuvolantäti soitti äitiyspolille, josta annettiin aikaisempi aika eli menen heti maanantaina äitiyspolille, jossa seuranta alkaa. Sieltä kehotettiin tosiaan täysmakuuseen, ainoastaan vessassa käydessä, syödessä ja suihkussa saa olla jalkeilla. Todettiin, että makuulla olon voi suorittaa joko kotona tai sairaalassa jossa sitten myös voivat makuuttaa. Ja päivystykseen pitää hakeutua jos tulee jotain tähänastisesta poikkeavaa.

Sf-mitta oli käyrän alarajoilla, vain 16cm mittaajan mukaan vaikka sikiön painoarvio oli rakenneultrassa tosi hyvä.

Hb oli noussut huimasti, 140 oli tänään. 

Pitääkö mun siis totisesti jaksaa maata tästä eteenpäin aina marraskuun loppuun asti? Miten saada sikiö pidettyä kohdussa muuten? Miten pysyä itse järjissä tulematta hulluksi vain makaamalla kun yksikin päivä makaamista on liikaa? Miksi minä en saanut helpompaa raskautta? 

Rv 22+2

Tsemppiä huilailuun <3
Jos maanantaina polilla määrätään lepoon niin tervetuloa mukaan kevyt yhdistyksen palstalle. Sielä muitakin lepäilijöitä..

Rv34 jälkeen ei enää estellä vauvan syntymää. Vuodelepo päätyy silloin :)
Toivottavasti kuitenkin kaulaa vielä jäljellä hyvin ja täyslepo ei vielä tarpeen!

Browneyedgirl kuulostaa todella hurjalta. :( Voimia odotteluun, toivottavasti tilanne paranee!

Neuvolassa käyty (22+1). Kaikki hyvin, pissa puhdas ja eilisen supistelun takia pyysin ottamaan virtsatietulehduksen varalta pikatestin, joka näytti negaa. MUTTA siitäpä kärähdin, että ketoaineita löytyi eli supistusten syy voikin olla, etten kuitenkaan juo riittävästi. Pitää vahtia siis asiaa.. Sykkeet kuunneltiin ja sf-mittakin nyt otettiin, 21cm oli. Paino +290g/vk ja verenpaine 111/76. Hirveä paperishow oli myös, kun kela-jutut, isyydentunnustus, synnärin esitietojutut jne. katottiin. Sokerirasitukseen joudun myös. Hyh. Heti kun kotiin selvisin piti rynniä kelan sivuille ja laittaa äitiyspakkaushakemus menemään. Nyt odotellaan. :)

Miksi multa ei mitata sf mittaa -.- eilen oli neuvola ja kaikki siis kunnossa ja sain raskaustodistuksen, hb oli hyvää ja verenpaineet ok. Supistelun takia pitää joku päivää mennä jättää gyn näytteet ja pissatesti. Painoa oli tullut liika ja elokuun lopussa meen sokerirasitukseen. Mutta sf mittaa ei otettu ja seuraava neuvola vasta rv 31 eikä sitä ole kertalleen multa katottu. Ei varmaan katota koko raskauden ajan
Rv 24+4

Neuvolassa käyty (22+1). Kaikki hyvin, pissa puhdas ja eilisen supistelun takia pyysin ottamaan virtsatietulehduksen varalta pikatestin, joka näytti negaa. MUTTA siitäpä kärähdin, että ketoaineita löytyi eli supistusten syy voikin olla, etten kuitenkaan juo riittävästi. Pitää vahtia siis asiaa.. Sykkeet kuunneltiin ja sf-mittakin nyt otettiin, 21cm oli. Paino +290g/vk ja verenpaine 111/76. Hirveä paperishow oli myös, kun kela-jutut, isyydentunnustus, synnärin esitietojutut jne. katottiin. Sokerirasitukseen joudun myös. Hyh. Heti kun kotiin selvisin piti rynniä kelan sivuille ja laittaa äitiyspakkaushakemus menemään. Nyt odotellaan. :)

Oliko isyyden tunnustus jo nyt? Apua. Eli pitääkö miehen tulla mukaan ensi viikon neuvolaan?

Ei minultakaan ole otettu sf mittaa kertaakaan, en edes tiedä mikä se on :bookworm:

Ja paljonko on liikaa painoa? Olen aivan pihalla paljonko on normaali määrä missäkin vaiheessa raskautta.

Takaisin