Neuvola

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Senni_
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vauva ei ollut suunniteltu ja siksi ehkä miehellä on niin kova henkinen kamppailu asian kanssa. Hänellä on ikäkriisi (vanhin lapsensa 20v) oli toivonut että 40+ saisi matkustella ja olla kuin Ellun kans kun lapsensa ovat aikuisia ja nyt sunnitelmat muutuivat ja sopeutuminen käynnissä. Minä tietenkin laitan pökköä pesään kun en suostunut aborttiin vaikka pyysi ja olen oikeasti innoissani ja onnellinen tulokkaasta.

Toivoin minäkin että nämä kaksi jää ainoiksi ja että saisin olla vapaa kun ovat aikuisia. Olisihan se ollut mahtavaa kun 40v synttärinä olisi lapseni 20 vuotiaita. No. 10 vuotta tuli nyt lykkäystä. Ei kai sitä 50 vuotiaana ole ikäloppu. Miestä ärsyttää että hän on jo 60v kun tämä baby on aikuinen.

Ymmärrän. Ja en ymmärrä.

Ymmärrän tuon kamppailun hyvin mutta, että jättäisi isyyttä tunnustamatta? Jos mieli halajaa seksiä niin sit pitää olla tarpeeksi aikuinen myös kantamaan vastuuta mitä siitä saattaa seurata. En voi kuin sanoa, että tsemppiä ja toivottavasti miehesi mieli muuttuu viimeistään sitten kun saa pienen nyytin syliinsä :happy:

Kuulosta aika hurjalle Caarina :( en nyt sanoo millään pahalla ja tää on ainostaan mun oma mielipide mut jos mun mies suhtautuisii asiaan niin jättäisin hänet. En antaisi miehelle valinnanvara ollaako isä vai ei..
Tsemppia ja toivottavasti miehesi tottuisi ajatukseen ja mieli muuttuisu kun lapsi syntyy

Mä oon niin yh henkinen että en koe ongelmaksi kasvattaa lasta yksin. Olenhan aiemmatkin yksin kasvattanut. Erona tietty se että silloinen isä tunnusti omikseen ja hoitaa omatoimisesti elari jutut kun mä unohtaisin ne virastot aina. Lapset tapaavat isäänsä 2 kertaa vuodessa.

Lääkärinevola takana. Kaikki ok. Sydänäänet löytyi taas navan tienoilta kun ensin lääkäri tuikkasi anturin alavatsalle. Tällä kertaa sanoin suosista ettei siellä mitään kuulu ja näytin etusormella tarkan paikan mistä kuulu selkeä 155+ :) ihmeteltiin taas yhdessä korkealle nousevaa kohtua ja että tulee varmaan iso massu. Sf mittaa ei vieläkään.

Kohdunkaulasta oli lähtenyt sentti :( ei nyt vielä paha mutta jos nyt vähän rauhoittuisi. Lenkkeily ok pienissä määrin tekee hyvää selälle joka on kipuinen. Mutta rauhassa pyysi olemaan ja laihduttaa ei saa vaikka on painoa.

Tukivyötä ehdotti silloin tällöin käyttöön. Jatkuva käyttö heikentää kehon omia lihaksia. Niin tietty.

Muuten kaikki ok. seuraava lääkäri neuvolassa rv35. Tätä ennen ru lääkäri.

Rv 17+2

Mä oon niin yh henkinen että en koe ongelmaksi kasvattaa lasta yksin. Olenhan aiemmatkin yksin kasvattanut. Erona tietty se että silloinen isä tunnusti omikseen ja hoitaa omatoimisesti elari jutut kun mä unohtaisin ne virastot aina. Lapset tapaavat isäänsä 2 kertaa vuodessa.

Etkö sä jossain aiemmassa keskustelussa sanonut, että et halua jättää miestä nimenomaan siksi, että et kestäisi enää olla yksinhuoltaja?

Mä vaatisin kyllä elatusmaksut joka tapauksessa.

Korjatkaa jos oon väärässä, mutta muistaakseni isyystestiin on suostuttava jos muuta kautta ei isyyttä pystytä todistamaan ja näin joka tapauksessa saada elatusmaksut.

^^ en kestä olla yksin. Siitä sain trauman viimeksi. Tyhjät seinät. Vauvan itku ja taaperon halu tutustua maailmaan oli oikeasti erittäin raskas kohdata yksin. Lapsenhoidollisesti tarkoitin pärjääväni mutta viikkojen ja kuukausien aikuiskontaktien puuttuminen pelottaa vieläkin. Siksi se on jees kun rinnalla on kaveri jolle voin yrittää ainakin puhua päivän tapahtumista vaikka ei nyt muuten todellisuudessa piittaa paskaakaan.

Enemmän oma henkilökohtainen itsekäs tarpeeni johon ei liity lastenhoito ensinkään.

Olenhan minä yh nytkin vaikka asun parisuhteessa. Minulla on kaksi lasta jotka hoidan yksin. Nykyinen mies ei puutu millään tavoin heidän hoitoon, kuluihin, kuskaamisiin ja kasvatukseen. Eikä hänen tarvi enkä sitä voi vaatia koska lapsilla on isä ja äiti. Jos tarvin apua hoidossa niin vanhempani auttavat jos pystyvät jos pitää vaikka käydä esim. kaupassa, lääkärissä tms. Vastavuoroisesti en minä sekaannu miehen lasten kasvatukseen tai kuluihin ja menoihin koska heillä on myös äiti ja isä joiden tehtävä se on. Ei minun. No sen teen että komennan jos eivät toimi mun kotona mun säännöillä mutta muuten en puutu. Ovakin kyllä jo 17 ja 20.

Muokattu viimeksi:
Muistaakseni toi isyys asia menee niin että jos äiti haluaa että mies tunnustaa mutta mies ei suostu niin mies voidaan oikeusteitse siihen pakottaa. Mutta sitten jos äiti kokee ettei tarvitse niin lapselle ei papereihin vaan merkata isää.

Ai niin, käytiinhän mekin eilen neuvolassa. Kaikki kunnossa, sf-mittaa ei mitattu, mutta käsin tunnustelemalla kohtu on kuulemma kasvanut juuri sopivasti ja korkein kohta on nyt pari senttiä navan alapuolella. Sykkeet oli 145 ja Tonttusen lähtiessä liikkumaan nousivat hyvin, eli sydän pompottaa ja toimii ihan niin kuin pitääkin. Normijutustelua parisuhteesta ja perheestä käytiin ja se jatkuu ensi kerrallakin vielä, kun aika loppui tällä kertaa.

Paino asiaan neuvoja pyysin ja lopputulos onkin nyt se, että terkka suositteli luopumaan kokonaan puntarilla käymisestä kotona..jos vain siihen pystyn..ainakin pitää vähentää. Neuvolassakin tuli siis ihan itku, kun tuo paino minua niin ahdistaa. Mietittiin sitäkin, että voi olla hyvä idea käydä juttelemassa terapeutin kanssa, koska nuorempana minulla on ollut syömishäiriö.. Jostain ihmeen syystä asia nyt näköjään nostaa päätään taas. Ihmisen mieli on kummallinen; järkihän minulla sanoo, että painon on raskausaikana pakko nousta, koska vauvan täytyy kehittyä ja varastoa tarvitaan imetykseenkin. Tunteet on vaan ne, jotka meinaavat ottaa vallan ja puntarissa oleva numero on mun päälle liian iso mörkö ja seurauksena on paha mieli ja syömisten liika kontrollointi.

No, onneksi mies oli mukana taas, niin hänkin on nyt varmasti perillä mun kummallisista ajatuksista ja voi ainakin yrittää tukea ja toppuutella, jos (kun) ahdistus taas iskee..

Seuraava käynti on 10.8.ja silloin saadaankin jo kela-paperit. Jee! :)

Mun mielestä lapsen ja äidin hyvinvointi kulkevat käsikädessä. Jos äiti ei pärjää yksin niin se vaikuttaa väistämättä myös lapseen. Ja jos saman katon alla asutaan, niin kaikki aikuiset kasvattavat lasta, halusivat tai eivät. Passiivisuuskin on viesti lapselle ja tuskin sunkaan aiemmat lapset on miehelle pelkkää ilmaa.

Ite mitä ymmärrän Caarinan tilanteesta on se että paljon ristiriitoja mutta niin kauan ku Caarina ite on kuitenkin sinut noiden asioiden kanssa niin eipä sillä ole niin väliä jos ei tosiaan lapseen vaikuta tällä hetkellä :) kovasti tsemppiä Caarina!

Hyvä että muistutitte! Pitääkin hoitaa se isyydentunnustus, tuskin tässä hässäkässä ennätettäs maistraattiin, vaikka lastenvalvojakin sitä suositteli viimeksi :D

Nykyään lapselle pyritään aina löytämään isä. Äiti ei voi kieltää isyydentunnustamisen selvittämistä, kuten ennen. Laki muuttui tältä osin tämän vuoden alussa. Lastenvalvoja voi haastaa lapsen isän käräjille, jos isä ei vapaaehtoisesti tule tunnustamaan isyyttään.

Neuvola takana ja kaikki hyvin. Painoa on tullut lähtöpainoon +2kg, virtsanäyte ja verenpaineet ok. Reipas syke löytyi heti ja kohtu on ylittänyt navan korkeuden, joten siksi olen tuntenut liikkeet niin hyvin jo pari viikkoa :) Kohdunsuun tarkisti ja sielläkin kaikki hyvin. Aika nopea käynti, mutta mitäs siellä pidempään kun kerran kaikki on hyvin. Jäi tosi mukava fiilis.

rv 18+2

Mulla oli juuri äsken neuvolalääkäri (nyt 18+5) ja ei mennyt ihan niinkuin olisin toivonut. Lääkäri varoitti jo etukäteen, että doppler on vanha ja sieltä kuuluu kaikenlaista rätinää. Pitkällisen etsimisenkään jälkeen ei saanut sykkeitä kuuluviin, jotakin oli kuulevinaan ja ilmeisesti näki sykkeet 130 hetken aikaa näytöltä mutta sitten taas katosi. Neuvolakorttiin on merkannut pienen plussan liikkeiden kohdalle ja sykkeisiin ei mitään. Hän kuitenkin ottaa mut vastaan meidän terveysasemalla tänään iltapäivällä, siellä on ultra.

Mullakin oli tänään neuvolalääkäri, paino noussut lähtöpainosta 200g, huh ei siis vielä sen enempää :D Oli omasta mielestä aika hätänen käynti, ja kuvittelin että tollasessa lääkärikäynnissä olisi tehty jotain muutakin kun vaan vaihdettu pari sanaa ja nopea sisätutkimus.. Hemoglobiini ei oo noussut vaikka 100mg päivässä syön rautaa :banghead: muuten kaikki arvot ok, verenpaine yhtä matala kun aina ennenkin.. syke löyty heti, 155-160 ja kohtu on edelleen todella alhaalla ja syvällä selkäytimessä niin sanotusti :D

Rv 16 + 1

Takaisin