Neuvola

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Senni_
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Miksei saa lapsia ultraan viiä? :eek: Meil on ollut jo neljässä varhaisultrassa mukana ja joutuu kyllä tulemaan saikunki ultriin mukaan. Ja kyllä tuo kaverillani on myös esikoinen ollu saikulla ultrassa mukana.

Neuvolassa esikko mukana, leikkii lattialla leluilla. Np-ultraan meneen yksiin ja mies jää esikkon kanssa kotiin. Rakenneultra kun heinäkuussa niin silloin menee varmaa enolle tai mummille hoitoon. Silloin kun tuli ultra aikaa kirjeitse kotiin niin siinä lukee ettei lapsia saisi ota ultraan mukaan.. veikkaan että sen takia että kätilö saa työrauha ja sitten jos olisikin jo sen ikäinen lapsi et ymmärrä nikn ultrissa ei aina tulee vältämättä hyviä uutisia niin olisi lapselle kova asia käsitellä

Meille on sanottu kans että ei saa olla lapsia mukana. Kaks kertaa piti ottaa ko ei saanu lapselle hoitajaa, eka kerran istu kiltisti isin sylissä ja toka kerran olin yksin esikoisen kans ni katto kiltisti rattaissa :) ei ollu kyllä ongelma, kysyttiin siis aikasemmin lupa et onko ok et lapsi on mukana.

Meillä oli hirveän salajuonen keksiminen että pääsin varhaisultrissa käymään ja sai tytölle hoitajan siksi aikaa :D Mies on töissä niin ei ole päässyt mukaan enkä halunnut ottaa tyttöä kyllä sen takia mukaan kun tehty alakautta ultra, eri asia sit kun tehdään vatsan päältä. Meillä sairaalassa ei taida olla sen vertaa hoitajia että joutaisivat vahtimaan lasta sen aikaa kun ultrataan, eri asia sekin varmaan sit isommissa paikoissa :) Kannattaa varmaan kysäistä vielä että oisko jotenkin mahis ottaa lapsi mukaan jos ei hoitajaa saa?
Äitiysneuvolaan meinasin ite tytön ottaa mukaan.

Indie: Mö kans kysyin et mihis esikko varsinkin ultrien ajaksi niin th sanoi että mukaan vaan. Heillä kuulema aina joku täti vähän joutilaana niin voi hetken vahtia :) ei meilläkään kun ole oikein paikkaa mihin viedä :) voishan mies jäädä kotiin mutta ihanaa että pääsee mukaan kun neuvolasta näin hoituu :)

Mulle ei tullu mieleenkään, etteikö neuvolakäynneille voisi ottaa esikoista mukaan. Keltään en kysyny ja pojun kanssa vaan pamahdin paikalle :P Varhaisultraan Perhe-Arteen otettiin myös tuo 1,5v mukaan ja siellä se istui isin sylissä ja leikki leluilla, kun äitiä ultrattiin. Mut sitten, kun sairaalaultrien eli np-ultran ja rakenneultran aika koittaa, niin silloin on järkättävä hoitaja. Käsittääkseni täällä pk-seudulla ollaan tosi tarkkoja siitä, että lapsia ei saa ottaa niihin mukaan, kun on paljon kalliita laitteita ja henkilökunta tarvitsee työrauhaa. Toki varmaan poikkeuksiakin tehdään ja riippuu jossain määrin tietty myös ultraajasta, mutta en uskalla ottaa riskiä. Ja tietty mieluummin jätän sen mahdollisen lapsi mukaan -kiintiön niille, ketkä ei oikeasti pysty järkkäämään hoitajaa ja vaihtoehdot alkaa olemaan tosi vähissä.

Täällä isä joutuu jäämään ulkopuolelle jos on lapset mukana ultrassa.Lapsia ei sinne ultrahuoneeseen päästetä..Neuvolaan saa toki ottaa lapset mukaan :)

Juu siis meilläkin saa lapsi olla neuvolassa mukana kyllä, mutta tuonne ultrauksiin ei saa tulla. Tämä Tampereella. Varmaan, jos olisihan emergency ei ketään hoitajaa, niin sitten sais tulla. En tiedä. Lähinnä pohdin jo valmiiksi, että mitenköhän olis helpoin hoitaa. :)
Itse olen tosiaan ymmärtänyt, että nimenomaan sen takia ei lapsia mukaan, koska aina ei uutiset ole hyviä ja varmaan laitteetkin kalliita.

Mä.en kehtaisi edes ottaa noita rymyeetuja ultraan tai neuvolaan tai mihin ikinä mukaan. Kommentitkin alkavat olla 10 ja 9 v niin nasevia, että saavat luvat pärjätä kahdestaan kotona tai sitten miehen kanssa ja menen yksin... :-D

Sain varattua neuvolan :) 19.5. Neuvola...ja 2v poika tulee mukaan. Mulla ei kyllä varmaan o ultraa, kun ei tossa neuvolassa oo laitteita. Mut oli ok ottaa poika mukaan ku kysyin.
La siirtyi nyt ilmeisesti 31.12. Eli pari päivää. Mut ultra sen sitten selvittää parhaiten.

Tänään oli eka neuvola, nyt laskujen mukaan rv 9+6. Pääsin samalle yli-kivalle neuvolantädille kun edellista odottaessani, mikä oli tosi mukava juttu. Mieskin lähti mukaan, jee :)
Lasketuksi ajaksi määrittyi 28.11., mutta veikkaanpa että menee jokatapauksessa joulukuun puolelle kun kaksi edellistäkin on tulleet melko tarkalleen kaksi viikkoa la:n jälkeen...
Oli mukava peruskäynti: otettiin verikokeita (no okei, se ei ehkä ollut kaikista mukavinta!), hemoglobiini, piti pissata tikulle, mittasi verenpaineen. Kyseli sairaudet yms perusjutut, syömiset, painot sun muut. Sit varattiin aika niskapoimu-ultraan joka on kahden viikon kuluttua, sekä rakenneultraan joka on kesäkuun vikalla viikolla. Kontrollikäynti vielä ennen juhannusta kun verenpaineessa oli jotain häikkää.
Mitään sydänääniä ei täällä Ruotsissa vielä näin aikaisin (jep!!!) kuunnella eli pitää siis malttaa odotella nyt vielä pari viikkoa sinne ekaan ultraan että näkee että siellä mahassa jotain elämää oikeasti on.

Hildamaija, mä varasin ajan Mamma Miaan varhaisempaan ultraan kun en pysty odottamaan tietoa niin kauan :)

Kävin viime viikolla ekassa neuvolassa. Oi sitä ihanuutta kun on pieni kunta eikä kiirettä. Viimeksi ehdin rv 23 enkä kertakaan tehnyt esim. pissatestiä. Nyt saa sitten pissata tikkuun joka kerta kun siellä käy, äideille on aina varattu tunti aikaa ja tuntuu muutenkin, että sitä aikaa on välittää ja jutella. Sain itkeäkin vähän edellistä kertaa eikä neuvolantäti tehnyt muuta kuin kuunteli ja ojenteli nenäliinoja. Pienistä asioista voi olla iloinen :smug:

Soitin sitten samalla molemmat ultrat ja tutkimuspäivän. Sekös vähän jännittää... Eka ultrakin on jo kolmen viikon kuluttua.

Olin tänään ekassa neuvolassa. 4kk poika oli mukana ja ihmetteli maailman menoa. :) Ensi viikolla maanantaina pääsen varhaisultraan, kun ei ole tiedossa viikot. :)

Ooo Poppy_86, mille viikolla sä sait ultran? Entä onks sulla ollut jo neuvola?
Mä en oo ees tajunnut kysyä saako täällä muita varhaisultria. Tai ei niitä oo tarjottu. Oon aina käyny kub-testissä (eli siinä niskapoimutestissä) ja se on viikolla 12, joten se on riittänyt.
Mäkin käyn Mamma Miassa!

Hildamaija, Oon sillon 8+3 ja siis mä vaan googlasin paikkoja täällä Tukholmassa ja löysin ton ja se vaikutti hyvältä paikalta. Se siis maksaa, mut ei ollu mun mielestä kauheen paha :)

11.5 rv 8+4 eka neuvola. Varasin ennen la:n siirtoa, mutta en mene enää aikaa edentämään.

Takaisin