Neuvola

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Senni_
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onnea Alise ihanan jumputuksen "virallisestakin" löytämisestä :)

Mä oon koko viikon odottanut, että postitsa tulisi kutsu np-ultraan, kun kävin neuvolassa jo viime viikon torstaina, mutta eipä vielä ole näkynyt. Jospa ensi viikon alussa tulisi.. Täällä ei tosiaan saa itse valita millään lailla tuohon ultrausajankohtaan, se tulee täysin annettuna. Nojoo, kai sitä oikeasti voi hätätilanteessa vaihtaa, mutta hyvällä ei varmasti katsota :D

Itse pitäisi muistaa vielä ensi viikolla käydä verikokeissa ja antamassa pissanäyte ja sit myös varata aika ensimmäiseen sokerirasitukseen johonkin väliin raskausviikoilla 12-16. Mulla siis esikoisesta oli raskausdiabetesja siksi pitää mennä jo näin aikaisessa vaiheessa (aattelin vielä varmistaa,ettei tuu turhaa paniikka kellekään, et miks mulle ei puhuttu neuvolassa mitään tommosta :P)

Syksyinen. Mullakin oli radi, mutta en mä pysty paastoamaan mitenkään 12 tuntia. Kun täysimetän 4kk ikäistä poikaani. :) Sovittiin, että menen sitten vasta myöhemmin sokerirasitukseen.

Kiiamaria, ei toi 12 tunnin paasto kyllä muutenkaan kivalta ajatukselta tunnu ainakaan just nyt, ku tunnin välein pitäis saada jotain mussutettua, et ei tulis ällö olo.. Sulla on onneksi hyvä ja oikeutettu syy mennä rasitukseen vähän myöhemmin :)

Niin joo ja kiitos Syksyinen :) Meillä sai onneksi itse soittaa ja varata ajan, oli mielestäni paljon kivempi, kuin odotella jotain lappua, missä on ennalta määrätty aika.

Eilen oli eka neuvola. Nettilaskurin mukaan laskettuaika 6.12, neuvolan mukaan 4.12 katotaan miten ultrassa viel muuttuu :) Ens viikolla lääkäri ja siel kuulemma jo ultrataan :)

Tänään oli vihdoin eka neuvola :) Seuraava kuukauden päästä ja heinäkuulle varattiin lääkäriaika. Ultraa joudun soittelemaan itse asap. Missasin tänään soittoajan, joten huomenna uusi yritys.

Perjantaina eka nla. Kyllä jännitää. Tänään aamulla tuli tippa verta, sen jälkeen ei ole näkynyt. Toivottavasti kaikkinok?

Mulla on huomenna eka verikoe! :grin
Toka neuvola onkin sitten jo ensi viikolla... hiukan eri meininki ku Helsingissä. Siellä eka neuvola oli just 8 viikon aikoihin ja toka joskus 15+/-. Mä ehdin varmaan nyt ravata neuvolassa kolmeen tai neljään kertaan ennen 15 viikkoa.

Mulla oli tänään eka "virallinen" neuvola. Kaikkia lippulappusia tuli ja huomenna pitää varata aika np-ultraan. Neuvolatäti halusi kuunnella sydänääniä muttei niitä löytänyt... Sanoin kyllä itsekin että mulla on kohtu tosi takana että tuskin kuuluu mitään mut silti yritti. Ei sillä hetkellä haitannut mutta nyt sit illalla kun alko miettiin niin paha mieli tuli tietty, huoh

Mulla oli eilen eka neuvola :) oli oikein mukava terkkari siellä! Just sellainen symppis ja kuuntelija, tosi asiallinen. Se kysyi ekana ymmärtäväisellä ja lempeällä äänellä, miltä "Miltä sinusta tuntui tänään tulla tänne?" ja tietenkin mä aloin vaan itkeä, että tosi hyvältä tuntuu :D ei hemmetti! Ja sit tilannetta ei yhtään auttanut hänen superymmärtäinen asenne mun herkkyyttä kohtaan... Ai kauheeta, hyvä minä :D

Muuten vaan juteltiin ja täytettiin tietoja ja käytiin läpi neuvolaprosessia, kun tämä on mun eka raskaus. Otettiin lopuksi verenpaine ja hemoglobiini. Mun hemoglobiini on yleensä tosi korkea, ja nyt se oli laskenut 40:llä normaalista :O väsymys saattaa kuulemma johtua siitä, että se on nyt niin erilainen kuin normaalisti. Mutta neuvolassa käynti oli oikein kiva kokemus!

Takaisin