Neuvola

Mullakin on toka neuvola jo 1,5 viikon päästä! Ihan hullua! Viikkoja sillon jo 14+6! Pääsee kuulemaan sydänääniä :smiley-bounce013:Heartbigred

Mulla neuvola 7.5 vasta samalla pojan 6kk neuvola... ei jaksa odottaa!! Onneks ultra on perjantaina näkee miten toisella menee. Eli Nt- ultra

Muokattu viimeksi:
Syysäiti, meillä ei ainakaan ultrattu ekalla käynnillä. Ihan jutustelua ja esitietojen täyttämistä. En sitten tiedä miten määrittävät sulle LA kun epäsäännöllinen kierto ja tietoa viimesistä menkoista ei ole? :D

Rohkeasti sinne vaan, kyllä he neuvovat.

Mulla toka neuvola vasta 15.5, sitä ennen vielä onneksi ultra, missä nähdään toukka ensimmäisen kerran <3 Hurjan pitkä aika odottaa tonne viikolle 16 sitä neuvola aikaa,sanottiin kyllä, että jos tuntuu liian pitkältä niin varataan väliin vielä aika. Ensiodottajia taidetaan vähän paapoa <3 Kelpaa.

Mulla on toka neuvola vasta kesäkuussa!
Onneks välissä on sentään rakenneultra ä-polilla.. Ja muutenkin ultria ollut tavallista tiheämmin, siinä mielessä ihan levollisin mielin :)

Johannainen, la määritettiin sitten sen vuodon mukaan, mitä muistin viimeksi olleen :D Ultrassahan se sitten siirtyi viikolla aiemmaksi. Mielenkiintoista, kuinka nuo minipillerit sotkevat kiertoa niin ettei ovulaatioajankohtaa pysty kunnolla arvioimaan viimeisten kuukautisten perusteella:o

Mulla on seuraava neuvola vasta 5.5 eli silloin olisi 18+5. Ultra on 14.5. Eilen havahduin siihen, että eikö tässä pitäisi olla joku lääkärintarkastuskin viikoilla 16-18? Täytynee olla yhteydessä neuvolaan.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Eks ultra takana ja tosiaan laskettu siirtyi muutaman päivän eteenpäin ja on nyt siis 28.10.14 :)
Mulla oli aivan ihana se kätilö joka ultras, kysyi että olenko käynyt jo jossain varhaisultrassa? Sanoin että en ja ei ole edes sydänääniä kuunneltu missään; arveli varmaan tuosta että olen vähän jännittyneenä että onko siellä mitään. Sitten kun alkoi ultraamaan niin sanoi että katsotaan mitä täällä on, täällähän on vauva :D oikein iloisena, ja jatkoi vielä että oi näetkö kun se heiluttaa kättä ja potkii jaloilla kovasti :D
Oli se kyllä uskomaton hetki, ja kaikki oli hyvin. Niskaturvotus 0,6 mikä on tosi hyvä luku.

Nyt odotellaan rakenneultraa joka koittaa kesäkuun puolessa välin.
Nyt viikkoja 11+2 <3

aaw, kaikki päässy ultraan ajoissa? Tai ymmärsin että se on viikoille 11-12+6 tms. Itse sain juuri tuolle 12+0 viikolle, toivottavasti ei ainakaan takaperin siirry aika... Jänskää.

Mulla on just 12+1 ultra, ens maanantaina, ei meinata housuissamme pysyä miekkosen kans ku odotetaan niin. Tietty mää oon aiempien keskenmenojen takia päässy kattomaan bebeä viikolla 7, mutta mies ei tuollon päässy mukaan, joten odottaa ihan innoissaan! :)

Mulla on jotenkin niin sinisilmäinen olo vielä.. Yhtään keskenenoa ei ole alla, ei yhtään aikaisempaa raskautta eikä mitään komplikaatioita ja nappasi toisesta kierrosta... Pelottaa että kyllä sitä täältä pilven päältä vielä tiputaan...

Johannainen, tuskin tiput pilven päältä. Eikös sitä sanota että äiti tietää kuinka vauva voi. :) luottavainen olo on siis vain hyvä merkki. Kohta leijut vaan korkeammalla pilvissä kun käyt pientä katsomassa. :D

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app

Täällä on käyty jo nt-ultrassa ja toisen kerran neuvolassa ja sydän äänet kuultuna toistamiseen.:Heartred Nt-utrassa siis saatiin kuulla kanssa. Seuraavaksi odotellaan neuvolalääkärille käyntiä (18+0), joka olis vappuaattona, ja rakenneultra sitten 15.5 viikolla 20+1. Ei jaksais odotella sinne asti. Sokerirasitus on sit vissiin kesäkuun aikana, onneks laittelin lomatoivetta sinne, että ei tartte töistä olla pois.. Etoo jo ajatus siitä. :puke_l

Tänään NP-ultrassa käyty ja kaikki näytti olevan kunnossa <3
Huomenna varataan seuraava neuvola käynti, sitä jo odotankin koska meidän neuvolatäti oli todella mukava! :)

Ainoastaan tänään np-ultrasta löydettiin kysta virtsarakon vierestä, halkasija 4 cm, se niinkuin mursi päiväni :( onko muilla kokemusta kystista ?
Otettiin verikokeet poliklinikalla ja lääkäri lupasi soittaa tiistaina. :S

Jatkan tänne tätä neuvola keskustelua. Meän eka neuvola oli vähän hassu, nlatäti ei juuri silmiin katsellut, vaan katse kiersi mahassa, katossa, tietokoneessa ja lapuissa mitä siinä pöydällä oli. Lisäksi saatiin vakuuttamalla vakuuttaa että ei käytetä huumeita; kun ei alkoholia käytetä niin ilmeisesti oletti että kyllä nyt jotain päihteitä käyttää. Tuli kysymyksiä että "ette siis missään tilanteessa, edes juhlissa, edes vähän" jne. Ja kun ootte noin nuoria (minä21 ja mies23) niin ootteko nyt ihan varmoja... Ja tosissaanko olette jo kaksi vuotta yrittäneet, 19vuotiaasta asti?

Ei ollenkaan käytetä päihteitä, kyllä ollaan varmoja ja kyllä ollaan yritetty...

Jassukka, meille meni keskustelu hyvin samaan tapaan :( tuntuu inhottavalle että kaikki tuolla tavalla kyseenalaistetaan.

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app

Jassukka: Ei se terkkari pahaa tahdo sillä tenttailullaan. Varmasti loukkaa tuollainen, loukkaisi minuakin. Yrittävät vaan ne riskiraskaudet sieltä bongailla, jotta niihin sitten voidaan reagoida (FAS- ja vieroitusoireista kärsivät vauvat).

Sain esikoiseni ollessani 26 vuotias, eikä minulta kyllä silloinkaan kyselty huumeiden käytöstä (niin kuin ei nytkään). Oisko sitten, että mitä nuoremmat vanhemmat, niin ajattelevat että todennäköisemmin ovat käyttäneet vasta jtn. En tiedä, (eikä tietenkään saisi olla näin!) Kaikilta pitäisi nämä asiat yhtä lailla mielestäni kysyä.

Oih, pakko fiilistellä. Tänään oli toinen neuvola ja nyt saimme ekaa kerta kuulla sydänäänet. Siellä se pieni veturi puksutti, vain vihellysääni puuttui :)

Meilläkin toinen neuvola käynti :) käyntiin läpi synnytysvalmennuksia,missä on mitäkin ja milloin. Paino ei ollut noussut ollenkaan alun jälkeen ! :) sydänäänet kuunneltiin ja syke oli 157-160 :) oli kiva kuulla että kaikki on hyvin <3 nyt ootellaan rakenneultraa joka on kesäkuussa :)

Sent from my GT-I8190 using Vau Foorumi mobile app

Takaisin