Neuvola

johAnna87

Silmät suurina ihmettelijä
Soitin äsken neuvolaan, vähän jännitti soittaminen. Sain ensimmäisen käynnin keskiviikolle 26.2., joka on rv 9. Viikoille 12 ja 20 lupasivat ultraa.

Puhelimeen vastannut nainen vaikutti ainakin mukavalta ja selitti, että pienet menkkamaiset mahakivut ovat tavallisia, minkä jo arvasinkin. Ja lupasi lähettää kaikenlaisia esitteitä ja kyselylappuja postissa.

Omasta neuvola-alueesta ei tullut ihan selvyyttä, ilmeisesti asutaan jossain rajakohdassa. Fyysisesti neuvola on kuitenkin yhdessä ja samassa paikassa, joten en oikein tiedä, mitä väliä noilla alueilla on. Näiltä alueilta oli kuulemma juuri jäänyt neuvolantäti eläkkeelle, joten alussa ainakin ihmiset tulevat vaihtumaan vähän useammin.
 
Miulla on kans tolle samalle päivälle 1.neuvola-aika. Mistään ultrasta en tajunnut edes kysellä, mutta mukavalta vaikutti henkilö siellä luurin toisessa päässä :). Meillä on neuvola onneksi ihan tossa naapurissa, niin on helppo mennä.
Meille luvattiin myös lähettää esitietolomakkeita postissa, jotka pitää ottaa 1.käynnille mukaan. Ja puoliso on myös aina tervetullut neuvolakäynneille kerrottiin myös :).
 
Miulla on kans tolle samalle päivälle 1.neuvola-aika. Mistään ultrasta en tajunnut edes kysellä, mutta mukavalta vaikutti henkilö siellä luurin toisessa päässä :). Meillä on neuvola onneksi ihan tossa naapurissa, niin on helppo mennä.
Meille luvattiin myös lähettää esitietolomakkeita postissa, jotka pitää ottaa 1.käynnille mukaan. Ja puoliso on myös aina tervetullut neuvolakäynneille kerrottiin myös :).

Kiva! :) Meilläkin on neuvola onneksi lähellä n. kilometrin päässä. Jotenkin konkretisoitui tämä raskaanaolo, kun soitin neuvolaan. Ja kuulostin kuulemma onnelliselta, heh.
 
Miekin soittelin neuvolaan tänään :) sain ajan maaliskuun alkuun eli rv 8+6 :)
Mukavalle kuulosti neuvolatäti joka vastas puhelimeen ja aikaa varatessa kyseli kuka oli ekassa raskaudessa terveydenhoitajana, että ois samalle varattu mutta onneksi kyseinen hoitaja on vanhempain vapaalla :grin !! Pidin sormia ristissä ja toivoinkin tuota koska en ois välttämättä kehannut sanoo että kyseinen th saa miut ärsyyntymisen äärirajoille :confused: Se, että ensisynttäjänä silloin tuntu että tiesin asioista enemmän kuin hän, ihanakin ois putouksen ymmi istunut vastapäätä :grin Pieni purkautuminen, toivotaan että nyt on mukavampi :)

Meillä neuvola kans kävelymatkan päässä ni pääsee kivasti kävellen perille :)
 
Mäkin soitin neuvolaan tänään ja Eka aika annettiin 6.3. :) sitä seuraavalla viikolla on Eka lääkäri ja ultra siis. :) tulee jotekin kokoajan vaan konkreettisemmaks Tää odotus.. :Heartred
 
Mä sain ekan neuvolan 11.3, jolloin viikkoja pitäis olla 10+0. Ekassa raskaudessa ei ollut mitään, niin ei ilmeisesti ole kiirettä. Varasin ajoissa et saan haluamaani aikaan, eikä tarvi olla töistä pois. Aika mopeassa tahdissa sen neuvolan jälkeen taitaaki tulla eka lääkäri ja np-ultra. Mulla on sama terkkari ku ekassa raskaudessa ja on myös esikoisen neuvolatäti.
 
mä en oo vielä "uskaltanu" varata neuvolaa. tosin just vasta plussasinki. mut siis neuvolatäti on mulle todella tuttu ja oon käyny hänellä asiasta ko asiasta 16-vuotiaasta lähtien joten ollaan hyvin tuttuja ja voin kuvitella et hän on lievästi yllättynyt ko soitan äitiysneuvola-aikaa ja mua jotenki iha jännittää soittaa ja sanoo asia ko pelkään et tulee joku semmone hiljasuus puhelimen toisessa päässä :D no mut ei kai. ens maanantaina aattelin soitella neuvolaan ko on viikkoja 5+ :)
 
Mun pitäs neuvolaan kans soitella. Meillä vaan sinne pystyy soittaa muutamana päivänä viikossa ja tiettyyn kellon aikaan. Luo haasteita kun ei viitsi ihan joka paikassa ottaa puhelua neuvolaan :wink Se vähän mietityttää että saanko jo ajan viikolle 8 kun ollaan 9 ja 10 viikot reissussa. Olisi kyllä kiva käydä tarkistamassa ennen reissua että pieni sydän lyö ja että kaikki olisi kunnossa. Mutta saa nähdä miten neuvolassa suhtautuvat..
 
Mamma ultrataanko teillä jo ensimmäisessä neuvolassa? :O oon kuullut, että siellä vaan jutellaan ja otetaan paineet ja pissatesti.. Kivahan tuo olisi, jos silloin näkisi pikkuisenkin. :)
 
Niin se vaan testi näytti plussaa erittäin huonosti nukutun yönkin jälkeen :D Soitin aamulla neuvolaan ja eka aika on 25.2. viikkoja olis tuolloin jotain 8+. Jännittää melkeen enmmän kuin esikoisen kanssa.
 
Meillä ei ainakaan! Mein neuvolassa ei oo ees ultraa :D tosin en nyt tiiä kun se on uudistunu ja monta neuvolaa yhdistettiin et onko ne semmosen hommannu.

Sent from my GT-I8190 using Vau Foorumi mobile app
 
Sillä mulla ei niin kiire sinne olekaan soitella, kun ei siellä mitään varmuutta saa mihinkään. :) Varhisultraa odotellessa.. :)
 
Tänään sain vihdoin varattua ajan neuvolaan! Olen yrittänyt sinne soitella ilman tulosta, meidän neuvolaan kun ei ole mitään erillistä puhelinaikaa. Eli neuvola olisi sitten 17.2. Kivaa, että ei tarvitse odottaa kuin vajaa kaksi viikkoa enää!

En hoksannut kysyä ollenkaan, että koska olis eka ultra ja kuunnellaanko ensimmäisellä neuvolakäynnillä sydänäänet jne.

Laittakaas neuvolakuulumisia sitten, kun olette siellä käyneet! :)

Teille, joilla on jo muita lapsia..millainen on raskauden ensimmäinen neuvolakäynti ollut teillä?
 
Sillon esikoista odottaessa niin ekalla neuvola käynnillä vaan juteltiin. Käytiin läpi miehen ja miun perheiden terveystilanne, oma tilanne, sit perusmittaukset. Meillä ei kuunneltu sydänääniä kun ei ne sillä dopplerilla kuulu vielä, mein neuvolassa kuunnellaan ekalla lääkärin käynnillä mikä on se toinen käynti mutta miulta ei löydetty sitä niin kävin sit viikonpäästä uudestaan ja kuului tosi hyvin :Heartred toki eri paikkakunnilla eri käytännöt ja en tiiä miten se nyt on muuttunu ko neuvolakäyntejä on muutettu. Mutta näin meillä oli 2011 :)
 
Pitäisköhän sitä itekkin sitten soitella jo ja varaa aikaa.. :) Onneks ei tosiaa tuu olee sama th ku viimeks, oon jo sen tarkistanu :D se tosiaan oli ku Ymmi, aina ku se jotai kysy ja alko vastaamaa ni alko kuuluu " nii justii, nii, aiivan, aiivan..."
 
MEillä on ollut neuvolassa ultra ja he automaattisesti ultrasivat ensimmäisellä käynnillä. Mutta nyt kunneuvola vaihtuu, niin en tiedä mikä uudessa on käytäntö. :) Odotan niin innolla omaa neuvolaani =)
 
Meillä on pojalla neuvola ensiviikolla, ja ajattelin samalla kysellä aikaa itselle siihen naapuriin. :)

Nii ja täällä on neuvolassakin ultra. Viimeeksi kysyivät ensimmäisellä kerralla, että haluanko että ultrataan heti.
Np- ja rakenneultra ovatkin sitten muualla.
Muistaakseni täällä ultrattiin joka kerralla (ainakin siihen asti kunnes sykkeet alko kuulemaan).
 
Minäkin varasin neuvola-ajan jo samalla kun esikoisella oli neuvolatarkastus. Tosin joudun sen vielä siirtämään, kun muistin työvuorot väärin. Tässä vaiheessa joutuu vielä miettimään niin, ettei tarvitse selitellä kaikille menojaan. :rolleyes: Kun ei haluta vielä paljastaa raskautta kelleen.

Meillä on nyt eri neuvolatäti kuin esikoisen raskausaikana, asuttiin silloin toisella paikkakunnalla. Täälläkin se on kerran ehtinyt vaihtua ja harmittaa kyllä kieltämättä, tämä nykyinen vaikutti niin tylyltä ja tuntui ettei häntä aidosti kiinnostanut koko homma.
Mietinkin että jos alkaa suuremmin tökkimään, pyydän saada vaihtaa edelliseen mikäli mahdollista..

:)
 
Meilläkin neuvolakäynti varattuna parin viikon päähän, jännittää jo nyt enkä malttaisi odottaa. Tämä on mulle eka raskaus ja tuli yllätyksenä vieläpä, joten en tiedä yhtään mitä odottaa. Miten yleistä se on, että ultrataan jo ekalla käynnillä? Harkitsen kyllä yksityisellä käymistä jos neuvolassa ei ultrata, koska olisi kiva tietää millä viikolla olen. Tietysti joku käsitys on, mutta ei tarkkaa, koska mulla oli todella epäsäännöllinen kierto minipillereiden takia enkä kirjaillut ylös menkkoja minnekään vaan hatara muistini on nyt ainoa mittari, mahtavaa.
 
Takaisin
Top