Neuvola-/ultrakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Felia
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tiistaina oltiin nt-ultrassa ja sieltä löytyi 12+1 kokoinen kaveri. Rauhallinen, mutta pyynnön jälkeen liikkui paljon. Ultraaja kehui, että on hyvin kasvatettu. Koko siis päivän suurempi, kuin mitä virallinen la. Noin pienen muutoksen takia 2.12. säilyy Kela-todistukseen. Riskiluku 1:10000.

Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista :) Mullakin nt-ultra aika 12.6, eipä sinne enää hirveän pitkä aika ole :) Tai no, kolme viikkoa, mutta jos nää päivät menee yhtä nopeasti kuin nyt, niin sehän on sitten ihan just!

Puapru, me kyllä meinattiin ottaa tyttö mukaan ultraan... Oli hän mukana jo varhaisultrassa :)

Sandy, meillä kutsussa nimenomaan lukee, että lapsia ei oteta ultraushuoneeseen, siksi siis tämä "ongelma". Muistan Ellin raskaudessa, yhdessä ultrassa käydessä viihdytin sellaista 4vuotiasta tyttöä, joka itki ihan lohduttomasti. Äitinsä ei ollut saanut hänelle hoitajaa, joten oli ollut pakko ottaa mukaan äitiyspolille, mutta ei tosiaan saanut sitten tulla tutkimushuoneeseen mukaan.. Eli täällä ei todella jousteta tuosta!

Eilen oli ensimmäinen neuvolalääkäri. Sain motkotuksia vähän joka asiasta :grin Verenpaine oli liian alhaalla, paino on tippunut, valkovuotoa tulee paljon jne jne. Kaikki siis ihan hyvin, mutta tää lääkäri oli virolainen ja sen tyyli oli kyllä mainio "Miksi sinä nyt laihtua? Onko pää niin kipeä, ettei ruoka maistu vai miksi laihtua?" :) Mä olin laihtunut siis 800g edellisestä neuvolakäynnistä josta on jo tovi, oikeasti en siis paljoakaan, mutta kuitenkin. Ehkä juonut enempi nesteitä ja vatsa toiminut paremmin kuin silloin ekalla punnituksen tienoilla. Verenpaine on aina matala. Ei mitään uutta, valkovuodon runsauskaan ei oo mitään uutta. Ainoa "uusi asia" oli pienen pieni sydän, jonka sykkimistahti oli 160 :Heartbigred Mähän en ollut oikeastaan kuullut vielä kunnolla sydämen sykettä. Ultrassa pikkasen kuunteli, että sydän lyö ja kun kävin ultraamassa, että pikkunen on oikeassa paikassa, silloin ei sydänääniä vielä löytynyt. Nyt ne löyty ja se oli ihana ääni :Heartpink. Luikerteli vaan lääkäriä karkuun välillä:p

Puapru: Hyvinkäällä näytti olevan myös isot lappuset ultrahuoneen ovessa, että lapsia ei sinne saa viedä.

jaa, no pitäisköhän meidänkin sitten joku hoitaja hommata... Kiva vaan kun ultra-aika on jo 7.45 niin tulee jollee aikanen herätys... :D Mut Joo parempi hommaa vahti :)

Meillä oli viimeksi rakenneultrassa isoveli 5v mukana, aika pitkälti se meni siihen että isä sai viihdyttää poikaa ja isältä meni siinä sivussa itse asia vähän ohi. Meillä meni vielä rakenneulrassa tosi paljon aikaa, kun vauva ei suostunut näyttämään oikein mitään. Eihän noi oikein lasten paikkoja ole, helposti lapset pitkästyvät ja häiritsevät ultraajan työrauhaa (ja vanhemmilta voi mennä asioita ohi kun pitää keskittyä kahteen asiaan yhtä aikaa). Jos tuleekin huonoja uutisia, on tilanne varmasti vielä hankalampi jos mukana on ihmettelemässä lapsi :/

Itse menen ultriin mielelläni ihan yksinkin, mutta se on varma että yhtään muksua en ota enää mukaan noihin tapahtumiin :D

Mä olen ultrat ja lääkärit ja neuvolat käynyt aina yksin. Rakenneultrassa oli mies viimeksi mukana ja se oli kiva. Silloin sikiö näyttää jo ihan vauvalta ja sitten jos rakenteellista poikkeavuutta löytyisi, niin mies osaisi varmasti kysellä eri asioita, kuin itse.
Kahden ekan kohdalla rakenneultraa ei edes tässä kaupungissa järjestetty.
Jos saadaan lapsille hoitaja, niin mies tulee rakenneultraan tälläkin kertaa mukaan, mutta se onnistuu vain jos saadaan ilta-aika tai aika kesälomalle. Hoitolapsia kun en voi jättää muiden, kuin mun miehen kontolle.

Sitten ultra-ja lääkärikuulumisia.
Kaikki ok. Vilkas sikiö ja vastasi täysin viikkoja 11+1. Se sinänsä ihmetyttää, kun neuvolassa lasketaan 28 pvän kierron mukaan, ja mun kierto on 31pvää, mutta ilmeisesti mulla on ollut ovis aikaisemmin tällä kertaa. Tuo ovulaatioaika näkyy olevan hyvin suhteellinen käsite ;)
Kohtu vetelee jo häpyluun ja navan välissä, mutta maha ei näy kuitenkaan vielä -onneksi, koska halutaan vielä pitää salaisuutena :)
Mutta nyt voi jo henkästä ja alkaa odotella np-ultra-aikaa. Toivottavasti saisin sen jo ensi viikolle :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Jokohan nyt uskaltais huokaista helpotuksesta.? Käytiin tänään np-ultrassa ja siellähän se pieni rakas kölli :) ikää hänellä on 11+6 ja kaikki niinku kuuluu olla, jopa toisen käden sormet saatiin laskettua :)
En oo kellekkään oikein kertonu tästä raskaudesta kun oon jännittänyt että pysyykö kaveri mukana, ilmeisesti nyt vois jo vähä rentoutua ja alkaa nauttimaan elämästä :)

Ihanaa kuulla vaihteeksi paljon hyviä ultrakuukumisia, kun tässä on viime aikoina ollut niin paljon huonoja uutisia! :-)

Tännekin tipahti postiluukusta ultrakutsu. 6.6.2014 päästään taas kurkistamaan ihmeelliseen maailmaan. Malttaisi millään odottaa!

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Jouduin käymään päivystyksessä nesteytyksessä kun mikään ei pysy sisällä,paino tippunut jo 2kiloa...noh,pääsimpä sitten siinä samalla varhais ultraan jossa katottiin että kaikki kunnossa...eli oli kohdun sisällä ja sydän näkyi lyövän tasaista tahtia,vielä tuo näytti kyllä ihan mini dinosaurukselta.:rolleyes:..samalla katsottiin sitä toden näköistä LA joka nyt oli sitten tämän lääkärin arvio että otus olisi ollut viikon pienenpi kuin jo saatu LA joka oli laskettu kuukautisista,mutta minä lopetin pillerit ja nuo menkat olivat ekat kolmeen vuoteen ja kierrostahan ei mitään tietoa ja nuo kestikin vain 3päivää (norm 5pvää) ja ovistesti näytti että 17vrk menkkojen alkamisesta ois ollu se päivä ja seuraavana pävänä ei ovistesti näyttäny enää plussaa...ja tuona päivänähän tämä sai alkunsa...niin että mitenköhän se sitten oikeasti lasketaan se LA..:anyone lääkäri kyllä sanoi että noin pienestä on vaikea saada tarkkaa mittaa..jospa se sitten np ultrassa muuttuu vielä..kutsua odotellessa...
lääkäri arveli siis että ultrassa oli 7+2 ikäinen ja muuten laskettu oli 8+2 eli olen siis nyt viikolla 9+2 tai 8+2 ärsyttää..tahtoo tietää..

Nyt lopu tämä piinaava odottelu ja arvuuttelu, kuukausi sitten sain tuulimuna epäily ultrasta, viime viikolla naistenpolilla ultrattiin uudelleen ja kumottiin tuulimuna epäily. Tänään kävin viimisessä ultrassa toteamassa ettei mitään elinkelpoista kyytillä ole. Samalla aloitettiin esilääkitykset tyhjennystä varten.
No jos jotain hyvää tästä pitää löytää, niin neuvolan lääkäri oli niin ihana ettei kolmatta keskenmenoa tarvitse odottaa vaan aletaan tutkimaan heti, missä on vika ja samalla alotetaan jotkin lääkitykset.

Hyvää kesän odotusta kaikille ja toivottavasti tämä oli tämän ryhmän viimeinen km.

Takaisin