Neuvola-/ultrakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Felia
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
kiitos samoin sinulle bumble bee. mä oon tunnetusti tän kaupungin lääkärien (etenki yliopistollises sairaalas) painajainen koska vaadin oikeuksia, väittelen niiden kanssa, oon haukkun ne monta kertaa ja nolannu kandien edessä ja osaan lukea tuloksia :) ne ei haluu nähä mua todellakaa eikä hoitajatkaan. kerran kaavinnassa yks hoitsu sano "taasko sä oot raskaana miks sun piti tulla raskaaks." olin et ei se kyl mun vika ol et meni kesken. ja sit huusin yhelle lääkärille joka oli asiaton mua kohtaa, tämä tapahtu ennen anestesiaa.

Aika hirveetä käytöstä silti potilasta kohtaan, miten sä oikeen kestät tollasta? Mä varmaan juoksisin itku kurkussa nurkkaan itkemään... Vaatii kovaa ja vahvaa luonnetta jaksaa ilkeitä ihmisiä, varsinkin noin henkilökohtaisissa ja tärkeissä asioissa. Menee ihan kylmät väreet :/

mabness:hieman alkaa kelpottaa oksentelu mutta ällötys ja kuvotus on edelleen päällä aamusta iltaan,ja heti kun tulee jokin pienikin haju niin taas lentää...olen todella herkkä hajuille.eilen taas kokopäivän tiputuksessa ja 4 litraa springeriä taas tuli.edellisissä raskauksissa olot ovat loppuneet vk 14-16. joten vielä on matkaa,niin lohdullista ajatella että sitten kun kesä on ohi niin rupee helpottamaan:sad001

vieläkään ei ole tullut kutsua ultraan..odotan sitä niin kovasti kun silloin vahvistuu la joka on jotain väliltä 25.12-3.1.15..

Kiva kuulla teidän muiden hyvistä ultra kuulumisista!onnea matkaan kaikille..

mabness mä oon kokenu sen verra paljo kaikkee elämän aikana että musta on tullu aikamoinen sissi vissii ja sit viel se suomalainen sisu päälle ni lääkärit on helisemässä täällä, suomessaki tullu pistettyä lääkäreitä ojennuksee monet kerrat aikoinaan.

ImageUploadedByVau Foorumi1401291815.210335.jpg

Tänään oli eka ultra meillä,siellä masussa oli yksi pieni vilkas kirppu <3 taustani takia meillä oli erikoistunut kätilö ultraamassa ja tutkittiin jo kaikki sisäelimet,lapsiveden määrät ym mitä yleensä katsotaan vasta toisessa ultrassa :) toinen ultra meillä onki sitten 21.7 rv 20+2,ja sen tekee erikoistunut lääkäri. Kirppu on kaikinpuolin terve pikkuinen ja valmis kasvamaan isoksi tytöksi tai pojaksi,nyt on niin onnellinen olo kun kaikki on hyvin <3

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Meillä oli tänään ultra ja La siirtyi 20.12 eli pari viikkoa mentiin taaksepäin. Pikkuinen siellä kuitenkin heilutteli kovasti ja vastasi siis rv 10+4 :Heartred Ensi viikon lopulla päästään uudelleen ultraan, koska nyt ei saatu viikkojen takia mitattua niskaturvotusta.

Tuntui se kyllä aivan uskomattomalta nähdä omin silmin, että raskaus on ihan totta eikä mitään haaveunta enää:Heartred

Moi, uusi kirjoittelija täällä. Tarkistaisin, että jos kävin verikokeissa viime viikolla ja eka ultra on ensi viikolla 3.6. niin silloinhan ne pystyy laskemaan riskiluvun saman tien? Mulla on ensi viikolla täynnä rv 12 ja alkuraskaus hujahti vähän ohitse joten tuo nt-ultra jännittää jonkin verran. Meillö on suvussa vielä kaksostaipumusta, joten siitä lisäjännitystä elämään :)

Onnea kovasti Labello. Toivotaan kivoja uutisia. Tosta riskiluvun laskemisesta, niin mulle sanottiin että riittää kun käy noin viikkoa aikaisemmin verikokeessa, niin ehtii hyvin. Niin eiköhän tuo riitä :) (En ihan uskalla lyödä kuitenkaan päätäni pantiksi)

Täälläkin eilen käyty kamua moikkaamassa ekaa kertaa nt ultrassa, kaikki oli niinku piti ja vastas täysin raskausviikkoja 12+5, voi sitä tunteiden määrää kun pikkunen lävähti siihen ruutuun, ei meinannut itkusta tulla loppua :D

Kiitos Gatusa ja Bumble Bee, mä luulen että verikokeiden tulos saadaan yhdistettyä tohon np-tulokseen tiistaina. Toivotaan parasta!
Gatusan, etenkin sulle paljon voimia ja tsemppiä, uskon ja toivon että kaikki menee sulla hyvin. Koska sulla on
nt-ultra?
Jolianna: juurikin, eli riskiluvulla arvioidaan sikiön mahdollisen kehityshäiriön (21-trisomia, Downin syndrooma) mahdollisuutta. Voin päteä kun luin niistä juuri :)

mulla on 6.6 eli viikon päästä nt-ultra ja se jännittää tosi paljon oman menneisyyden takia ku on noita keskenmenoja. mulla todettii rv 6+4 iso hematooma kohdussa mutta se ei ol tullu pois joten kysymys kuuluu onko se A) imeytyn verenkiertoon B) kasvanu C) pysyny samana. vuodelepokomennus tuli koko ekalle kolmannekselle mut ukon takia en ol saanu noudattaa käskyä ku tuo turhautu siitä et pitäis levätä. lisänä tukilääkitys.

Sulla on kyllä Gatusa ollut niin paljon koettelemuksia, että kaikki peukut pystyyn että saat hyviä uutisia 6.6. Olisiko sen hematooman suhteen paras uutinen se, että se on imeytynyt verenkiertoon?

no juu oisha se kiva jos ois imeytyn verenkiertoo ettei jumittas siel kohdun alaosassa tai ainakaa kasvais. mulla kun tulee tuo herkkyys saada verenpurkaumia kaikkialle noitten lääkkeiden takia. kiitos tsempistä labello. :) positiivinen asia on se että lapsi on yläpuolel ei välittömäs läheisyydes ku kattoo kuvaa.

nyt se tuli se ultra kutsu!!vieläku malttais odottaa 13.6 saakka...huoh..
ens viikolla pitäis käydä verikokeissa antaa se näyte..muistan kyllä niin elävästi kun esikoista odotettiin ja vasta siinä tokassa ultrassa löyty aivoista vesirakkula josta sanoivat että joko normaalia kehitystä tai 18 trisomia...lapsivesipunkitioon siitä sitten mentiin ja voi elämäni pisimmät 4 viikkoa kun sai odotella tuloksia..meneeköhän nuo nykyään nopeammin kun 8 vuotta sitten..

jolianna tsemppiäultran odotteluun, inshaAllah ei tartte ootella noin paljoo vastauksii tällä kertaa. 2vko joudut ultraan oottaa, jaksamista, mulla on onneks ens perjantaina mut nää 4vko on tuntun jo ikuisuudelt...viel 6pvä pitää oottaa.

Heippa kaikille! Kävin tiistaina ensimmäisessä ultrassa ja huonoja uutisiahan sieltä sitten tuli. (Keskenmenoa pelännyt koko alkuraskauden ja kyseessä siis ensimmäinen raskaus.) Niskaturvotusta oli 3.8mm mikä on yli riskiluvun ja sikiö 2 viikkoa luultua pienempi (9+6 rv). vielä ei siis pystynyt sanomaan tilannetta tarkemmin viikkojen vähyyden takia eli kahden viikon päästä uudelleen. Kauheasti kuitenkin liikuskeli ja muuten näytti voivan hyvin. Lääkäri kyllä sanoi suoraan ettei hyvältä näytä ja kannattaa varautua pahimpaan. :/ Lääkärin sanoja lainaten: Luonto taitaa hoitaa tehtävänsä... Ihanaa kuitenkin että muut olette saanut hyviä uutisia!

Takaisin