Neuvola-/ultrakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Felia
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tsemppiä kaikille huonoja uutisia saaneille.

Itse voin nyt olla vähän rauhallisemmilla mielin.Tänään käyty varhaisultrassa ja sieltähän löytyi elämää.Semmonen 2cm pituinen papu.Vähän pienemmältä vaikuttaa kuin mitä neuvolan viikot (niinkuin arvelinkin)mutta sitten vasta nt-ultrassa katsotaan jos se LA vaihtuu.Neuvolan LA 19.12,mutta nyt lääkäri sanoi,että voipi olla joulun tienoilla.Jokatapauksessa olin onnellinen kun omin silmin sain nähdä,että elämää on!

Mä kävin tänään ensimmäisessä neuvolassa. Ei uutta eikä ihmeellistä, kohtuullisen lyhyt käyntikin, 30-40minuuttia taisi mennä. Tärkein anti lienee se, että sai tietää hemoglobiinin olevan hyvällä tasolla ja verenpaineet myös ok. Otettiin ns. ensiveret ja jutusteltiin ne esitiedot papereihin. Meillä on myös vähennetty neuvolakäyntejä, mulla seuraava on vasta sitten alkuraskauden lääkäri juhannuksen jälkeen. Niin, ja keskiraskauden lääkärikäynti jää kokonaan pois jonkun uuden asetuksen takia. Toki lääkärille pääsee jos tarvetta, mutta rutiinista sitä ei enää ole. En pääse ainakaan suoralta kädeltä ravitsemusohjaukseen, kun sitä järjestetään vain keskussairaalalla. Mahdollisuudet varmaan on päästä, jos paino ei ala pysymään hanskassa, mutta on vaan yritettävä omin avuin.

Alkuraskauden seuloihin osallistun, verikoeaika on nyt varattuna ja jään odottelemaan ultra-aikaa.

Mä olen käynyt siinä verikokeessa. Olin kahden vaiheilla sen verikokeen kanssa, ja muutenkin asennoitunut niin, etten siihen pääse. Perhepäivähoitajana ei voi kesken päivän juosta asioilla, ja nuo pakolliset käynnitkin on jo työn takana järjestää. Sitten kävikin että hoitolapset oli yhden päivän kipeänä, ja päätinkin sitten käydä labrassa, kun ei ollut yhtään jonoakaan.
En tiedä mitä tekisin, jos saisin tietää, että olisi sairas lapsi tulossa. Luultavasti keskeytyksen. Tai sitten en..

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Np-ultra ei ole vielä pariin viikkoon, kun nyt vasta menossa 10+4

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

mua jännittää ja samalla tavallaan pelottaa iha älyttömäst toi nt ultra oman historian takia...inshaAllah kaikki on kunnossa pikku ninjalla ja ultrassa ois oikein aktiivinen.

Miä ootan ens viikon tiistaita et pääsis uusinta ultraan..Se vielä jännittää et kaikki on edelleen hyvin ja pieni on kasvanu.Toisaalta tässä raskaudessa on niin eri fiilikset kun edellisessä että uskon että tällä kertaa kaikki menee hyvin :Heartred

np-ultrasta selvitty ja kaikki näyttäs olevan hyvin :Heartbigred Turvotusta 1,5mm, vauvelin koko vastaa viikkoja 12+3, mutta laskettuaika pysyi samana :) Sormet pystyi yhdessä kohtaa laskemaan ja heilutti käsiään (tai sitten pui nyrkkiä kun tutkimuksen aikana lääkäri joutui vähän heiluttemaan kohtua, että sais päästä vähän paremman kuvan :grin) Istukka on vähän kohdun edessä, mutta ei paljoa, siihen kiinnitettiin huomiota ja seuraavassa ultrassa varmistetaan, että on siirtynyt pois edestä ja viikolla rv36(?) katsotaan vikan kerran ja sitten on tietty sektio edessä, jos ei oo siirtynyt, mutta lääkäri sanoi, että on vain vähän edessä, uskoo istukan siirtyvän ylöspäin jo pian.

onnea satru hyvistä nt-ultrakuulumisista, inshaAllah se istukka siirtyy pian ylös ettei ol tiellä myöhemmin.

satsa sun uusintaultraa odotellessa :)

Minä kävin toisella neuvolakäynnillä tänään. Neuvolassa katottiin perinteisesti painot yms. Kuunneltiin myös doplerilla (en edes itse pyytänyt). Samalla otettiin np-ultraa varten labrassa kaikki kokeet.

Np-ultra on muualla, joten sinne laitettiin lähete vetämään tänään. Mahdollisesti 2-3 viikon päähän tulee sinne aika. Seuraava neuvolakäyntikin sovittiin, jossa käydään läpi tulokset, se on sitten juhannuksen jälkeen. Nyt vain odottelemaan millon posti tuo ultra-ajan :)

Sent from my iPad using Vau Foorumi

Mun pitäisi tällä viikolla viedä pissanäyte labraan ja samalla ottavat verikokeet. Ekat oikeat kokeet ja olen jo viikolla 10+. Neuvolasta sanoivat, että ultraan tulee kutsu mutta ei ole vielä tullut. Tänään soitti terkkari, kun piti varailla lääkäriaikaa (ei onnistunut) ja se sanoi, että kannattaa itse soittaa Kätilöopistolle ultrasta. Pitänee siis soitella.

Täytyy kyllä sanoa, että näin ekakertalaiselle ohjeistukset voisi olla hieman tarkempiakin. Joku sanoi aiemmin, että olisi toivonut neuvolassa hoitajan johtavan enempi keskustelua. Tällä hetkellä itsellä vähän samat fiilikset.

Tällä hetkellä tiedän siis sen verran, että tällä viikolla labra, 18.6. toka neuvola ja kaikki muu onkin vielä auki. Tosta labrastakaan nyt edes tiedä, missä se tarkalleen ottaen on. :confused5

saas nähä tehääkö tääl mitää tutkimuksia ultrien lisäks. muistinpa tänää esikon ultraukset ja aloin nauraa et voi jestas jos tää ois samanlainen, joka kerta ku piti pää-perämitta ottaa ni esikko käänty sillai et näytti takamusta et mittaa mun perä sitten eikä millää meinannu kääntyä. :)

Mitä mieltä ootte näkyykö mahdollinen niskaturvotus rvk 10+5? Jouduin siirtään nt-ultraa ja aika aikaistettiin.. :s

Sent from my GT-I9105P using Vau Foorumi mobile app

Mun pitäisi tällä viikolla viedä pissanäyte labraan ja samalla ottavat verikokeet. Ekat oikeat kokeet ja olen jo viikolla 10+. Neuvolasta sanoivat, että ultraan tulee kutsu mutta ei ole vielä tullut. Tänään soitti terkkari, kun piti varailla lääkäriaikaa (ei onnistunut) ja se sanoi, että kannattaa itse soittaa Kätilöopistolle ultrasta. Pitänee siis soitella.

Täytyy kyllä sanoa, että näin ekakertalaiselle ohjeistukset voisi olla hieman tarkempiakin. Joku sanoi aiemmin, että olisi toivonut neuvolassa hoitajan johtavan enempi keskustelua. Tällä hetkellä itsellä vähän samat fiilikset.

Tällä hetkellä tiedän siis sen verran, että tällä viikolla labra, 18.6. toka neuvola ja kaikki muu onkin vielä auki. Tosta labrastakaan nyt edes tiedä, missä se tarkalleen ottaen on. :confused5

Mulla oli tänään labra. Ainoa mitä jäi mieleen, oli hoitajan sanat: "Tässä meni nyt oikeestaan kaikki pieleen". Olin saanut neuvolasta välineet ja ohjeet pissanäytettä varten. Otin sen aamulla ennen töihin lähtöä ja säilytin huoneenlämmössä, kuten ohjeessa luki. No, näyteputkilo oli väärä (liian pieni) ja se olisi pitänyt säilyttää kylmässä. Lisäksi labrassa olisi pitänyt antaa toinen pissanäyte klamydiatestiä varten, mutta koska olin juuri hetkeä aikaisemmin käynyt pissalla, ei sekään onnistunut. Verta otettiin kolme putkiloa, se kai sentään onnistui. Juu myönnän, tunteet on vähän herkillä mutta tuli kyllä niin voi-kun-olen-paska-potilas olo. Hittojako se auttaa minua sättiä, jos en ole saanut oikeanlaisia ohjeita! Mennään nyt sitten huomenna uudelleen, rakko täynnä tarpeeksi vanhaa pissaa.

Voi supa miten mahdottoman tylsää, että oot saanut niiiiiiin totaalisen väärät ohjeet! Annathan neuvolaan palautetta, että osaavat korjata ohjeitansa tai tiedostavat että ohjeet ovat väärät?

kkira, mä uskon, että eivät anna aikaa liian aikaisin tuohon nt-ultraan, jos siis vaan on tieto, että nimenomaan siihen olet osallistumassa. THL:n sivuja en nyt pääse tarkastamaan, mutta luottaisin että ultraavassa yksikössä tietävät mihin kohtaan ajan antavat. Ja suositushan taitaa olla että viikoilla 10-14 ultra tehtäisiin, eli ei varmaankaan tarvitse huolia?

Takaisin