Neuvola-/ultrakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Felia
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Niinpä, ja uuden ajan varmasti antaa jos jotain epäilyttävää.. katselin vaan tuota esitettä nii rvk 11 luki siinä ja muiden kokemuksia en löytänyt ketkä olisi ollut ennen rvk 11n.. nt-ultraan siis nimenomaan menossa, mutta iso paikkakunta nii ajat kiven alla :/

Sent from my GT-I9105P using Vau Foorumi mobile app

kkira Jos en nyt ihan kauheesti valehtele, niin se lääkäri joka minut ultrasi sanoi, että rv 10 pitää olla, että kannattaa niskapussia mittailla. Aikasemmin ei näy tai ei ole luotettava tulos, en tiedä kummasta on kyse.

Kiitos. Eiköhän nuo viikot riitä. :)

Minäkin sain eilen postissa nt-seulan tulokset ja sen mukaan mitään 21-trisomiaan (Downin syndrooma) viittaavaa ei ole. Ihmettelen vain kun neuvolan antaman ohjeen mukaan yhdistelmätutkimuksessa piti testata myös 28-trisomia, mutta siitä ei tuloslapussa lukenut mitään. Pitää varmaan kysyä sit kesäkuussa neuvolassa, mut eipä kai siinä sit mitään epäilyttävää ollut :-)

Sent from my LT26i using Vau Foorumi mobile app

Oon koko viikon jännittänyt ultraa, ja tänään se vihdoin oli! :) Viikkoja oli aiemmin neuvolan mukaan 11+3, mutta ultran mukaan la viivästyy viikolla. Kone sanoi pää-pylly-mitan perusteella 10+2, kuten olin vähän arvellutkin :) Olipa ihana nähdä ruudulla pikkuruinen vauva, jonka sydän sykki <3 Lääkärikin oli oikein mukava, mutta aiempiin gyne yms kokemuksiin verrattuna ärsyttävän kovakourainen :/ Todella vähän on mitään kipuja ollut, mutta tänään ultran jälkeen on lähes koko päivän ollut kipuja alavatsassa. Ei kai niistä kannattaisi murehtia kun ei älyttömän kovia ole eikä ole vielä ollut mitään vuotojakaan... :)

<3 : onnittelut sinulle! Aikaisemmin kun kyselin nt-ultrasta, niin saitko uuden ajan nt-ultraan vai pystyttiinkö mittaamaan tuosta? :)

onnittelut <3 hyvistä ultrakuulumisista mashaAllah, milloi on np-ultra sulla? varmast on helpottunu olo ku sait nähä pikkusen voivan hyvin :)

Mulla ois alunperin ollut nt-ultra tänään, mutta jouduin siirtämään sen ensi viikkoon töiden ja matkan takia. Ärsyttää! Nyt ois viikkoja kasassa 12+1.

Mulla nyt sitten vihdoin ylihuomenna se alkuraskauden lääkäri ja ultra. Tuolloin menossa 11+1. Np-ultrasta ei tietoa, sinne ei laiteta lähetettä, ennen kuin tuo lääkäri on käyty. Jos onkin tuulimuna tai keskeytynyt keskenmeno tms, niin ei sitten turhaan lähetetä päksiin ultraan. Kaupunki säästää..
Mähän en siis edelleenkään tiedä onko tuolla mitään elämää edes. Aika oireettomana mennään ja mahaa ei ole yhtään. Pahin turvotuskin on laskenut. Aika normi olo siis :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Mulla olisi ensimmäinen tarkastukäynti perjantaina 23.5. Jännittää niin kauheesti!! Toivon, että siellä olisi pikkuinen, mutta jotenkin kaikki tuulimuna jutut jne pelottaa...
Toivottavsti saan siellä vastauksia!
Aattelin teiltä täällä kysellä, että milläslailla ne siel ekalla käynnillä asian tarkastaa, kun ultraahan ei ole ekalla käynnillä??

Noora92, ei meillä ainakaan ekalla käynnillä raskautta millään tavalla todettu.. Toisissa neuvoloissa on ultralaitteet, ja jossain kuulema ultrataan sitten joka käynnillä. Mutta ei meillä siis ole. Samaten meidän neuvolan dopplerilla ei vielä näillä viikoilla kuule sydänääniä, eli nt-ultraa tässä odotellaan että saa varmistuksen että kaikki ok.

Tänään oli ensimmäinen neuvola, rv 9+1. Kuten aikaisemmissa raskauksissa, hb oli taas alarajoilla, vielä tosin ihan hyvä: 105. Kaikki tulokset olivat myös puhtaat :) Seuraava aika on lääkärineuvola ja se on noin 2½ viikon päästä.

Oli oikein mukava neuvolantäti, vaikka ei omani ollutkaan. Juteltiin melkein 1½ tuntia, ja sanoikin vielä lopuksi, että aina saa soittaa, oli ihan mitä vaan :) Pääsen "oman alueen" terveydenhoitajalle sitten heinäkuussa viimeistään (kalenterit täynnä).

Kiitos kkira ja Gatusa! :) Eipä tuosta nt-ajasta ole vielä tietoa. Ja Noora92, ei Jyväskylässäkään millään lailla todettu tai varmistettu raskautta, tuo eka ultra oli ensimmäinen selkeä elonmerkki pikkuisen puolelta.

Täälläki on käyty neuvolassa enimmäistä kertaa :) heti terkka kysyi että käydäänkö ultraamassa? Minä että tottakai! Siellä pikkuinen vaavi heilutteli raajoja, syke näkyi hienosti, pääperä-mitta vastasi viikkoja 11+0, menkkojen mukaan nyt on 10+2. Parin viikon päästä sitte np-ultraan jossa selviää laskettu aika paremmin.. :wink Onnea muillekkin mukavista ultra-/neuvolakuulumisista!
Äitillä hb vähän matala, verenpaineet ok. Sokerirasitus mahdollisesti tulossa toisella kolmanneksella.. Aiemmassa raskaudessa oli sokerit vähän koholla.

Mulla on itsellä jo kolme ultraa takana pitkäaikaissairauteni takia, ja eilen tosiaan oli toi niskaturvotus-ultra. Laskettu aika siirtyi viikolla eteenpäin ja siirtyi tosiaan samalla myös joulukuun puolelle, 3.12 ois uus la. Viikkoja nyt siis 12+1 :)

Mut tosiaan olin siellä verikokeissa muutama viikko sitten käynyt ja eilen päästiin taas näkemään pikkusta ultrassa. Hienosti oli kasvanut ja kaikki näytti hyvältä. Turvotusta oli 1.7 ja sehän on ihan ok lukema. Siitä laskivat sitten riskin suuruuden että olis jotain kromosomipoikkeavuuksia ja 95% todennäköisyydellä on täysin terve vauva. Ja vaan 1:6400 kuulemma syntyy tällaisilla lukemilla niin että on jotain häikkää, joten eipä pitäisi mitään hätää olla. Jännitin tota ultraa ihan hirveesti mut oli tosi kiva saada noin hyviä uutisia :) Nyt vaan pitäis soitella tänään neukkaan ja varailla sinne uutta aikaa terveydenhoitajalle ja rakenneultra olis sitten kai heinäkuun puolivälin jälkeen, vasta.. Tosin meillä on kai tässä välissä viel yks ultra kun lääkärit haluaa tosiaan sairauteni takia seurata vauvan kasvua ja kehitystä noin muutenkin.

Ainoo mikä oli vähän huonompi juttu niin pitäis alkaa syömään primaspania, koska kohtuvaltimoiden(?) virtaus oli jotenkin vähän poikkeavaa. Noilla yritetään estää ettei tulis myöhemmin esimerkiksi raskausmyrkytystä, tukoksia tai mitään ongelmia istukkaan. En oo oikein koskaan tykännyt syödä mitään lääkkeitä, mut lääkäri nyt vakuutteli ettei siitä ole mitään vaaraa vauvalle tai mulle joten kai se on uskottava viisaampiaan :D

Siinä vielä ultrasta kuvaa :)
foorumille.jpg

onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista :)

michelle ihana kuva mashaAllah. itellä on koko raskauden määrätty kans tukilääkitys, joudun mm piikittää enoxaparin sodiumia päivittäin tukosten välttämiseks vaikkei ol todettu tukostaipumusta mut epäilevät että veri on paksua ja lisäks verenohennukseen mini aspiriini. jostai syystä mulla ei ol liiemmin ylimääräsiä tutkimuksia...tosin asunki ulkomailla ni onko ihme... nautihan raskaudesta :)

orube tsemppiä ultran odotteluun, sulla onki vajaa viikko mun jälkee nt-ultra :)

Mulle tuli aika nt-ultraan myös. 16.6. eli hyvän aikaa saa vielä odotella. On aikaa ratkaista miten saataisiin isäntä ultraan mukaan, eli käytännössä mihin saadaan esikoinen hoitoon siksi aikaa.

Takaisin