Neuvola-/ultrakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Felia
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ai nii no sitä se sitten tarkoitti, kun mä ihmettelin, kun se lääkäri sanoi, että ei muuteta laskettua aikaa, mutta sitten siinä paperissa, jonka sain mukaani, oli kuitenkin merkitty LA:ksi 30.11. Eli ilmeisesti virallinen laskettu aika onkin edelleen 1.12. No samapa tuo, ei se sinä päivänä kuitenkaan synny :)

Ai nii no sitä se sitten tarkoitti, kun mä ihmettelin, kun se lääkäri sanoi, että ei muuteta laskettua aikaa, mutta sitten siinä paperissa, jonka sain mukaani, oli kuitenkin merkitty LA:ksi 30.11. Eli ilmeisesti virallinen laskettu aika onkin edelleen 1.12. No samapa tuo, ei se sinä päivänä kuitenkaan synny :)

Heh, älähän sano ;)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Kaikille huonoja uutisia saaneille paljon tsemppiä!Yllättävän paljon nyt näemmä ollut epäonnea ihmisillä :(

Heip!

Olenkin keltanokka täällä :).
Laskettu aika olisi 5.12, mutta epäilen sitä...
Ja ajattelin psyykata toukkaa syntymään terveenä jos on jo valmis skorpionien aikaan,
niin sit meit ois kaksi samanlaista :wink:wink.
En vain jaksaisi odottaa ekaan ultraan. 28.5 olisi aika kättärillä..
paniikki tulee jo ajatuksesta. Masennus sairauteni muuten pysynyt erittäin hyvissä kurissa,
mutta paniikki ja ahdistus kasvaa, kun pelkää ja analysoi liikaa. Onhan se ihan normaalia
ensiraskaudessa, mutta kun olen aina ollut ylihuolehtija muista.
Toka eli varsinainen eka neuvolakäynti 2.6 jolloin samana päivänä miehen synttärit :).
Se tästä raskaudesta panikoi enemmän kuin minä... ja vielä hän itse töissä hoitoalalla.
Hössötys ja panikointi vain tarttuu, mur. Mutta ymmärrettävää kun on mies halunnut lasta jo 20.vuotta..
vaikka onki lapsekas 37.v.

Mut kiitos teille kun sain vähän purettua asioitani ja uutta "ilmiötä"... outoahan tää on, mutta
hymyilyttävän outoa.

Mulla myös laskettu aika 5.12 ja ultra 28.5 :)Tuntuu, että ultraa on odoteltu jo ikuisuus, mutta enää oikeestaan ens viikko ja sitten loppu meneekin hujauksessa.

Mulla on 26.5 nt-ultra ja 9.12 la :)
En kyllä toisaalta kovin kevein mielin odota ultraa kun olen nähnyt kauheita painajaisia sitä koskien. :confused:

Tänä aamuna (rv10+3) oli neuvolalääkäri ja ylläripylläri: keskeytynyt keskenmeno. Alkio vastasi 5-6 vkon kokoista. Ja vielä kirsikkana kakun päälle meidän lähete lapsettomuustutkimuksiin, joka saatiin just ennen kuin tulin raskaaksi, ei kai ole enää voimassa. Neuvolalääkärin mukaan raskaus taisi kumota sen.o_O Nyt pitää sit taas odottaa vuosi ennen uuden lähetteen saamista ja tutkimuksiin pääsyä. On tää hieno systeemi tää Suomen terveydenhuolto. Yritän kyllä vielä tyhjennykseen mennessäni purnata lähetteeni puolesta.

Onnea kaikille odotukseen ja tsemppiä kohtalontovereille! Paskaahan tää on, mutta kai se tästä lutviutuu tälläkin kertaa. Pikaista uudelleen raskautumista on itseni kohdalla turha odottaa, mutta ehkä otan tähtäimen johonkin vuoteen 2016. :wink

eena osanottoni, kannattaa taistella sen lähetteen puolesta nyt, onko julkisel vai väestöliitol se lähete? tuli vaa mieleen kannattaa sanoa et meni kesken jostain syystä et tutkivat johtuuko hormoneist vai kromosomeist tms. mullaha alettii tutkia täällä missä asun ku olin saanu jo 4 km sit tuli 5. ja nyt oon rv 8+4 tänään mutta pelko tavallaan tuolla vielä koska mul ei ol kontrollia ennen nt- ultraa ja kerran rv 12+x todettii et oli ollu pikkunen kuolleena jo 5vko.
kannattaa perätä oikeuksia tutkimuksiin ni varmaanki lähete on voimas sit inshaAllah etenki jos on toistun keskenmeno min 3 krt. JAKSAMISTA SINULLE JA PERHEELLESI.

Eilen oli ensimäinen neuvolakäynti. Verenpaineet, hemoglobiini ja pissa ok. Sydänääniä yritettiin löytää, muttei saatu kuulumaan. Laski neuvolassa että la olisi 18.12, itse laskin vaun laskurilla että se olisi 14.12.Noh ultrassahan se sitten varmistuu :)

Nt-ultra takana ja rääpäle voi hyvin! :) niskaturvotusta 1,7mm, joka vastas normaalia. Kovasti kaveri hyppeli menemään :) LA muuttui joulukuun ensimmäisestä 27.11, mutta jos vaan sallitte nii jäisin tänne joulukuisiin :)

onnittelut hyvistä nt-ultrakuulumisista smilely mashaAllah ihanaa :) ja tottakai sä jäät mein seuraks vaikka LA vaihtuki :) nautihan nyt täysillä raskaudesta :)

Liikaa tullut surullisia uutisia ja joulukuisia tippunut joukosta : ( Paljon voimia teille<3 Olisi niin ihanaa lukea että teilläkin uusi nyytti ilmottelisi viellä tulostaan jossakin vaiheessa.

On täällä myöskin paljon hyviä uutisia<3 Nyt saa tämä ryhmä pysyä koossa eikä enää vähenis porukka : ) Lisää toki saa tulla mukaan.

Pahoittelut ja sympatiat Eenalle ja onnittelut Smilelylle!

On tosiaan tullut tosi monelle huonoja uutisia, mutta toivottavasti nyt alkaisi riittämään! Me tahdotaan vauvoja maailmaan eikä enää ikäviä uutisia!

Niin ja olis kyl kiva kuulla jos joku joulukuisissa olleista ja km:n saaneista raskautuisi uudestaan. Tulkaa vain kertomaan meille sitten kun saatte taas plussan <3

Sent from my LT26i using Vau Foorumi mobile app

Eena, en mä mitään "sympatiaa" nappia ois halunut painaa, vaan "ei wittu!"-nappia!!! Ei oo elämä tosiaankaan reilua :sad001 Kunpa nyt edes pääsette sinne lapsettomuustutkimuksiin mahdollisimman pian. Ja vaikka sulla nyt varmaan on uusi raskaus ajatuksena jossain valovuosien päässä..... niin tahtoisin kuitenkin toivottaa sulle uskallusta toivoa uutta odotusta ja ennen kaikkea uskallusta luottaa kun sen aika jälleen on! :Heartred

Hellou hellou.. en oo pitkään aikaan tänne foorumille kirjoitellutkaan, aika menee suht joutuisasti 1v:n kanssa.. mikä oma aika... hohhoi... Nt-ultrassa käyty tällä viikolla; sikiö vastasi viikkojaan (11+3) ja laskettuaika pysyi samana 1.12. (30.11 näytti kone mutta ei muutettu). Siellä se köllötteli ja välillä heitti volttia jne.. ihana oli nähdä, että kyllä siellä eloa on, pahoinvointi on loppunut ja mitään muutakaan raskausoiretta ei ole :/ joten vähän ollakko vai eikö olla-olo on ollut! Niskaturvotus oli 0.71mm eli tosi vähän. Ensi viikolla saa labrakokeitten arvot. Kaikki näytti hyvältä, aivot, virtsarakko, napanuora ym oli norm. Huoh.. on se vaan joka kerta yhtä jännää nähdä!!! Nyt ootellaan rakenneultraa joka on heinäkuussa :) Toiv sillon näkyis kumpi on tulossa!

mimmulimammuli, minäkin yksi päivä mietin sitä, että miten onkaan tämän porukan kohdalle sattunut niin paljon keskenmenoja :( Toivottavasti ei tule enää kenellekään huonoja uutisia ja joulukuussa saisimme nyytit syliin. Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista! <3

Onko kaikki käyneet ton varhaisraskauden seulonnan eli verikokeen ja niskapoimun turvotusmittauksen? Mä itse lähinnä mietin tota verikokeen tarpeellisuutta ja yleensäkin ottaen lapsi on tervetullut vaikka olisi kehitysvamma, toki niitäkin todella eritasoisia... En tiedä miksi mä nyt koen vastenmielisyyttä tota verikoeosuutta kohtaan, tällä viikolla pitäisi kai käydä jos on käydäkseen:)

Mä ainakin joudun noita odottaan varmaan kolmisen viikkoo vielä..Tosin mähän nyt oon noiden suhteen sen verran "hysteerinen"että meen yksityiselle jos kunnallisella venähtää liian pitkälle ajan saaminen.

Takaisin