Merivesiväri
Kommentoinnin ninja
Ei kai se Deisel noin mee, kun saahan sen takas sit veronpalautuksissa, jos on ylimääräistä maksanut. Tosin antaa siinä ilmasta lainaa valtiolle :)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Joo siis tarkotinkin et saa kyllä takas sit palautuksina jos se veroprosentti on ollu liian iso mut ei ne sitä mainosta että hei voisit saada alemmalla veroprosentilla jos haet muutosverokortin... Mut mie en kyllä saanu palautuksia sillon kun annoin mennä 20% liitonrahoista vaikka mulla olis ollu mahdollisuus hakea muutosverokorttia...Ei ne mulle verotoimistosta edes ehottanu et hae muutosverokortti etuutta varten...Ei kai se Deisel noin mee, kun saahan sen takas sit veronpalautuksissa, jos on ylimääräistä maksanut. Tosin antaa siinä ilmasta lainaa valtiolle :)
No kun ei sitä saa takaisin seuraavissa veronpalautuksissa. Jos on antanut mennä palkkatulon veroprosentin mukaan (tai tuolla vähintään 25% eikä hae muutosta) niin se menee sitte niin. Mulla siis kävi niin esikoisesta. Oli tosi ikävä tilanne, kun missään ei opastettu hakemaan erikseen muutosverokorttia ETUUDELLE.
Joo kyllähän se lukee netissä mut ei ne sitä ala sulle puhelimessa mainostaan ainakaan minulle eivät ja en silloin aikoinaan tiennyt edes että tämmösiä muutosverokortteja voi hakea etuuksille erikseen... Mulla ei ole missään kelan tai työkkärin päätöksissä lukenu et voi hakea muutosverokorttia etuudelle erikseen...Siinähän se päätöksessä lukee, että voi hakea sen verokortin etuudelle, jos haluaa alemman (voi se joillain olla korkeampikin) prosentin ja kelan sivuillakin, et sen verran kyllä mainostetaan. Kannattaa vaan tarkkaan laskea se uusi kortti, kun mätkyjä on tuskin kiva maksella.
Itse tässä pohdin, et haenko uuden kortin etuutta varten vai en...siinä tulis väkipakolla säästettyä, jos ei tilais uutta ja sais sitten kotihoidontuella ollessa palautuksia...mutta toisaalta... Onneks on vielä hetki aikaa päättää, ku ekat rahat kelalta tulee vasta joskus syyskuun alussa.
Mulle maksaa kans vain kela koko tämän vanhempainrahakauden... Ne ottaa sen 12 % mukaan minkä kävit laskettaan, ei sen 25% mukaan...Mulle kyllä tuli vain se yks % (12%) koko vanhempainpäivärahakaudelle. Siis sisältäen äitiyspäiväraha-ajan myös. Mulle maksaa kela kaikki, ei siis kolmelta ekalta kuulta tuu työnantajalta, liekö tässä syy siihen. Kävin kans suosiolla lasketuttamassa verotoimistossa. Mut mun mielestä ne kyllä nyt verottaa tuon 12% mukaan sen 25% sijaan, eihän siinä muuten oisi ollu mitään järkeä käydä sitä nyt uudelleen lasketuttamas.