Neuvola & ultrakäynnit

Mä kävin laskettamassa silloinkin ja sain aika hyvät palautukset siltä vuodelta (700€).
 
No nyt en kyllä käsitä sit ollenkaan, joko sulla Suffeli80 on tosi isot tulot tai sit sulla oli tooosi iso veroprosentti. Vai miten toi on mahollista??
 
No siihen aikaan kelan vakio oli 20% ja mulla tais olla oma vero% jotain 23%. Ja ihan ok keskituloinen oon, en mikään öky
 
Ok, sillon oli kans kelalla vakiona 20%, kun esikosta olin mammalomalla ja tuon verran mulla kai meni, kun mun oma työtulon veroprosentti oli jotain 17% pintaan. Ja tosiaan mätkyjä tuli...on noi kelan kiemurat kyllä ihmeellisiä.
 
Mulla on aina veroprosentti ollut 26... Ja ei niitä palautuksia mitään miljoonia ole ikinä tullut. Muistanko ihan väärin, vai lukiko siinä kelan päätöksessä että se veroprossa olisi vähintään 25%? Meinaako toi siis, että jos en lähde sitä itse muuttamaan niin menee tuon verran?
 
Joo siis tuon 25% menee automaattisesti jos ei käy sitä uudelleen lasketuttamassa. Kannattaa kyllä käydä jos vielä ehtii...vissiin pari viikkoa ennen maksua vielä ehtii toimittaa kelalle uuden verokortin.
 
Pitäis mennä kelalle ihan automaattisesti se tieto sähköisesti verotoimistolta.
 
Siis minusta siellä lukee, että 25 % menee VÄHINTÄÄN, eli ei voi muuttaa sitä alemmaksi. Minun veroprosenttini olisi selvästi vähemmän, eli nyt tulot pienenee mutta verot kasvaa.
 
Siis minusta siellä lukee, että 25 % menee VÄHINTÄÄN, eli ei voi muuttaa sitä alemmaksi. Minun veroprosenttini olisi selvästi vähemmän, eli nyt tulot pienenee mutta verot kasvaa.

Voi muuttaa. Mun ä-raha päätöksessä oli maininta että muutosverokortin voi toimittaa kelaan, ja sainkin laskemaan 11%:iin. Vero.fi sivulla voi laskettaa uuden prosentin, ja tieto menee neljässä päivässä kelaan sähköisesti.
 
Minäkin tuota samaa ihmettelin. Edellisellä kerralla meni sen ilmoitetun 25% verran veroja, mutta ehkä ne verolaskelmassa huomioi sen uuden verokortin ja tämä näkyi palautuksissa. Korjatkaa jos olen väärässä.
 
Siis minusta siellä lukee, että 25 % menee VÄHINTÄÄN, eli ei voi muuttaa sitä alemmaksi. Minun veroprosenttini olisi selvästi vähemmän, eli nyt tulot pienenee mutta verot kasvaa.
Muutosverokortilla saa alemmaksi sitä prosentti määrää.. Mää lasketin uuden verokortin ja veroprosentiksi tuli 15.5 % vai oliko 16% ja tulorajan laskin ite että ei pitäs mennä yli...
 
No mitäs hemmettiä. Mun paperissa lukee, että "Vanhempainpäivärahasta pidätetään veroa palkkasi ennakonpidätysprosentin mukaisesti. Veroa pidätetään kuitenkin vähintään 25 prosenttia."

Kyllä pitäisi sanoa ihan toisin, jos saisi muutettua pienemmäksi! Hitsi että oon vihainen, jos joudun vielä tässä vbaiheessa tätä sumplimaan, kun oon maalis-huhtikuun taitteessa tehnyt nää valmiiksi ja aikaa ois ollu vaikka kuinka.
 
No mitäs hemmettiä. Mun paperissa lukee, että "Vanhempainpäivärahasta pidätetään veroa palkkasi ennakonpidätysprosentin mukaisesti. Veroa pidätetään kuitenkin vähintään 25 prosenttia."

Kyllä pitäisi sanoa ihan toisin, jos saisi muutettua pienemmäksi! Hitsi että oon vihainen, jos joudun vielä tässä vbaiheessa tätä sumplimaan, kun oon maalis-huhtikuun taitteessa tehnyt nää valmiiksi ja aikaa ois ollu vaikka kuinka.
En tiä sit et onko se jotenkin eri homma sit jos on laskettu palkan mukaan se mitä saat vanhempainrahaa ku se et jos se on laskettu tuomarkkinatuesta...
Mulla on laskettu työmarkkinatuesta...
 
Laitoin nyt muutosverokortin menemään. Olipahan hankala prosessi. Miksi ihmeessä eivät voineet tätä sanoa tuossa päätöskirjeessä ymmärrettävällä suomella?! Jos lukee, että "Veroa pidätetään kuitenkin vähintään 25 prosenttia" niin miten ihmeessä siitä voisi tajuta, että ei pidätetä kuitenkaan, jos toimitat uuden verokortin. Voi hyvä luoja. No, ehdin sentään korjata asian.
 
Laitoin nyt muutosverokortin menemään. Olipahan hankala prosessi. Miksi ihmeessä eivät voineet tätä sanoa tuossa päätöskirjeessä ymmärrettävällä suomella?! Jos lukee, että "Veroa pidätetään kuitenkin vähintään 25 prosenttia" niin miten ihmeessä siitä voisi tajuta, että ei pidätetä kuitenkaan, jos toimitat uuden verokortin. Voi hyvä luoja. No, ehdin sentään korjata asian.
Ei ne kerro mitään tommosia asioita ku jos ihmiset kiltisti maksaa sen väh. 25% niin valtiohan hyötyy ja saa enemmän rahaa ku maksetaan enemmän veroa...
 
Takaisin
Top