Neuvola / ultra

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Autumn
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tsemppiä tämän päivän ultraan menijöille ja onnea jo hyviä uutisia saaneille :) Täällä kans vielä muutama päivä jännitettävänä!!

Sent from my GT-I9305 using Vau Foorumi mobile app

Tsemppiä kaikille ultraan menijöille! :)

Pitääkö r-ultraan mennä myös pissi rakossa niinkun nt-ultraan? :D Tässä varmistelen valmiiks :D

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Mulle ei oo kyl sanottu et nt-ultraan pitäs mennä pissa rakossa, ku mun mielestä meil lukee tuolla että aina pitäs mennä rakko tyhjänä :D Mul tehtiin nt-ultrakin sisäkautta.

Tänään oli rakenneultra sitten. :happy093Kaikki on niin normaalisti ja hyvin, että jatkossa nuevolasta lähete ultraan, jos ees tarttee. Painon mukaan kuulemma viikon edellä (407g!!!), muuten mitat vastas viikkoja (20+1 tänään). Laskettu aika edelleen vaan 4.11. Mä en jotenki sulata tota, syntyy toi koska vaan ni se on mulle lokalapsi :D

Täällä ainakin piti nt-ultraan mennä rakko tyhjänä, vaikka loppujen lopuks ultrasi vatsan päältä. Täytyykin tarkistaa oliko ohjeita r-ultraa varten ohjeita :confused:

Sent from my PadFone 2 using Vau Foorumi mobile app

No jopas! Mulle korostettiin että nt-ultraan tullessa sitten pitää olla pari tuntia pissaamatta. Mutta luulis ettei rakenneultraan tartte...

Rakko tyhjänä ultrataan. Meillä hoitaja vielä varmisti, että on rakko tyhjänä ja olisi muuten varmaan lähettänyt wc:n.

Mulle ei ole koskaan ohjeistettu pitääkö rakossa olla pissaa vai ei, mutta aina olen mennyt tyhjällä rakolla ja aina on saatu hyvät ultrat. Itse asiassa ihmettelen että miten se rakko vaikuttaa siihen ultran äänipäähän, kun alakautta kun otetaan, niin se äänipään pää menee virtsarakon ohitse. Kohtuhan on rakon yläpuolella eikä se ultraääni kulje rakon läpi vaan kohdunsuun läpi kohtuun.
Äähh...vaikea selittää, mutta kvg:n kuvahaku kaiketi selkeyttää ajatustani :signs003 http://tinyurl.com/o4jbcln

Ja rakenneultra tehdään vatsan päältä että siinä ei ainakaan ole merkitystä onko rakko täynnä vai ei. Paitsi että jos rakko on täynnä, niin voi tuntua ikävältä kun painellaan äänipäällä :laughing002

Onnea kaikille jo hyvän uutisen saanneille. Meilläkin tänään ultrassa käyty <3 Ja kaikki luojankiitos hyvin. Koko vastasi viikkoja 19+3 ja meillä myöskin painoarvio 295g. Ja tyttöä meilläkin ennustettiin mutta oli huono kuvakulma, että kai ne pallitkin siellä jossain voi olla :D

Mulle on tehty molemmat ultrat mahan päältä, mut en tiedä miten se rakon tyhjyys siihenkään liittyy :D

Tosta rakon tyhjyydestä ni mulla nt-ultrassa käskettiin käydä vessassa ja ultrattiin alakautta ja mahan päältä. Sekä nyt kysyi olenko käynyt ja ultratessa sanoikin rakon hyvin olevan tyhjä.
Saiko muuten kukaan rakenneultrasta "tuliaisia" kuvien lisäksi tietty. Kun me saatiin se vihreä liberon kassi :) Oli kyllä mukava yllätys. Ensimmäinen konkreettinen asia vauvelista!

Niin muuten mullahan tehtiin se varhaisultra alakautta ja sitten nt-ultra olikin mahan päältä. Varhaisultrassa lääkäri mainitsi että rakossa on vähän pissaa ja jatkoi sitten matkaa kohti kohtua :)

Mä sain viimeksi sen vihreän kassin synnärillä. Ja luulen että sama käytäntö on edelleen.

Meilläkin ohjeistuksena että alateitse tehtävään ultraan rakko täynnä, mahan päältä ultrattaessa tyhjä.

Ihania rakenneultra-kuulumisia teillä, ei malttais odotta oma vuoroaan! :) Miten muuten suhtauduttu sukupuolikyselyihin? Olen kuullut että jotkut lääkärit/hoitsut on tosi niuhoja jos sitä menee kysymään...

Nt-ultra otettiin mahan päältä ja kuulemma siks piti olla vähän rakossa tavaraa kun se nostaa babyn paremmin näkyville. Näin siis sanottiin. Siks mietinkin että eikai r-ultraan enään tartte olla kun onhan sitä koko jo tullut reilusti...

Meillä tehtiin np mahan päältä ja rakon piti olla tyhjä :D Ei näissä kai mitään yhtenäistä logiikkaa ole :D

Mä oon kunnallisessa kysyny loppupuolella, kun mittaukset alkaa olemaan ohi, et "olin näkevinäni et olis poika, näinköhän oikein?" :D Näin molemmilla kerroilla :) Ja on kyllä vahvistettu et oikein näin. Kuopuksesta kätilö sanoki, et toivo ettei meitä haittaa, jos tiedetään, ku näky nii selkeesti se pippeli sieltä koko ajan :D

Mä en sit taas voinut käydä pissal enne rakennultra vaik oli kova hätä :/

Oon täältä pudonnu kärryiltä, ku ollu vähän hässäkkää, mutta tänään oli RU ja sieltä on ihan selkeä poika tulossa <3
Siellä se rehvasteli ja esitteli varustustaan vähän joka asennossa, vaikka kätilö varotti, että ei vältsii vauveli suostu näyttää. Siinä saatii kyllä hyvin pian todeta, että jos tuo on syntyessä tyttö, ni on kyllä maailmankirjat sekasin :D

Täs viel teille kuva, ku hän oikas jalkansa, ni toi uloke on se pippeli x)

Liitteet

• image.jpg
    image.jpg
    577.2 KB · Katsottu: 74
Takaisin