Neuvola / ultra

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Autumn
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Äidiksi2014? Niitä lentoja menee kaks aamulla, toinen tais olla seiskan maissa ja toinen kahdeksan jälkeen. Kummalla te menette? Minne päin Rodosta menette? Me mennään Ixiaan! :) Hyvää häämatkaa jo etukäteen! :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Liljankukka: Aijaa okei! :D Meiän lento on jo 7.00! Kohteena Lindos :) Joku Lindos blu hotel on hotelli. Kumpi teiän lento on? :)

Meiän naapuri tekee vatsan ultria (ei tosin sikiöiden) ja päästään jo perjantaina vähän kattomaan mitä siellä masussa puuhaillaan :) Ei kyllä osaa katsoa rakenteita, mutta on se vaan niin konkretisoivaa nähdä mitä siellä masussa puuhaillaan <3

Tänään oli meilläkin kauan odotettu r-ultra.
Ja meillä ei näytetty mitään suosiollisesti.
Kunnon vänkääjää siis odotetaan <3
Kaikki oli niinku piti ja kuten oli toivottu.
Saadaan siis terve tytär <3
Häpyhuulet näky näytöllä. Jos ei ny kikulia kasvata täs loppu vaiheessa :D
Painoa oli 383g ja vastasi viikkoja :)

Kätilökin tais säikähtää ku kerto et tyttöä tässä nyt taidetaan odottaa.
Kun sen sanottuaan mä purskahdin huuto nauruun ja itkin samal ja isä veti käden ilmaan ja huus jes! :D

Nyt odotetaan neuvola lääkärin aikaa. Ja ollaan luultavasti loppu raskaus sairaslomalla koska jatkuvista supistuksista johtuen on kohdun kaula alkanut pehmetä :eek:
Onnex piipahdin lekurille jo ennen sitä neuvolan lekuria. Nyt ollu jo 3viikkoa s-lomal ja lekuri totes viimex ei taideta töihin palatakkaan enää. Et sellast tänne :rolleyes:

Hei Sintti14 minkä laisia supistuksia sulla on ollut?ku itseänikin on ruennut arveluttaa kun koko ajan melkein on maha ihan kova ja kiristää... Tänä aamunakin heräsin kun mahaa kiristeli. ..

Sent from my SM-N9005 using Vau Foorumi mobile app

No alkuun meni vaa kovaks joskus,ja sit töissä ku rehki ni alko supistaa. Alko jo tuntuu inhottavalta, vaik oli levos. Ja sit niit alko tulee yli 10 päiväs mikä oli nyt käsittääkseni joku maaginen raja et se tekee hallaa kohdunsuulle.
Ja nyt ne alkaa olee kipeitä et tuntuu sellast kuukautiskipua seläs ja ala vatsas. :(
Ja mul kolmas tulossa niin se alkaa nopeemmin tekee kohdunkaulalle huonoo.. Ja kuulema voi jäädä koko kohdunkaulan lyhentyminen välistä vaan alkaa aukeemaan suoraan.
Mut jos yhtään arveluttaa ni käy lekuris :)

Se riippuu mun ymmärtääkseni tosi paljon niiden supistusten laadusta, vaikuttaako ne sinne kohdunkaulaan vai ei. Itsellä meni ensimmäisessä raskaudessa jostain viikosta 25 alkaen päivittäin harkkasuppareita ja toisessa viikosta 20 alkaen. Niitä meni useita päivän aikana (en edes laskenut) mut ne ei vaikuttaneet kohdunkaulaan pienillä viikoilla niin ei ollut mitään hätää. Parilla kaverilla taas on vaikuttaneet ja ovat joutuneet aikaisessa vaiheessa saikulle. Nyt on taas alkanut tuleen sillain satunnaisesti ja viikkoja 20 +6 (?). Kannattaa puhua neuvolassa (ja ehkä jopa liioitella asiaa, täällä ei ainakaan muuten oteta tosissaan) niin tarkistavat varmasti kohdunkaulan tilanteen jos se huolestuttaa :)

Mulla viikot 17+4 ja ens viikolla onkin neuvola nii pitää kysästä siellä sitten ku töissä ollessa/ töitten jälkeen särkee just ala selkää sillee kun menkkojen aikaa mutta kovempaa mutta olin aatellu että se johtuu vaa rasituksesta ...

Mulla viikot 17+4 ja ens viikolla onkin neuvola nii pitää kysästä siellä sitten ku töissä ollessa/ töitten jälkeen särkee just ala selkää sillee kun menkkojen aikaa mutta kovempaa mutta olin aatellu että se johtuu vaa rasituksesta ...

esikko1: Mulla särkee aina työpäivän jälkeen alamasua tosi paljon! Johtunee pitkäaikaisesta istumisesta. Varsinkin niinä päivinä, kun työmatkaa on 1,5-2h suuntaansa ja autolla/junalla matkaa taitan, niin tulomatka on jo ihan tuskaa. :(

Rakenneultra takana. Kaikki hyvin siltä osin mitä tutkittiin. Sukupuolta emme saaneet tietää, koska emme sitä kysyneet eikä ainakaan minun silmilläni onnistunut ruudulta selvittää. Kauniit kasvonpiirteet saatiin kuitenkin näkyviin :) Istukka on kohdun etuosassa, mihin lie tällä sitten merkitystä. Pari päivää aiemmaksi mittaili lasketun ajan, mutta ei sitä edelleenkään muutettu. Niin ja painoa pienokaisella oli arviolta n. 420 g (20+6).

Sitten vaan odotellaan synnytystä - ennen sitä ei sairaalaan ole asiaa, jos ei neuvolan kautta lähetetä. Seuraava neuvola onkin jo ensi viikolla sitten.

Onko muille sanottu rakenneultrassa synnytystapa-arviosta mitään? Meille kun ilmotettiin, että äitipolille mennään vielä sitten siihen ennen synnytystä. Muistaakseni vkolla 36 :) Mitä teille ennen synnyttäneille on synnytystapa-arvioinnissa tehty? Kurkattu vain alakertaan? :grin

Esikoista kun odotin pari vuotta sitten niin ei meille edes puhuttu synnytystapa arviosta saati muusta vastaavasta, eli ei sellaisella edes käyty.

Nythän mulla tulee automaatisesti sektio, saa nähdä vaikuttaako se loppuraskauteen eli tekeekö ne jotain ylimääräisiä tutkimuksia, ultria sun muita... No ainakin ru:n tekee kuulemma lääkäri eikä kätilö.

Heips. Mielenkiinnolla tiedustelisin mitä muille hoitoalalla työskenteleville on neuvolassa sanottu työnteosta? Mulle neuvoalääkäri kirjoitti eilen todistuksen ettei yövuoroja tarvitse enää tehdä kun verenpaineet putosivat turhan alhaalle mistä johtui huimaus ja alkoi muitakin oireita ilmaantua kuten painon tunne alavatsalla... Kyseli hirveän tarkkaan paljonko joudun esim nostelua ja kyykkimistä tekemään päivän aikana, antoi ymmärtää että jos aamu/iltavuoroissa samanlaisia tuntemuksia niin pitäisi ilmeisesti hakea sairaslomaa. Viikoja mulla nyt 18+4.
Mulle puhuivat jo synnytystapa-arvioista ensimäisellä neuvola käynnillä, toki minulla selvittävät vaikuttaako alaselkä vaivani alatiesynnytykseen että onko sektio parempi ratkaisu.

Onko muille sanottu rakenneultrassa synnytystapa-arviosta mitään? Meille kun ilmotettiin, että äitipolille mennään vielä sitten siihen ennen synnytystä. Muistaakseni vkolla 36 :) Mitä teille ennen synnyttäneille on synnytystapa-arvioinnissa tehty? Kurkattu vain alakertaan? :grin

Meillä päin ei tehdä mitään erityistä synnytystapa-arviota. Eli neuvolalääkäri vastaanotolla silmämääräisesti arvioi, ja jos katsoo tarpeelliseksi, niin sitten lähetetään polille tarkempaan arvioon.

Minä aion ottaa selvää tuosta synnytystapa-arviosta jo ihan sen takia, että omalle äidille on aikoinaan todettu hiirenpoikasen mahtuvan syntymään, ei minkään sen isomman. Tiedän kyllä, että kapea lantio ei suoraan ole periytyvä, mutta silti on itsellä helpompi olla kun tutkitaan kunnolla.

Ultra takana ja kaikki vauvalla hienosti <3 Ihanaa! Ja meidän poikafiilis osoittautui kyllä ihan vääräksi, tyttö mitä todennäköisemmin siellä vatsassa asustelee :) Ei tietenkään pettymyksenä tullut, ehkä hieman järkytyksenä. Oltiin molemmat ihan asennoiduttu siihen, että vauva on poika :D
Onko muita, joilla tyttö-/poikafiilis meni väärin?

Takaisin