Neuvola juttuja

kelalta saa korvauksia jostain ultrista kun on tehty tiettyyn aikaan, me saatiin ku käytiin Brunolla viimeksi 18+0. Käytiin siis femedassa.

Tollanen löytyi niiden sivuilta: KELA korvaa osan gynekologisesta uä-tutkimuksesta sekä raskaustutkimuksista viikoilla 10 -14 ja 18 - 21+6

Täällä nyt 4+4 eli rv 5 :) Ens viikon ke neuvola ja sit varataan ultra aikaa jo jonnekin viikon parin päähän kun haluavat katsoa että missä mennään kun luulevat että olen 9+ kun olen 4+. Menkat vähän heittelee:rolleyes:
 
Mäkin sain soitettua ajan neuvolaan ja oiskos se ollut joskus 24. päivä. Ennen neuvolaa pääsen ultraan 16.9, jossa varmennetaan, että tyyppi on löytänyt oikeaan osoitteeseen eikä jäänyt mihkään munatorveen matkallaan :)
 
Mulla ensimmäinen tulossa. Ja ensimmäinen ultraa 23.9 ja neuvola 25.9


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Mä kävin ultrassa 4. päivä torstaina, koska viikot on niin epäselvät, kun pillerit jätin pois touko-kesäkuussa ja sen tyhjennysvuodon jälkeen ei menkat palanneet, lukuunottamatta kahta yhden päivän niukkaa vuotoa. Ultrassa ei kuitenkaan mitään varsinaista näkynyt, joten uusi aika 18.9. ja eka neuvola on 9.9. Viikoiksi lääkäri arvioi tuosta ei-mistään 4+5, elikkä nyt mentäis viikolla 5. :)
 
Tänään 6+0 , huomenna meinaan soitella neuvolaan :)
 
Nyt on neuvolaan soitettu ja eka käynti on 23.9 ja lääkärikäynti (ultraa samalla) 30.9. jolloin viikkoja olisi 9+2. Pitkä odotus edessä, varsinki ku tänäaamuna ei ollu yhtään huono olo :confused:
 
Mä varasin tänään neuvolan ja 3.10. on aika. Sillon viikkoja on 8+4, eli nyt ollaan vielä tosi alussa. Melkein itketti, kun nyt on päivämäärä tiedossa (pikkusen on mieli herkillä :grin) Kovia alamahakipuja vähän väliä, joten hirvittää, ettei masussa kaikki ehkä ole kohdillaan. Terkkari kyllä rauhoitteli, että tuollaiset kivut kuuluvat asiaan. Esikoista siis odotan ja kaikki on uutta ja ihmeellistä. Voiko/kannattaako sinne varhaisultraan mennä ennen ekaa neuvolaa? En kyllä tajunnut kysyä, että kuunnellaanko sydänääniä tai mitään ekalla käynnillä. Jollakin tietoa Tampereen käytännöistä?
 
mulla oli varhaisultra enne ekaa neuvolaa, mutta ei siellä mitään näkynyt. Epäselvien viikkojen vuoksi kutsuivat. Neuvola on huomenna ja uusi ultra ensi viikolla. :)
 
Varhaiskasvatuspalvelut iltaa kannattaa mennä kun on 7 viikkoa täynnä. Silloin sykkeen pitäisi jo näkyä
 
Minä pystyn soittamaan neuvola ajan vasta huomenna.. Menee töissä hassusti nyt työvuorot ja meidän neuvolan puhelinaika on klo 8-9..... :-D Joten jännityksellä odottelen, koska ensimmäinen käynti ja näkyykö masussa mitään.. Tosin maha näyttää tällä hetkellä siltä ku olisin jo about rv 12 :D semi hyvä turvotus (Y)
 
Tampereella kuunnellaan yleinsä 14vkolla vasta mut en tietenkään varma voi olla :)

Sent from my C2105 using Vau Foorumi mobile app
 
Mallakin semmoinen masu ihan kun olisin syönyt liika :) 5+0 ja tänään huomasin ett mulla on enää ku they rintsikkaat jotka eivät ole pieniä :D


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Mulla oli eilen ensimmäinen neuvola. Kahden viikon päästä on sit lääkärineukku. Viikot tänään 5+4 :)
 
Takaisin
Top