Neuvola juttuja

Olen menossa perjantaina lääkärille 2 viikkoa sitten todetun alhaisen verenpaineen takia jatkotutkimuksiin ja meinasin kysellä neuvola-aikaa samalla. Meillä päin siis ajan varaukset tapahtuvat vastaajarobotille, joka on mielestäni hyvinkin epäkäytännöllinen, ja sitä käyttäessäni jätän soittopyynnön, sillä en luota sen toimivuuteen. Kuinkahan käy nyt, kun omat verenpaineet luokkaa 90/50, kun niiden pitäisi olla 130/65? Miten vaikuttaa kasvavaan pieneen ihmeeseen?
 
Ei vaikuta huonosti, kunhan sinä pysyt tajuissasi. :) Vaarallisempaa on jos olisi liian korkeat verenpaineet. Normistihan raskaudessa verenpaineet laskee, kun elimistö sopeutuu raskauteen - veritilavuus kasvaa ja hemoglobiini laskee (veri laimenee).
 
Piiwii onko sulla sitten verenpaine lääkitys vai miksi verenpaineitten pitäisi olla tuota luokkaa? itsellä on jotain 105-120/70-65 ja ne on ihan normaalit. Siis että onhan sulla tosi matalat, mutta ehkä jo kymmenen korotus molemmissa lukemissa olisi ihan hyvä arvo?!
 
Helpottavaa kuulla, että oikeesti muillakin jäänyt rintsikat pieneksi :) Kuinka monta kertaa tässä vielä joutuu shoppaileen ennen kevättä... :wink
 
Tein plussatestin 28.8 ja eilen oli ensimmäinen neuvola. Nyt rv6+1.
Ensimmäistä odotetaan.

Meillä neuvolassa ainakin käytiin perusjuttuja läpi näin ensimmäisellä kerralla.
Mietteitä ja ajatuksia, lähisuvun sairauksia, katsottiin verenpaineet ja hemoglobiinit, paino ja pituus.
Juteltiin elämäntavoista yms.

Seuraava neuvola onkin sitten ens kuussa ja ensimmäinen ultra on lokakuun lopulla.
Verikokeisiin lokakuun alkupuolella.

Itse soitin heti testin jälkeisenä päivänä neuvolaan ajan.
 
Kääk, sain neuvolan ensi maanantaille ja silloin myös katsotaan nopeasti ar-ultralle aika. En olisi uskonut, että saa, vaan pitää omasta pussista maksaa. Mieletön helpotus! Mutta samalla vatsaa kouristaa pelko siitä ultrasta. Ja myös sekin, että jos siellä on elämää niin miten pitkällä nyt mennään... :eek:
 
Suoja mulla kanssa ma ultra ja jännittää että löytyykö mitään :eek:

Sent from my C2105 using Vau Foorumi mobile app
 
Haluaisin saada varmuuden että onkos masussa joku kasvamassa ja pitäisi odottaa ekaan ultraan joku 5 viikkoa vielä :/ esikoista odottaessa neuvolassa kuunneltiin sydänääniä jo viikolla 8, saisivat kuunnella vieläkin..
 
Hihii. Sovin oman työpaikan terveydenhoitajan kanssa, että hän vilkaisee ultralla mikä on tilanne. Ja kohdussa oleva alkiohan siellä näkyi! Kokoa tuolla nestepussukalla oli huimat 13,7 mm, jossa näkyin pieni 2 mm kokoinen myhkyrä sisällä! Vielä ei mitään ihmismäistä tietenkään erottunut ja alkion koko vastaa viikkoja. Olen nyt 5+5 ja ultramittojen perusteella olisin 5+6.

Olihan se kiva nähdä. :)
 
Mulla ensi torstaina ultrataan neuvolassa. Viikkoja tuolloin 7+3. Lupasi terkkari että saan käydä siellä tarkistuksis ja ultris turvallisiin viikkoihin asti vaikka joka päivä :) Jos masussa kaikki hyvin niin torstaina on samalla eka neuvola, saa ne liput ja laput yms.
 
Mä oon kuullu että Toholammilla, Himangalla ja Kannuksessa on ainakin ollu yhtä hyvät neuvolat mitä musicbox mainitsi :)
 
sunshine84/ matalaan verenpaineeseen ei ole lääkitystä, se tässä onkin. Kauhulla odottelenkin raskauden aiheuttamaa sen vielä alhaisempia arvoja. HBkin ollut ennen raskautta 115... Ja rautalisää syön päivittäin 60-80 tippaa, eikä sekään meinaa imeytyä. Pillerit/kapselit eivät imeydy ollenkaan. Tuo alhainen verenpaine saatiin selville juurikin tajuttomuuskohtausten ja huimausten takia varatun lääkärissä käynnin seurauksena. Seurailin nyt pari viikkoa verenpaineita, ja lääkäri sanoi ettei epäile niiden kuitenkaan olevan syynä pyörtyilyyn, vaan pisti tiedot eteenpäin neurologille. Nyt epäillään siis vikaa aivojen 'sähkötyksissä'..
 
Hei pyydettiinkö teillä mies mukaan varhais ultra ja neuvolaan? Mietin tässä että menenkö yksin vai tuleekomies mukaan :eek: tuttua hommaa kuitenkin ja tuttu neukkutäti kyseessä oltu asiakkaita jo -08 vuodesta..

Sent from my C2105 using Vau Foorumi mobile app
 
Eikä siis neuvolantäti sanonut mitään siihen suuntaan et molemmat haluaisi nähdä

Sent from my C2105 using Vau Foorumi mobile app
 
Takaisin
Top