Neuvola juttuja

Juuri meilläkin minusta kyllä kuunnellaan vasta nt ultran jälkeen just ettei säikäytetä ihmisiä, ja silloinkin ei vissiin aina kuulu huonoilla laitteilla.
 
Ai mutta toi onkin hyvä peruste. Laitteista riippuen en sitten en edes halua että yrittävät. Hahaa :)

Sent from my HTC One SV using Vau Foorumi mobile app
 
Jos menee yksityiselle niin voikohan ottaa laskun ja maksaa erissä... onhan se aika kallista mut ois ihana käydä esim. Rv 8 kattoo että kailki ok.

Sent from my GT-I9305 using Vau Foorumi mobile app
 
Mitä ne yksityisellä mahtaa maksaa? Esim. Terveystalolla joku ultra maksaa 213e mutta voiko se oikeesti olla niin kallis?!
Ja kela ei varmastikaan korvaa jos syynä on oma mielenrauha.

Sent from my HTC One SV using Vau Foorumi mobile app
 
Mun tietääkseni siitä saa jonkun kelakorvauksen, nin että summaks jäis kai jotain 150€ jos en väärin muista mitä oon kuullu. Ne varmasti tietää paremmin joil on omakohtasta kokemusta :wink

Sent from my GT-I9305 using Vau Foorumi mobile app
 
Joo onhan noi aika hintavia, mut musta tuntuu etten varmaan muuten mielenrauhaa saa :/
Katoin tuolla femedan sivuilla lukis että
Ultraäänitutkimus 79-107 € mutta ei oo kyllä eritelty onko varhaisultra myös saman hintaneno_O
 
Luulenpa että meillä mies tulee mukaan vasta ensimmäiseen ultraan, jos vaan pääsee...Haluaa varmasti olla kuulemassa ensimmäistä kertaa myös sydänäänet, joten toivottavasti sattuisi olemaan sellainen käynti että mieskin on mukana! Vähän jännittää miten pääsee tuolta armeijasta mukaan noihin juttuihin...
 
Mie kävin ennen esikoista ultrassa ja lääkärissä muuten vaan joka maksoi jonku n. 100 vähän reilu, 4d ultra Brunolla 18+0 kun sai vielä Kelalta takaisin tais olla jonkun 200.
 
Meilläkin neuvolassa kuuntelee sydänääniä jo varhain jos pyytää, mutta varoittelee kyllä, ettei usein kuulu kun siellä 12 vko:n paikkeilla. Mulla kans oma dopleri, joka oli kovassa käytössä esikoista odotellessa :)

Mä pyydän päästä varhaisultraan lähetteellä, vetoan aiempiin keskenmenoihin ja etenkin tuohon kohdun ulkopuoliseen raskauteen, jonka vuoksi toinen munanjohdin on poistettu. En halua ottaa riskiä, et toinenkin menis, joten jos en saa lähetettä niin sit meen yksityiselle. Makso mitä maksoi.

Vilijonkk4, oot mielessä, miten siellä voidaan?
 
Jospa neuvolassa kysäisen kanssa, että voisivatko kuunnella jo ekalla kertaa sydänäänet. Täytyy mainostaa etten nyt ole niin herkkänahkainen jos ei niitä kuulukaan. :wink
 
Mä en ole uskaltanut soittaa viellä neuvolaan mut huomenna olisi käynti lasten neuvolassa niin kaippa samalla kysäsen sitten.... Muutenkin ollut aika huono täti ainakin aikaisemmista niin sillä viivyttelemättä...Mut vikoja kohta 6 niin ei viellä mikään kiire ole :)

Sent from my C2105 using Vau Foorumi mobile app
 
Eilen tuli neuvolassa käytyä ja ultraääni aika 15.9 kun pillerit jäänyt pois heinäkk niin todennut kuinka pitkällä ollaan vai onko mitään... Ja ylläri oli oikein mukava neuvolan täti sama joka aikaisemminkin mut oli jotenkin eri olonen :)

Sent from my C2105 using Vau Foorumi mobile app
 
Voih, mulla menee luultavasti pitkään ennenkuin ihan neuvolaan menen ensimmäistä käyntiä suorittaan mutta ei haittaa yhtään lapsettomuus poliklinikalla kun on ens viikolla varhais ultra ja sen jälkeen viikolle 14 asti ultrat (4d?) joten neuvolalla ei ole mitään kiirettä. 170km per suunta kun käy oulussa ultrassa, onneksi on kelan matkakorvausraja jo täynnä.
 
Meillä on ainakin kolmella sitten neuvola samana päivänä :)

Sent from my HTC One SV using Vau Foorumi mobile app
 
Mulla on 30.9 neuvola ja ekaan ultraan vasta sitten 10-12viikolla ajattelin.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Heitura, mulla rv 5 ? Kai se niin menee, mä en oikein osaa noita viikkoja laskea :D jos joku haluaa auttaa niin saa :D viimeiset kuukautiset alkoivat 31.8 ja kierto on kyllä nyt ollut sen 26-28.
 
Mamushka, pitäiskö tuossa lukea 31.7? Jos, niin raskauslaskuri antoi rv5 :) mulla alko 29.7 mutta en voi sen mukaan laskea, mut tiedän tarkan hedelmöityshetken.. Ja sen mukaan en ole vielä rv5.
 
Takaisin
Top