Neuvola juttuja

Mulle työpaikan terkkari teki pikasesti ultran, kun ollaan seuraavat 2 viikkoa jenkeissä. Tietääpähän ettei kanna mahassaan tikittävää aikapommia, esim. ekstraa tuubassa jolloin vois kuolla massiiviin verenvuotoon jos sellanen rupturoituu. Mutta ei, kaikki oli hyvin. Voi lähteä reissuun nyt hyvillä mielin! Ja oon nyt siis 6+2.
 
Eilen varasin eka neuvolan. Olisivat antaneet sen kuun viimeiselle mutta mulla on oulussa ultrakäynti ja siispä aika siirrettiin 1.10 en hoksannu kysyä onko se sellanen lappukäybti terkalla vai lääkäri käynti. Lääkäri käynti olis sinänsä turha vielä kun oulussa tosiaan näen tilanteen jokatapauksessa. Mutta ärsyttää kilpirauhas asioissa kun sanoin neuvolan tädille että ne pitäis täällä ottaa tiukkaan seurantaan niin käski lapsettomuuspuolelta kysyä annostusta yms. Eiku soittaan ouluun ja sieltä sanoivat että mitä ne oikein touhuaa kun niitten pitäis se kilppari asia hoitaa täällä ja päättää annostukset yms. Noh, ensi tiistaina oulusta soittaa lääkäri niin kuulee mitä se asiaan sanoo.
 
Kertokaas nyt tyhmälle, kun ei aikasempaa kokemusta ole, mitä yleensä ensimmäisessä neuvolassa tehdään? Saako raskauteen "varmistusta" ennen ensimmäistä ultraa? Katsotaanko ensimmäisessä neuvolassa jo laskettu aika? Kaikki kuukautiset olen merkannut kalenteriin ja kiertopäivät, ovulaatiohommista mulla ei oo mitään hajua :p tai no kyllähän mä netistä löytyviä laskureita käytin et oli tiedossa ees sinne päin osuvia päiviä :grin

Ajattelin tehdä viikonloppuna toisen testin ja soittaa maanantaina perhesuunnitteluneuvolaan...menkoista laskettuna silloin ois 6+3...

Ja kysynpä samaan syssyyn että miten digitaalinen raskaustesti näyttää viikot? Täältä luettujen juttujen perusteella se näyttää vähemmän viikkoja jos itse laskee viikot edellisistä menkoista? Voi tätä epätietoisuuden ja epäuskon määrää :oops:
 
Ahk87, onnea plussasta. Mulla on täysin samat viikot :).

ensimmäisen neuvolan agenda riippuu ilmeisesti pitkälti paikkakunnasta. Pk-seudulla siellä vain onnitellaan ja käydään läpi papereita. Ekassa ultrassa viikoilla 10-13 tosiaan vasta saa varmuuden, ellei halua yksityiselle mennä :sad001. Digitesti näyttää ajan ovulaatiosta eli todellisuudessa olet pari viikkoa pidemmällä raskausviikoissa, jotka lasketaan vikoista menkoista eli jos testi näyttää esim. 2-3 niin sun raskausviikot on todennäköisesti 4-5 :)
 
Täällä kans varattu neuvola aika ja se olis 3.10
 
Sain ens viikolle neuvolaan ajan. Terkka halus et ultrataan vain et millä viikolla meen. Kesäkuus oli km ja yhdet menkat sen jälkeen heinäkuus. Neuvolan ultra on vaan niin vanha et kovin pieniä viikkoja ei sillä vielä nää.
 
Eka neuvola käynti 22.9 silloin viikkoja 8+0. Pari päivää sitten käyty alku-ultrassa ja hyvin oli asiat :) Syke näkyi ja pieni toukka lähtenyt kasvamaan :Heartred Sieltä löyty toinenkin ruskuaispussi, mutta se oli tyhjä ja paljon pienempikin ko vertasi siihen missä asukas oli... Onko kenties jollaki tämmösestä kokemuksia? Voiko esim. Np ultrassa näkyä toisessaki asukas, vaikka nyt 7vk on ollu tyhjillään? Kamalat pahoinvoinnit ja nippailut alavatsassa ja älytön vatsan kasvu selittyy kyllä tuolla, jos on ollu alkamassa kaksoisraskaus, mutta onkohan vielä toivoa...?
 
Viljaana mulla vähän sama tilanne 2vkon päästä tarkistetaan uusiksi mutta sanoi että minulla ei ainakaan kaksosia ole...

Sent from my C2105 using Vau Foorumi mobile app
 
Niin se meinasi mullekin, että siellä ei olis kahta, mutta en vielä ole heittäny toivoa, jos siellä jossaki piilosta löytyis toinen :) Tietty hyvä, että löyty kuitenki yksi. Miten sulla millä vk kävit ultrassa? Miksi uusinta käynti 2 viikon päästä?
 
7+1 oli menkoista laskettu tän vkon ma mutta ultran mukaan 7+6 ja tahtoi tarkistaa koska joku pussukka näkyi että surkastuuko pois tai näkyykö 2vkon päästä enään...

Sent from my C2105 using Vau Foorumi mobile app
 
Ihme ettei mua laitettu v.ultraan kun elokuussa km,eikä menkkoja välissä.Ja eka neuvolaki vasta 13.10.On varmaan vantaan tapa toimia.Mun laskujen mukaan vkot 5+6
 
Ei tuu meilläkään mies mukaan ekaan neuvolaan. Ultraan sitten haluaa tulla. Meillä eka lapsi, että kaikki on meille uutta.
 
Kyl se ukko kannattaa mun mielestä raahata sinne ekaan neuvolaan jos mahollista ainakin jos ensimmäinen tulossa :)

Pääsee mukaan hyvin juttuun ja sielä kysellään muistaakseni noista suvun sairauksista ym :)

Meillä toista odotellaan ja mennään yhdessä neuvolaan nytkin :)
 
Munkin mielestä kannattaa miehen mennä mukaan ainakin ekan raskauden kyseessäollessa. Meillä ainakin tehtiin myös alkoholinkulutuskysely miehellekin (joka olihin sitten, huoh.. Ei näköjään saa edes satunnaisesti pikkuisenkaan humaltua!), ja muuten puhuttiin paljon esimerkiksi ruokailuasioista, jotka on tietty miehenkin tosi hyvä tietää. Meillä ainakin ekassa raskaudessa voin niin huonosti, että mies teki käytännössä kaikki ruuat alkuajasta, eli eipä olisi paljon auttanut, jos vain minä olisin tiennyt, mitä en saa syödä! Onhan se muutenkin sellainen alkuetappi yhteiselle vanhemmuudelle :) Meitä lähinnä vain ärsytti, kun terveydenhoitaja suhtautui kuin olisin ollut yksin, eikä oikein edes katsonut miestä koko aikana, tunsi olonsa hyvin ulkopuoliseksi..
 
Yhessä mennään meilläki ainaki tähän ekaan neuvolaan ku just eka on tulossa ja kaikki on ihan uutta. Neuvolaan saatiin aika vasta 17.10. Jännää.:)
 
Takaisin
Top