Neuvola- ja ultrauutisia!

Onko se ensimmäinen ultra muuten NT- vai NP-ultra? Näitä kahta termiä käytetään aika sekasin mm. tällä foorumilla. Mitähän nuo lyhenteet mahtavat tarkoittaa? Just curiously :)
 
NT= niskaturvotus ja NP = niskapoimu. En tiedä ovatko edes mitään virallisia termejä. Mutta kyllä mulla on semmonen muistelma, että mun neuvolakutsussa lukis tuo NT.
 
Onnea kaikille ultrassa hyviä uutisia saaneille! :)
Meillä olis huomenna sit kontrolliultra liittyen siihen istukan hematoomaan.. Jännittää! Niskaturvotusta ei mitata meidän kohdalla, eikä verikokeista seulota mitään meidän omasta pyynnöstä. Niin paljon on kuitenkin ns."vääriä hälyytyksiä" ton niskaturvotuksen takia, ettei haluttu osallistua. Rakenneultrassa tutkivat kuitenkin sitten (jos sinne saakka päästään..) vauvan rakenteet ja syynäävät tarkasti jos missään mitään poikkeavaa tulee vastaan..
Kaks viikkoa sit oli ultrassa siis se hematooma istukan alla ja viikkoja epävirallisesti 8+5 (mut kuulemma enempi, kun vauva oli niin mytyssä..) Saas nähdä miten on hematooman kans käynyt, onko vauvalla kaikki hyvin ja mikä lasketuksi ajaksi tulee? (mulla kun ultra sen määrittää.. edelliset menkat oli yli 2 v sit..)
 
Kai noi nimet NT ja NP ovat vakiintuneet käyttöön, vaikkeivat virallisia nimiä olekaan. Virallinen nimi taitaa olla ensimmäinen rakenneultraäänitutkimus, mutta taitaa mennä liikaa sekasin sen myöhemmän rakenneultran kanssa niin NT/NP yksilöi paremmin. Terveystalon lähetteessä lukee varhaisraskauden ultraääni, mut nykyäänhän niitä varhaisia tehdään vielä varhaisemmin eli sekavaksi menee :D
Ite en tykkää tosta niskaturvotusnimestä, kun meille se ei ole sen ultran tarkoitus, vaan enemmänkin nähdä että raajat on tallella, istukka normaali, sydän sykkii ja arvioida la tarkemmaksi :)

Varasin ton ultran reilun viikon päähän rv 12+4, jee!
 
Ok! Kiitos selvennyksestä!

Kävin siis tänään np-ultrassa ja kerta oli ensimmäinen, kun tulevan lapseni "näin". Hyvin sykki sydän ja liikuskelikin jonkin verran. Vain neuvolatädin laskemat viikot eivät mätsänneet, joten laskettua aikaa siirrettiin 31.12 -> 6.1. Hyvä niin, koska haluan tammivauvan. Oon itsekin syntynyt 5.1, joten saas nähdä bailataanko täällä pian tuplasynttäreitä ;)
 
Apuvaaaaa!! Jännittää niin etten housuissa meinaa pysyä!! Ultra olis torstaina, sillon tulee 12+0 täyteen. Mä en kestä koska mun päässä pyörii hulluja ajatuksia, ettei siellä ole edes mitää yms.. Tai että kaikki vaan ei oo hyvin :( En voi itselleni ja näille ajatuksille mitää, onneks enää  3yötä ja sitten se selviää. Toivotaan että saadaan hyviä uutisia :) Ja odotus jatkuis onnellisesti <3
Onko muilla olla pelkoja/mielikuvitus tehnyt tepposia?? Mitkä on yleensä ollu suurimpana huolena teillä muilla?

 
Meillä oli tänään se np-ultra ja kaikki hyvin <3 siellä se vauva ensin köllötteli ja sitte ku kuunneltiin sydänääniä niin rupes jumppaamaan :D Pituutta oli 3,63cm ja viikkoja 10+3, päivän enemmän ku luulin, eli laskettu siirtyi nyt päivällä varhaisemmaksi, 11.1. :) Oli aivan ihanaa nähdä, että siellä oikeasti on joku, joka liikkuu ja kasvaa hirveää vauhtia, vaikkei sitä tunnekaan. Niin joo, ja niskaturvoke oli normaali :) Annoin sen mitata, mutta muita seulontoja meille ei tehdä.

AmaMama, mulla oli kans päässä väkisin sellasia ajatuksia ennen ultraa, ettei siellä varmasti ole mitään ja se on varmasti kuollut tai jonnekin vain kadonnut :D Ajattelin monesti, että lääkäri sanoo, että ootkohan sää kuvitellut olevasi raskaana, ei täällä ole mitään. Ollaan siis varhaisultrassa käyty, mutta silti jotenki on ollu nuita ajatuksia... Hassua nyt jälkeen päin ajateltuna. Kyllä siellä varmasti sullaki on jotain ja toivottavasti kaikki tosi hyvin :)
 
Rötkis: Tsemppiä!! Toivotaan, että tilanne olisi parempaan päin. Pidän peukkuja! Ilmoittelehan sitten kuulumisia.. 
 
Jei meillä oli tänään nt-ultra ja kaikki hyvin! Kaveri on 6,1 cm pitkä, liikuskeli paljon mutta ei meinannu suostua näyttää naamaansa :D Turvotus oli 1,1 mutta käytiin kuitenkin verikokeessa. Viikkoja on nyt tasan 12, paitsi tuon ultran mukaan olis 12+4, la:ta 1.1.13 ei kuitenkaan muutettu mihinkään, vaikka mun laskelmien mukaan tuo 12+4 olisi kaikin puolin (menkkoja ja kiertoa katsoen) oikein. Mutta samapa tuo, ihanaa kun kaikki oli hyvin! Voi ainakin vähän huokaista helpotuksesta.

Mahaa kasvatellen siis sekä onnet ja tsempit kaikille muillekin :)
 
Ultrassa käyty ´ja kaikki oli loistavasti :)
Istukan alta hematooma oli hävinnyt ja kovasti liikkuvainen vauva massussa oli.. Niskaturvotuksen mittasi vaikka ei seuloihin osallistutakkaan (1,6mm). Vauvan massu oli jo umpeutunut ja suolet omilla paikoillaan, lisäksi löydettiin jo munuaiset sekä pallea :) Kaikki siis loistavasti ja la varmistui nyt sit 7.1.2013. Rakenneultran yhteydessä pelkopolikäynti + mahdollinen päätös sektiopäivästä (eskoinen synty kiireellisellä sektiolla 1,30h ponnaamisen jälkeen.. Sektiossa repes kohtu, kun poika oli niin jumissa lantiossa. Synnytys itessään kesti 23,5h.)  
 
Me käytiin nt-ultrassa viime viikon torstaina ja mennään ensi viikon torstaina uudestaan kun tenava oli 6vrk pienempi kuin kuukautisista laskettuna olisi pitäny olla. Laskettu aika meillä muuttui joulukuun lopulta tammikuun alkuun (4.1.13). Nt siis vielä edessä, mutta muutoin kaikki hyvin. Vaikka kerkesin kyllä säikähtää pahanpäiväisesti kun hoitaja totesi vaan jotta "ompa tämä vielä pieni". Aikasemmin oon saanu kerran keskeytyneen keskenmenon joten tietysti ajatukset laukkasi jo siinä. Mitään muuta ei sanonu ennen kun sain itseni koottua ja kysyttyä että onko kaikki muuten ok?
 
rötkis: Mahtavaa!! Ihania uutisia :)

Itsellä aika ultraan ensiviikon tiistaina. Kovasti jo odottelen... :)
 
Meillä oli tänään np-ultra myös.

Kuukautisten mukaan alunperin neuvolassa laskettu aika 28.12 siirtyi 3.1.
Vauvalla näytti kaikki olevan hyvin, kovin rauhallinen oli, nukuskeli ja vähän välillä käsiään heilutteli kun yritettiin herätellä.
Niskaturvotus oli 1,0 mm eli normaali ja down-syndrooman verikoeseulonnassa oli kaikki normaalisti.
Saatiin mukaan myöd 3D-kuvia, joita en tienyt voivanikaan saada, niistä pienen näki kyllä tosi hyvin.
Rakenneultra-aika varattiin elokuun loppuun.
 
Ihanaaaaaa <3 Tänään olin ultrassa ja siellä se pikkunen näkyi <3 Sydän sykki vimmatusti ja hienosti heilutteli käsiä ja jalkoja! LA siirty taas, kuten mä vähä arvelinki eli 11.1.2013 olis nyt viimesin tieto :) Se ei menoa haittaa, ehkäpä joulu- ja uusivuosi juhlitaan yhdessä kasassa. Niskatuvotus 0,7 eli tosi alhainen. Seulonta verikokeet kävin kanssaja niistä tulee sitte muutaman viikon päästä tulokset kotiin!
Nyt voi hyvillä mielin lähteä huomenna juhannuksen viettoon 
 
Terveisiä Kättäriltä!
Alkuun kuitenkin onnea Rötkis hyvistä uutisista!

Hyviä uutisia on täälläkin :). Kaverilla oli kaikki hyvin, mitta tänään 6,9cm, LA siirtyi hieman aiemmaksi, eli 5.1.2013. Viikkoja nyt kasassa siis 11+5. Turvotus 1,2mm, eli siltäkin osin hyvältä näyttää :)

Aivan mielettömän mukava käynti, vaikka kätilö olikin hieman myöhässä. Kokonaisuudessaan homma kesti noin 45 minuuttia (ultraus ja verikoe jonotuksineen). Ehkä hieman pitkään myös sen takia, että sain ultrauksen välillä jumpata ja pomppia hieman kun kaveria yritettiin vähän saada kääntymään. Oli niin mahottoman kuvauksellinen, että oli kokoajan kasvot "kameraan" päin ja turvotus piti mitata sivukuvasta. No, pomppiminen ei vaikuttanut, mutta onneksi yksi hyvä kuva saatiin myös sivulta (ja n. 100 edestä). Tänään oli kuulemma kaikilla asiakkailla sama homma, että vekarat oli väärässä asennossa :)

Ylihuomenna siis tuo kauan odotettu rv 12 täynnä :)

Ihanaa juhannusta kaikille!

Ann1kk1 ja Enska 11+5
 
Tänään käväistiin ylimääräisessä ultrassa yksityisellä kun on aiemman keskenmenon takia niin jännitetty, että onko kaikki hyvin ja myöskin jussina joutuu mahdollisesti paljastamaan "salaisuuden" muutamille. Siellä se pieni kölli ja sydän löi reipasta vauhtia <3 pikkasen liikahtelikin kun vähän tökittiin :) Kaikki oli oikein hyvin, istukka hyvässä paikassa ja koko vastasi viikkoja (9+6/10+0). JEEE! Kuulemma erittäin pieni keskenmenon riski enää. Ihanaa, nyt voi lähteä iloisena juhlimaan jussia! Vajaan parin viikon päästä sitten np-ultra.

Hauskaa juhannusta! emoticon
 
Heippa.
ensimmäinen neuvola oli meillä 30.5.2012 jolloin viikkoja oli 7.
mutta viime keskiviikkona eli 20.6 ( rv 10) oli ultra/lääkäri kaikki oli hyvin paitsi et tuli vähän takapakkia eli olenkin vasta raskaus viikolla 8 nyt siis 8+5.
laskettu aika oli ensin 16.01.2013 nyt siirty 30.01.2013.
on hieman tyttö olo, mulla entuudestaan poika syntyny jooulukuussa 2010. olot on ihan eri luokkaa ku sillon.
 
Meillä huomenna nt-ultra ja heti perään toinen neuvola. :)) Jännittävää. Vajaa pari viikkoa sitten nt-ultrayrityksessä vauva vasta 2 cm, mitenköhän hää on kasvant.. :))
 
Heissan !
 Ajattelin nyt kirjottaa tänne kun varmistuin et tuolla masusssa on kaikki hyvin
 Eilen tuli viikkoja 12+1 ja ultrassakin kaikki hyvin. Esikoinen on syntynyt -03 ja sen jälkeen on tullut 2 keskenmenoo joten tän kanssa oltiin hissukseen tähän saakka. Lääkäri on vaan tod. huolissaan mun verenpaineesta ja joudunkin mittailee sitä kotona aika tiheeseen tahtiin kun tuon ekan lapsen kanssa ollut todella paha raskaus myrkytys ja silloin se leikattiin ulos vkl 33+4 kun omat veren paineet huiteli lähemmäs 200 leikkaus pöydällä.... nyt vaan toivotaan et kaikki menee hyvin :D 

 hyvää kesää kaikille ja on mukava lukea kuinka raskaudet etenee eri tahtii :)
 
Mulla oli tänään aamusta lääkärineuvola ja päästiin kurkkimaan masuunkin ;) Tyypillä oli kaikki kunnossa ja oli ihanaa kattoa, kun vauva huitoi kovasti jaloilla ja käsillään ♥
Kohtu on jo noussut selkeesti ja maha on kuulemma virallisesti raskausmaha (eikä läskiä, niinku mä epäilin ;))

12+1
Paino: -800g
RR: 113/77
Syke: +
Liikkeet: +

Päivällä oli sitten vuorossa np-ultra :))
Niskaturvotus oli 0,9-1,1mm eli täysin normaali ja veriseula ok. Minillä siis kaikki aivan mahottoman hyvin!!:) Vähän joutu ultraaja tökkimään tyyppiä, kun ei se millään meinannut kääntyä niin, että niska näkyy. Vilkutteli vaan.. ;) ♥ Kuvia saatiin lähes albumillinen ;)
Mini vastas viikkoja 12+4, muttei lähdetty enää muuttamaan la:aa, kun on kuitenkin vaan muutamasta päivästä kyse.

Jeee, se alkais olemaan ensimmäinen kolmannes pikkuhiljaa paketissa ja toinen kolmannes alkaa ;))
 
Takaisin
Top