Neuvola- ja ultrauutisia!

Tänään kävin ylimääräsessä ultrassa yksityisellä oman mielenrauhan vuoksi, ku raskausoireet on lieventyneet/ muuttuneet siitä mitä on olleet. Kaikki pikkusella hyvin<3 kovasti viuhtoi käsillään ja vastasi viikkoja 10+0, eli samaa tahtiea kasvanu, mitä alkuraskauden ultrassa todettiin että oli muutaman päivän edellä. mun tickeri näyttää olevan pari päivää tuostakin edellä, mut korjailen sen sitte vasta np-ultran jälkeen. ihanan huojentunut olo nyt, kun edellisessä raskaudessa keskenmeno oli tapahtunut viikoilla 6-8, mittaajasta riippuen, niin nyt on sitten tuokin rajapyykki onnellisesti ohitettu :) ittellään on nyt paaaaljon varmempi olo :) oon kyllä selvinny tosi vähillä pahoivoinneilla, onneks :) käyn päivittäin lukemassa kaikkien kirjotuksia täällä, oon vaan jotenki tosi huono kommentoimaan : pitäs tehä parannus siinä :) pahoittelut kaikille huonoja uutisia saaneille ja onnittelt niille joilla hyviä uutisia ><3 mulla np- ultra 11.7 eli tasan kahen viikon päästä ja seuraavalla viikolla on lääkärineuvola ja sokerirasitus :) vähän kammottaa tuo sokerirasitus kun tyhjään mahaan sitä litkua joutuu juomaan : mutta, kasvatellaan vatsoja ladyt! ><3 >
 
Täällä on ollu niin kiire ,etten ole kerennyt käymään päivittelemässä neuvola- ja ultrakuulumisia
Eli tässäpä niitä:
 18.6 neuvola viikkoja 11+2
Paino -2kg
B-Hb 139
RR 133/70

np-ultra 26.6 viikkoja 12+3
Kaikki hyvin, pikkukaverilta löyty kaikki mitä pitikin ja np oli 0,9 eli senkin osalta pitäs olla ok. Mittaa pienellä oli 5,5cm ja vastasi viikkoja 12+1, mutta ei vaihtanut laskettua noin vähäisen heiton takia!
 Ja sain sit samalla reissulla viikon 20 rakenneultra ajan joka olis siis 24.8.


Seuraavana olis sitten 10.7 sokerirasitus ja sit 16.7 seuraava neuvola.

Oikein mukavia masun kasvatusilmoja tammimammoille!
 
Tänään tuli postissa kirje tuosta vajaa viikko sitten tehdystä verikokeesta, että kaikki pitäisi olla kunnossa (eli ei Downia tms.). Huojentava tieto sekin vaikka antaakin n. 85% luotettavan vastauksen.

Seuraavaksi odotellaan neuvolalääkäriä 10.7. ja sitten sokerirasitus heinäkuun puolivälin tienoilla.. pitäis kai varata aika sinne...

Ann1kk1 ja Enska 12 + 4
 
Käytiin tänään Terveystalon ultrassa, pikkuisella oli kaikki hyvin :)
Laskettu aika siirtyi tammikuulta joulukuulle, mutta pysyn silti täällä kun uskon että syntyy vasta tammikuun puolella. Kun mentiin niin viikot olivat 12+4, nyt sitten 13+3. Hassua että onkin yhtäkkiä melkein viikon pidemmällä!
Turvotusta ei ollut, kaikki elimet ja raajat tallella, syke 158. Istukka oli hyvällä paikalla takaseinällä. Pää-perämitta 7,25 cm.
Hienosti vauveli vilkutteli ja laittoi peukalon suuhunsa :D paljon kuvia saatiin muistoksi, viime raskauden ultrissa ei noin paljoa saatu vaikka sama terveystalo kyseessä.
Huomenna sitten neuvola-aika!
 
Moikka kaikille!

Kivaa lukea kuulumisianne täältä!

Jee, tänään nähtiin NP ultrassa pieni sydän sykkimässä kiivaasti. Ihanaa!! <3

Viikot täsmenty pituuden mukaan 32,4 mm 9+6:een. Niskapoimua ei voitu siis mitata vielä. 

Uusi ultra nyt siis varattiin 16.7. Mun paino mitattiin ja myös verikoe otettiin valmiiksi jo pakkaseen. Pyysivät mukaan tutkimukseen, jossa selvitellään vanhempien stressitekijöiden vaikutusta raskauteen ja lapsen stressitekijöihin. Tehdään Turun yliopistossa ja Ahvenanmaalla. Aiomme osallistua siihen ja lupalaput saatiin mukaan. Ihan mielenkiintoinen juttu.

Käynti ei sitten kestänytkään kuin noin puoli tuntia eli nopea juttu. Hoitaja oli tosi mukava ja kaikin puolin positiivinen kokemus Turun Medisorissa.

Huomenissa aamusella eka neuvola vasta eli sinne mulla onkin sitten pikkuisen ekat fotot viedä jo mukana :D

Aurinkoinen fiilis kyllä!! Juhuu!
 
Me käytiin eilen neuvolassa ja TADAA, multa on paino tippunut kolmella kilolla :D joka on hyvä, koska ylipainoa on ihan reippaasti, bmi oli ekalla neuvolakäynnillä 33... viime neuvolassa ei edes punnittu kun oli sen verran hässäkkää siinä. Kun tuon nyt kuiteskin saisi jotenkin pysymään kurissa jatkossakin niin olis hyvä. Verenpaine oli hitusen koholla, joskin normaalilukemissa toistaiseksi. Toivottavasti ei nyt alkaisi kauheesti nousemaan.

Ihan hiljaisia sydänääniä kuultiin myös, kunnes vauva taisi kääntää selkänsä. Onneksi kuultiin edes vähän, mie olisin varmaan varannut ajan yksityiselle ultraan, jos ei olis kuulunut mitään. Vaikka ei kai tämmösten läskien alta ihan hevillä mitään kuulukaan vielä tässä vaiheessa.
 
Eilen oli neuvola, vähän ristiriitaisin tuntein.
vauvalla oli kaikki kunnossa, syke oli 135 eli varmaan päiväunet menossa :)
näytteet puhtaat, verenpaine ok 105/64 ja hemoglobiini yllättävän hyvä 122.
Paino ei ollut mulla tippunut "kuin" puoli kiloa, mutta ilmeisesti neuvolantäti katsoi että olen liian laiha. itellä on kuitenkin ihan hyvä olo, vähän heikko välillä mutta se johtuu pahoinvoinnista ja tästä kuvotuksesta. Laittoi sitten lähetteen verikokeisiin, ja pitäis nyt käydä siellä. Haluaa katsoa elektrolyytit ja jotkut muut, kun pohti että jos aloitetaan tiputushoito :( 
 

Meillä oli tänään se nt-ultra ja vaikka viikkoja on vasta 10+5 niin hyvin sai mitattua sen niskaturvotuksen. 0.88 oli joten kaikki ihan kunnossa. Aivan loistava fiilis tuli kun näki pikkuisen siellä, kovasti pulikoi ja liikkui siellä :) Nyt voi ottaa vähän rennommalla mielellä kun tietää että pikkuisella kaikki kunnossa.

 
Tiistaina käytiin ultrassa. Viikkoja hedelmöityksestä 11+5, mutta mitoiltaan vastasi 11+4. Eli kasvuvauhti oikein hyvä (kickeri näyttää hieman väärin..). Kokoa päälaelta-peppuun 5 cm. Kaikki kehitys näytti olevan kunnossa. 

Ensin vaavi nukkui nätisti kädet yhdessä rinnan päällä, kun katsottiin masun päältä. Kätilö vitsailikin vaavin olevan aamu-uninen. Heräsi sitten, kun otettiin sisäultra, että saatiin niskaturvotus kunnolla mitattua. Ja sittenhän se show alkoikin :D

Vaavi vilkutteli kovasti, heilutteli pyllyään, raapi useamman kerran päätään ja heitti kuperkeikkoja. Voi elämä!! Meikäläinen itki ja nauroi samaan aikaan sitä showta katsoessa. Edellisenä iltana huolestuin toden teolla ja olin varma, ettei kaikki olisi kunnossa. Hyvin pitkälti johtui varmaan siitä, että olen ollut tosi vähän oireinen.. Mutta oli kyllä mahtavaa nähdä toinen siellä niin elinvoimaisena! Niskaturvostusta saatiin 0,7-0,9 mm riippuen eri mittauksista, joten senkään suhteen ei huolta. Verikokeen tuloskin tätä varmisti. Voi siis jatkaa eteenpäin muutama isohuoli vähemmän. Doppler-laitteen hankintaa kovasti pohdiskelen....
 
Sande84, kiinnitin huomioo tohon teijän vauvan pää-perämittaan, kun meillä oli nt-ultrassa viikkoja 11+3 ja koko vastas viikkoja 11+4 niinkun teilläkin, mutta meidän vauva oli 47mm. Ehkä meidän lääkäreillä on vaan sit eri näkemykset asiasta, mut aika hauska huomio. :)
 
Vilmaliini ihan teidän vauvat on ollu samankokoisia ultrissa, Tiesitkö että 47mm = 4,7cm ja 5cm = 50mm. :D Toinen voi vaan merkitä asian toisella tavalla. 
Pisti vain silmään tuo sinun kirjoitus, olen itse tammikuisista 2012, pienen tytön äiti. :) 
Anteeksi tunkeiluni... 
 
Meillä tänään toka neuvola. Viikkoja 13+6 ja hienot sydänäänet kuului. Syke oli 150-160 :) Eli vanhojen uskomusten ja urbaanilegendojen mukaan "tyttösyke". Hihi, saas nähdä, mut kovasti tyttöä toivoisin! :)
 
Onnea kaikille hyvistä ultratuloksista! :)

Tänään käväistiin nt-ultrassa ja siellä se pieni tyyppi pötkötteli! Ekaa kertaa saatiin kuunnella sykettäkin <3 CRL oli 5 cm ja koko vastasi viikkoja 11+6. Tämä olisikin juuri se mitä kuukautisten perusteella alunperin olin laskenut, mutta oma gyne varhaisultrassa myöhensi 3 päivää. Laskettua aikaa ei kuitenkaan muutettu nyt kun on vain 3 päivän heitto. Jonkin aikaa jouduttiin odottelemaan ja pikkuista tökkimään ja lanteita keinuttelemaan, että saatiin pieni uninen liikkelle ja niskaturvotus mitattua. Kaikki oli hyvin, turvotus 0,9 mm eli normaali ja muutenkin näkyi pienellä kaikki oikeat asiat mitä tässä viheessa kuuluukin näkyä :) Jee! :)
 
Moi Santa_Ines!
Mua jäi kiinnostamaan tuo tyttösyke? Mitä vanhat uskomukset siitä sanoo? :D

 
No niin...Eilen käytiin sitten ultrassa ja kaikki oli oikein hyvin "mini"n kanssa.. :) saatiin jopa 4D kuvia pikkusesta.. :) Nyt voin vihdoin huokaista helpotuksesta, hieman hermona olen ollut että onko siellä oikeesti jotain ja onko sillä kaikki hyvin..

Laskettu aika on nyt sitten 21.1. :)
 
Eli siis meinaa sitä, että ns. "tyttösyke" olis yli 150 ja "poikasyke" alle 140 :D Haha, mä oon penkonut netistä vaikka mitä vanhan ajan uskomuksia. En millään jaksais oottaa 14.8. rakenneultraan asti! :)
 
Eilen täälläkin np-ultrassa käyty, ja kaikki meillä hyvin <3 Pikkuinen nukkui melkein koko ultrauksen, jouduttiin herättelemään että saadaan kunnolla mitat :) Koko pienoisella oli 47,8mm ja vastasi viikkoja 11+4, päivälleen kuten itse arvioin! :) Nyt odottelemaan rakenne ultraa joka onkin 6.9.. <3
 
Meillä oli viime perjantaina odotettu np-ultra, ja pieni ihmisenalkuhan siellä näkyi <3 Vastasi koollaan (52,3mm) viikkoja 11+6 kuten oli laskettukin ja kaikki oleelliset rakenteet näkyi kehittyneen.
Kohtu on kyllä kasvanu paljon reippaammin kun esikoista odotellessa! Silloin käytiin tismalleen samaan aikaan ekassa ultrassa ja muistan, kuinka ultraajatäti painoi alavatsaa tosi kipeesti jotta sai tarpeeks hyvät näkymät. Nyt ei tarvinnut painaa ollenkaan, ja muutenki tuntuu (ja näyttää..) että kohtu on jo ylempänä. Huomenna esikoisen neuvola, jospa sais kuunnella samalla sydänääniäkin..:)
 
Täällä saatu verikokeiden tulokset, ja onneksi ei osoittanut minkäänlaista kuivumista!
Natrium oli alhainen eli suolaa pitäisi syödä enemmän, ja hemoglobiini enää 109 eli aloitan nyt jo kräuterblutsaft-kuurin. Yritti rautapillereitä tarjota, mutta oon huomannut että niiden imeytyvyys on heikompi ja hitaampi kuin tuon nestemäisen raudan, ainakin mulla, niin mennään vanhalla ja hyväksi havaitulla keinolla eteenpäin.

Toivottavasti muillakin jatkuu raskaus hyvien uutisten siivittämänä :)
 
Ok, no täytyy pitää mielessä. Hih! Kiinalainen kalenteri povaa kyllä poikaa mulle ja niin muutama kaverikin :) Katsotaan uudessa NP ultrassa, mitä syke sanoo... 
 
Takaisin
Top