Neuvola- ja ultrakuulumiset

Meilä oli eile neuvola ja pojalla sykkeet 135.. Omia en muista kun eivät poikenneet normaalista :) . Ja oli tosiaan kelaneuvola ja tänään laitoin äippäpakkaus hakemuksen
Sokerirasitus ois melkein kuukauden päästä toivottavasti tää painon nousu ei kuitenkaan johdu siitä että ois sokerin kanssa ongelmia..
 
Kelaneuvola oli eilen. Kaikki kunnossa, sf-mitta siististi lähes keskellä keskikäyrää :D Syke oli hiukan laskenut, oli nyt n. 145 (viime kerroilla 150). Sokerirasitukseen "pääsen" ikäni puolesta automaattisesti, parin viikon päästä edessä. Pitänee varata joku hyvä kirja mukaan. Hemoglobiini oli 113 mutta terkka ei ollut huolestunut tai määrännyt rautalisiä, kun lähtötilanne on ollut niin hyvä (136). Painoa oli viimein tullut nelisen kiloa, loman jälkeisessä pöhössä en kovin innolla odottanut punnitusta. Mutta painonnousu sekin täysin normaali, onneksi.

Punnitsemisesta yleinen kysymys: punnitaanko teillä kengät jalassa? Tehdäänkö vaatteista mitään vähennyksiä? Olen tätä pohtinut, kun kyllähän kunnon vaatekerta voi painaa kilonkin verran... Kenkienkin pois ottamisesta täytyi myös kysyä erikseen.
 
Mulla laitettiin punnituksessa vaan se vaa'an näyttämä lukema suoraan kummallakin kerralla. Oli kengätkin jalassa. Mulla nyt on suurin piirtein samanlaiset vaatteet päällä joka kerta, niin ei heittoa tule juurikaan. Totta kai kotivaaka näyttää hiukan eri lukemaa, mutta kunhan nyt jollain tarkkuudella näkee suurin piirtein, missä mennään.
 
Meillä neuvolassa ei saa liikkua kengät jalassa joten ne eivät sitten ole punnituksessakaan. Vaatteista ei taideta vähentää mitään mutta ajatus varmaan on että ne painavat suunnilleen saman verran joka kerran jolloin painon muutoksesta vois laskea jonkun arvion viikkonoususta.. äitiyspolilla kysyivät oisko mahdollista punnita itse aamupainoa kun päiväpaino voi olla "ihan mitä vaan".
 
Nyt on rakenneultra täälläkin vihdoin käyty! Kaikki hyvin ja varmistui että meille tulee tyttö ❤️ :happy:

Erikoislääkäri kävi kyllä tosi tarkkaan joka ikisen palan läpi, melkein 1,5h kesti käynti ja rupesi jo puuduttamaan se selällään makuu.. Oli kyllä ihan uskomatonta nähdä sillä 4D:llä kun toinen haukotteli ja hymyili, aivan ihana. :)
 
Meilläkään ei neuvolassa kävellä kengät jalassa joten punnitaankin ilman kenkiä. Esikoista odottaessa th vähensi aina kilon vaatteista mutta hän jäi sitten eläkkeelle, ja nyt tämä nykyinen merkkaa sen painon mitä vaaka näyttää vaatteet päällä. Mutta meillä neuvolassa se vaaka näyttää suunnillee samaa vaatteet päällä kuin mitä kotivaaka ilman vaatteita aamupainon. Et jommassa kummassa tulee heittoa mut ei haittaa, kun suunnillee näyttää samaa :happy:

Onnea Lemonia pienestä tytöstä :dummy1:
Teillä ollut kyllä mukavan perusteellinen ultra. Tietää ainakin, että varmasti on kaikki tutkittu :happy:
 
Mä käyn aina itse kotona aamulla puntarilla ilman vaatteita ja se paino merkataan neuvolakorttiin. Kerran kokeilin neuvolan vaakaa vaatteet päällä ja tulos oli noin 2 kg korkeampi.
 
Meillä myös punnitaan aina ilman kenkiä.
Ja mulla on aina yleensä aamuaika eli siinä ei tuu heittoja. Mutta kyllähän se neuvolan vaaka vähän eri lukemia antaa.

Onnittelut Lemonia tytöstä! :dummy1:
Kiva myös että pääsitte ihan 4d kurkistelemaan pientä. :happy:
 
Ekassa neuvolassa ei tehty vähennyksiä, kengätkin oli jalassa (kengät saa olla jos käyttää kengänsuojia, ite en uskalla kenkiä eteiseen jättää). Sen jälkeen paino ja RR-arvot on annettu itse, ja painon mä katon aina ekana aamulla ja sanon sen arvon.

Mulle on tullut painoa n. 4 kg, 22+0. Ihan sopiva painonnousu, terkkari sanoi ihannelukemaks mulle 8 kg koko raskauden painonnousuks, saa nähdä meneekö sen yli, mutta en ota stressiä. :)
 
Mulla on perjantaina ylimääräinen neuvola, koska terkkari haluaa seurata kohdunpohjan mittaa joka vastasi viimeksi neuvolassa rv22+5 viikkoja 26+5... Pitääköhän huolestua?
 
En ois vielä huolissaan mittaajastakin kiinni. Jos kovin menee yli tai ali käyrien niin ne laittaa koko arvioon. Meillä yhdestä ei noussut, ei kyl mahakaan niin ultrissa juoksin ja veikattiin vaan pientä n.2500g la mutta todellisuudessa oli kyllä yli 3kg syntyessään mutta parempiha se on et kattovat. multa ei ole kertaakaan vielä mitattu tässä raskaudesta kiva ois tietää vaikuttaako etuseinässä oleva istukka .
 
Ei olisi huolissaan. Uudelleen synnyttäjillä muutenkin kasvaa kohtu nopeampaa ja tosiaan paljon on mittaajasta kiinni paljon niitä senttejä kirjataan.
 
Lapsiveden määrä vaikuttaa myös tuohon mittaan. Jos olen ymmärtänyt oikein niin tuo mittaus on jäänne niiltä ajoilta jolloin tarkempia seulontoja ei vielä tehty.
 
Mulla oli just tänää nla. Ja sano just tosta sf mitasta et uudellee synnyttäjillä se poikkeuksetta menee korkealla, niinku mullaki meni reilusti yli yläkäyrän. Maha mulla Oikeestaa etes näytä vauvamasulta mut kuulema selkä sen verran pitkä et enempi menee sisälle päin.
Neuvolassa kaikki taas hyvin, sykkeen sai heti kuulumaan <3 ultratietoja luki ni meinas et tosi siro vauva, ku painoarvio viikko sit ti oli 393g.
Uus nla jo 17pv ku sit on lomalla, ni ois pitäny käyä muualla nlassa..
 
Mullakin sf mitta huiteli ties missä! Tosin sellanen on olokin. Mut lääkärin ultratessa lapsivettä ihan normaalisti.

Tuntuu vaan hurjalta et tää masu kasvaa tästä toisesta tätä tahtii kun se oli pienempi esikoisesta synnyttämään lähdössä.
Oon vielä lihonnut reisistä ja pepusta ja mieskin eilen tokaisi että kyllä tuo masu on ihan eri näköinen kuin esikoisesta. Silloin se oli sellainen siro pallo. Tää on sellainen levenevä löllö et ne kilot on kyl menny muuallekki kohin kun masuun. :hilarious:
 
Tossa puolenvälin tienoilla vielä vartalon malli ja muodot vaikuttaa tosi paljon tuohon sf-mittaan ja käytännössä poikkeuksetta se ensimmäinen mitta on kaikilla huomattavasti korkeammalla käyrästössä (ei välttämättä yli käyrien, mutta ylempänä kuin tulevat mitat) kuin sitten lähempänä rv 30 ja siitä eteenpäin mitatut :-)
Ja toki uudelleensynnyttäjyys vaikuttaa ja mittaaja myös :-)
 
Täällä oli myös tänään nla. Verenpaineet ja pisut oli kunnossa. Hienosti kuului sydänäänet ja potkut, sykkeet oli 135-140 luokkaa. Sf mitta oli tippunu keskikäyrän alle 23,5cm vaikka masusta on kasvanu omasta mielestä iso. Esikoisestakin maha kasvoi keskikäyrän alla ja niin näyttäisi nytkin menevän vaikka ei ihan niin paljon. Painoa on nyt tullut yhteensä 4,5kg. Nyt täytyis saada vaan varattua aika sinne sokerirasitukseen, tiukulle menee :grin

Miitu mullaki tyttöä odottaessa kilot meni takapuoleen ja reisiin :wink Vielä en ole poikaa odottaessa samaa huomannut vaikka mahan muoto onkin aika samanlainen.
 
Takaisin
Top