Neuvola - ja ultrakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Anskunen
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä luulen, että toi rakenneultran ajankohta vaihtelee vähän paikkakunnittain.. Vai olisikohan niin sittenkään? Mutta jokatapauksessa se tehdään yleensä vähän puolivälin jälkeen..

Mulla on ru 22+0 ku tääl on 3vkn kesäsulku ennen sitä..
Ja hbn pyydän mittaan joka neuvolassa ku mulla oli jo ihan eka nlassa matala se. Mulla laskee hyvinki nopeesti ja viimesillä viikoilla syön varsinki et on toiveita päästä synnytyksen jälkeisen vrkn aikana ees vessaan pökräämättä. Vaikken paljoo verta oo mennettäny nii hb on laskenu tosi alas. Esikoisen jälkee oli 78 ku en syöny raskausaikana rautaa ollenkaa..

Maanantaina oli neuvola (15+5), tuolla kaikki hyvin, pissa puhdas ja verenpaine hyvä. Päästiin kurkkaamaan mitä Nappulalle kuuluu, sillä oli ihan mahdoton meno päällänsä. Sydänääniä ei vielä kuunneltu, mutta ultra korvasi sen. <3 Hempparia ei myöskään mitattu, mutta mulla oli kyllä alkuraskaudessa sen verran hyvä hemoglobiini, että jospa se ei ihan heti laskisikaan. :) Täällä rakenneultra 7.8. ja ennen sitä 31.7 vielä neuvola.

Tänään rv 16+0

Mulla on seuraavaan neuvolaan (kolmas käynti) vielä melkein kuukausi aikaa.. Rakenneultraan vielä tasan kaks viikkoo, eikä millään jaksais odottaa :) tarvis saada jotain muuta ajateltavaa, että menis aika nopeemmin.
Rv 18+0

Nyt ensimmäinen neuvolalääkärikäyni takana, kuunneltiin vaavin sydänääniä joita ei alkuun millään meinannut löytää mutta kolmisen sekuntia niistä pääsi nauttimaan :) lääkäri sanoi että on tavallista ettei kaikki raskaana olevat joilla istukka edessä tule huomaamaan vaavin liikkeitä kun vatsan seutu tällöin pehmeämpi ettei siitä tarvitse huolestua vaikka jotkut tällöin huolestuvat onko pikkuinen kunnossa, nyt rakenneultraa odotellessa :)

Kiva saada vahvistusta aina tälle asialle, kun istukka edessä :) tänään kotona sydämenääniä kuunnellessa sain haeskelujen jälkeen kuulumaan. Myöhemmin illemmasta kokeilin uudestaan, mutta en kuullut kuin istukan. Taitaa tuo istukka edessä vähän häiritä ja kaveri päästä piiloutumaan vielä :)

Mulle annettiin rakenne ultra aika viikoille 22 ??? Eikö toi oo jo liian myöhään :O pikkusella oli kaikki hyvin ja tosi vilkas oli, ekassa ultrassa epäilivät pojaks ja nyt tytöks. Saa nähä sit 5 viikon päästä kumpi siellä uiskentelee <3

Mulle annettiin rakenne ultra aika viikoille 22 ??? Eikö toi oo jo liian myöhään :O pikkusella oli kaikki hyvin ja tosi vilkas oli, ekassa ultrassa epäilivät pojaks ja nyt tytöks. Saa nähä sit 5 viikon päästä kumpi siellä uiskentelee <3
Mulla oli viikolla 23.. Et ei oo liian myöhään :)

Muoks. Kurkin teidän ryhmää lokakuisista :)

Meillä oli vissiin jotenki rajottunuvse rakenneultran varaaja kun olis halunnu ultran tasan rv20:lle. Saatiinn tingittyä se lomalle lähön takia rv19+6 mutta esim kolmen viikon päähän tästä ei olis käyny...???

Minkälaisia sykkeitä vauvalta on mitattu neuvolassa?
Tyttö- vai poikalupauksia, jos joku jo tietää?
Lähipiirissä vaikuttaa olevan tyttövauvoilla korkeampi syke entä pojilla.
Tytöillä ollu päälle 150 ja pojilla alle

Sykkeistä ei pysty päättelemään mitään :) mulla kolmas tulossa, kotona on jo tyttö ja poika joilla molemmilla sykkeet koko raskauden 135-140 ja niin myös tällä kolmosella joka paljastui 4D ultrassa tytöksi

Kai niissä joku perä voi olla kun neuvolassakin on veikkauksia tehty sykkeen perusteella... (?) toki kaikessa on poikkeuksia

Esikoiseni sykkeet olivat koko raskauden ajan +160 ja moni veikkasi siksi tyttöä. Poika syntyi, jolla diagnosoitiin VSD (sydämen kammioidenvälinen reikä) sekä takypnea (sydämen tiheälyöntisyys) eli sykkeiden mukaan sukupuolta ei täysin voi sanoa. Onneksi poikani sydämen reikä kuroutui umpeen itsestään ja vältyttiin avosydänleikkaukselta josta varoiteltiin, nyt terve touhukas poika <3 Kuopuksen sydänäänet kuunneltu nyt kerran ja lääkäri ei ollut löytää sykkeitä jotka lopulta kuuluivat muutaman sekunnin vaimeasti kun istukka edessä vaikeuttaa sykkeiden ja liikkeiden havaitsemista, ei kertonut mikä vauvan syke on mutta totesi että elossa on joka pääasia :)

Pääsekö kaikki odottajat 4D ultraukseen? Ja jos pääsee, niin millon sellanen on, vai pitääkö yksityiselle mennä jotta sellanen onnistuis? Sairaalas mulle sanottii että 3D kuvaus tehtäis jossai vaihees ku raskaus edenny vähä pitemmälle, mutta kiinnostais myös tuo 4D

Joissain sairaaloissa pääsee mutta hyvin harvoissa. Lohjan sairaalassa ainakin ultrat tehään aina 4D:nä mutta muista en tiiä. Mä kävin yksityisellä

3D ja 4D on eri asioita. 3D on tavallinen ultra, jolla tehdään normaalisti nt ja rakenneultra. 4D on se, jossa nähdään kasvon pirtteet ns.tarkemmin ja niin päin pois.

Takaisin