Neuvola - ja ultrakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Anskunen
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Eilen neuvola 16+3 ja pikkuinen oli niin takana piilossa että sydänäänet jäi minun sykkeen taakse ettei saatu kunnolla kuuluviin niin neuvolatäti teki ultran ja sanoi että ihan minun mielenrauhan vuoksi ettei tarvitse miettiä kun en itse kuullut ääniä vaikka neuvolantäti sanoi että kyllä sieltä erottuu pienenkin syke minun sykkeen välistä mutta oli tosi kiva nähdä että toinen taas hirveästi kasvanut ja että kaikki hyvin :) Ensi viikolla sitten lääkärineuvola ja neuvolatäti sanoi että ei tutkisi mitään eikä oikein muuta kuin juttelisi raskaudesta yms. niin vähän turhalta kuulostaa kun ei ole mitään vaivoja ollut eikä muuta mutta sittenhän sen näkee :)

Ihanaa kun jotkut kaivanneet täällä mun kuulumisia! :) Olin niin väsy eilen kun ultran jälkeen kävin kaupungilla etten jaksanut mitään päivittää minnekään. Pienellä kaikki hyvin!! ❤️ Painoa oli 340g! Kovin oli liikkuvainen tapaus ja heitti oikein kuperkeikkaa. Oli kyllä ihanaa päästä katsomaan pientä niin tarkasti! Istukka oli ihan takana, joten jännä että aika myöhään alkoi liikkeet kunnolla tuntumaan, tai kai se oli ensisynnyttäjällä ihan normaaliin aikaan :D Kehui kovasti miten kaikki kehittynyt niinkuin pitää :) Aika alussa mieslääkäri jo kysyi halutaanko tietää sukupuoli ja selvästi kuulemma näkyi merkit kumpi on, eli meille tulee pikku prinsessa!! ❤️❤️

Onnittelut pauliinalle tyttölupauksesta :)

Minulla aiemmin ollut vahvempi tunne tytöstä, mutta nyt tulee hiljalleen tunne pojasta! Aiemmissa raskauksissa ollut todella vahva tunne sukupuolesta. Nyt välillä tunne heittelee enkä laittaisi päätäni pantiksi kummastakaan :D Jännä siis nähdä kumpi :wink 12 päivää rakenneultraan...

Tiuh sama fiilis täälläki, alussa olin iha täysin varma että tyttö tulossa mut nyt on ollu iha poika olo, jännää.. hyppii niin tää tunne tytön ja pojan välillä :)

Pauliinalle onnea pikku rinsessa lupauksesta :)

Oon laskenut jo kauan päiviä milloin pääsee taas ultraan. Viimeksi jännitti ihan hulluna, nyt jännittää vielä enemmän, kumpi sieltä tulee, ja pääsee viiihdoiiiin ostamaan vaatteita :) Vielä 9 päivää!
Kävin eilen neuvolassa lääkärikäynnillä ja hän teki sisätutkimuksen. Vuosin koko eilisen päivän verta sen jälkeen, kaikki on ihan kunnossa, halusin vaan varoitella muita jos teilläkin tiputtelee. Lekuri ei sanonut mitään että näin saattaa käydä, mutta järkeilin että on ihan normaalia kun paikat on raskauden myötä herkemmät vuotamaan. Vauva on potkinut eilen ja tänään, siellä rauhoittelee äitin mieltä.

Mulla olisi vielä 5 päivää rakenneultraan, saisi vaan aika mennä nopeammin :) melko varmasti poikahan sieltä taas tulee, mutta on se niin kiva päästä kattomaan miten pikkunapero jakselee. :)
Rv 19+2

Ihanaa kun monella jo rakenneultra niin lähellä!! :) Ei tarvii enää kauan jännittää!
Oli kyllä niin ihana nähdä pieni pala palalta ja huomata miten kaikki on hyvin, ja löytyy kaikki mitä tarviikin löytyä :) Oli jännä ajatella että nyt nähdään pieni vikaa kertaa ennen syntymää, mutta tulikin kiva yllätys kun saatiin ylimääräinen ultra viikolle 28!

Meillä oli tänään ru! Minillä kaikki kunnossa ❤️ vastasi viikkoja, oli kylläkin perätilassa mutta saatiin lokakuulle uus ultra aika missä katsotaan onko kääntyny itestään. Sukupuolesta ei ollu varmaa varmuutta, mutta tyttöä veikkasi kun ei pippeliä näkyny :)
Varasin 4-D ultra ajan kolmen viikon päähän.

Mulla oli tänään neuvola ja kaikki hyvin. Verenpaineet oli normaalit, aamiaisella olin syönytkin suolaa. Hoitaja antoi luvan syödä suolaa, mutta sanoi myös et ei tarvi lisätä paljoo ku paineet oli hyvät.
0,25 kg tullut lisää painoo koko raskauden aikana (rv 17+2) mihin olin tyytyväinen. En haluis lihoo hirveesti ku muutenkin painoo liikaa.
Vähän ultrattiin ja sydän ääniä kuunneltiin. Vauva syke vaihteli 140-152. Kovasti liikku karkuun ja jalat oli siellä missä useimmiten tunnen tökkimistä. Eli kai ne on ollu muksun liikkeitä sit :D
Sokerirasitustestin en saa mennä aikasemmin ku mitä on suositeltavaa,mikä on hanurista. Työt alkaa aina viimeistään klo 9,siinä testissä menee joku 2 h, työmatkaan reilu puol tuntii ja labra aukee klo 7.....ei siis mitään mahdollisuutta ilman et pyydän pomolta luvan tulla myöhempään. Niin ja en oo viel kertonu pomolle rasksudesta.... lääkäri katto myös työpaikkakuntani labran aukioloajan ja se aukee vasta 7.30....stressaa ihan sikana. Kysyin jo lääkäriltä onko pakollinen. Vastaus:suositeltavaa. Pohdin tässä et jätänkö pokkana menemättä.toisaalta en halua ottaa riskiä mikä voi vaarantaa terveyden, mutta mulla on jo iso kynnys kertoa täst raskaudesta, kun aloita ihan uudessa paikassa elokuussa..

Takaisin