Mulla oli tänään neuvola ja kaikki hyvin. Verenpaineet oli normaalit, aamiaisella olin syönytkin suolaa. Hoitaja antoi luvan syödä suolaa, mutta sanoi myös et ei tarvi lisätä paljoo ku paineet oli hyvät.
0,25 kg tullut lisää painoo koko raskauden aikana (rv 17+2) mihin olin tyytyväinen. En haluis lihoo hirveesti ku muutenkin painoo liikaa.
Vähän ultrattiin ja sydän ääniä kuunneltiin. Vauva syke vaihteli 140-152. Kovasti liikku karkuun ja jalat oli siellä missä useimmiten tunnen tökkimistä. Eli kai ne on ollu muksun liikkeitä sit :D
Sokerirasitustestin en saa mennä aikasemmin ku mitä on suositeltavaa,mikä on hanurista. Työt alkaa aina viimeistään klo 9,siinä testissä menee joku 2 h, työmatkaan reilu puol tuntii ja labra aukee klo 7.....ei siis mitään mahdollisuutta ilman et pyydän pomolta luvan tulla myöhempään. Niin ja en oo viel kertonu pomolle rasksudesta.... lääkäri katto myös työpaikkakuntani labran aukioloajan ja se aukee vasta 7.30....stressaa ihan sikana. Kysyin jo lääkäriltä onko pakollinen. Vastaus:suositeltavaa. Pohdin tässä et jätänkö pokkana menemättä.toisaalta en halua ottaa riskiä mikä voi vaarantaa terveyden, mutta mulla on jo iso kynnys kertoa täst raskaudesta, kun aloita ihan uudessa paikassa elokuussa..