Neuvola - ja ultrakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Anskunen
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täältä löytyy edestä istukka! Tarkoitatha nyt mahan edessä olevaa istukkaa etkä eteisistukkaa, joka on tuolla alhaalla ja saattaa olla osittain kohdunsuun päällä? Hienoa, että tällistä huolimatta pienellä kaikki hyvin :)

Täälläkin istukka edessä :) miten te muut edessä olevat istukat, pletteko tunteneet liikkeitä? :D mulla pari potkua viime viikolla ja tällä viikolla ehkä yks liikehavainto.. Harmittaa kun se myöhästyttää liikkeiden tuntemista :(
Rv 17+6

Täällä eteisistukka ja rv.17 meneillään, lääkäri kyseli kovasti onko ennakoivia supistuksia ja verenvuotoa ollut, en tiedä liittyykö siihen istukan paikkaan. Vaavin liikkeitä ei vielä tunnu mutta eiköhän tässä kesän aikana ehdi nekin huomata, esikoista odottaessa vastaavilla viikoilla tuntui vähän siltä kuin joku sivelisi höyhenellä vatsaan ensimmäisinä tunnistettavina liikkeinä :)

Ei ole tuntunut vielä mitään ja nyt rv 17+2. Tais sitten jos tuntuu niin en ole älynnyt niitä liikkeiksi, koska ne ei tunnu edessä. Innolla odotan milloin tuntuis :)

Mulla tuntunu jo jonkin aikaa. Sellasta kuplintaa ja elohiirtä. Ei niitä päivällä tunnu tai sitten ei vaan kiinnitä huomiota kun on tekemistä. Mut illasta kun asettuu nukkuu niin tuntuu. Eilen neuvolassa kyselin et onko oikeesti mahollista et tuntuu jo nyt ja sit sano että kyllä se on mahollista kun oon niin hoikka ja istukka takana. :)

Milläs viikoilla rakenneultraan voi mennä? Mulle on varattu aika kuukauden päähän, silloin viikkoja 22+5. Neuvolasta kuitenkin pistettiin äitiyspolille lähete muiden asioiden tiimoilta, niin aattelin, että voiko ultraa tehdä samalla. Aika olisi nyt perjantaina ja sillon 18+5. Ei muuten, mutta matkaa keskussairaalaan noin 100km yhteen suuntaan, niin ei tarvis ajella ja töistäkään ei tarvis sitten ottaa koko ajan vapaata. Yritin sinne jo soittaa ja kysyä, mutta kukaan ei vastannu.

Vilijonkk4 18+2

Mullakin käsitys että rakenneultraus tehhää aikaisintaan viikolla 20, että kaikki on ehtinyt kehittyä toivotulla tavalla

Näin on. Mulle annettiin pitkin hampain aika 19+6 kun ollaan sitten lähössä mökille enkä kolmeen vkoon pääsis ultraan. Toivottavasti ei oo liian aikasin tuo mun rakenneultra. Itse tietenkään en meinais malttaa odottaa tuonnekaan asti!

Ite oon kuullu et 18-20 olis paras. Itelläni on viikkoja 20+2 kun on rakenneultra. Voin toki olla väärässäkin.

Mullakin rakenneultra aika sitten viikolla 20+1 :D mutta tuntuu että sinne on vielä ikuisuus.
Nyt siis 15+2

Mulla taitaa olla rakenneultra rv 20+4 eli tasan viikon päästä! :) Hui! Mä muistelen et paras ajankohta olis joku rv 18-22

Mulla ei mtn käryä millon mun rakenneultra on?? :0 Eivät viimeex sanoneet polilla muutaku että joskus 20 rv jälkeen. No huomenna lääkäri ja ultraus polilla nii antavat sen ajan varmaan siin samalla ^_^

No en sitten edes yrittäny soittaa enää, kun ei aikasemmin vastattu. Mennään sillä ajalla kun alunperin oli varattu. Ja onpahan sitten taas mitä odottaa :D

Eilen oli viimeinkin ensimmäinen neuvola-aika, hiukan harmitti kun terveydenhoitaja katsoi vain painoni ja verenpaineen muttei esimerkiksi sydänääniä kuunneltu pyynnöstä huolimatta. Pisti kuitenkin huomiselle lääkäriajan luvaten että silloin kuunnellaan ensimmäisen kerran pikkuisen sydänääniä ja siitä seuraava neuvola-aika 18.8 josta pahoitteli että ajankohta on puoli kuukautta myöhemmin kuin mitä raskaustodistuksen saamiseen tavallisesti menisi. Edellisraskaudessa vastaavalla raskausviikolla tuli komplikaatio jolloin kiidätettiin ambulanssilla sairaalaan hoitohenkilökunnan varautuessa häsäsektioon joten toivottavasti nyt menee kaikki hyvin, hankin sitten vauvavakuutuksen asap paperin saatua

Googlettamalla sivuilta HUS ja KYS sanotaan, että rakenneultra tehdään viikolla 19-21.

Meille tuli tänään kutsu. Rakenneulta on 21+1. Neuvolassa sainoivat, että ois viikoilla 18-20, mutta toi menee kyllä vähän myöhemälle.

Takaisin