Neuvola - ja ultrakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Anskunen
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
En osallistu seulontoihin, pelkästään vaan siihen nt-ultraan ja myöhemmin sitten rakenneultraan :) näin tein edellisissä raskauksissakin :)

Enpäs tuollaista huomannutkaan! Pitää varautua aina kaikkeen pahimpaan, mutta toivon edelleen ettei tarvetta ole! :)

Joo sitä mäkin todella toivon meille kaikille mutta olin tosi iloinen kun kuulin tällasesta vaihtoehdosta jos seulat hälyttää ku on riskitön tutkimus :)

Aaaa kauheeta ku jännittää kolme tuntia ultraan!! Pää hajoo, onneks sisko pääsee mukaan. Ystävälle tuli ripulitauti niin ei viitsi ihan tulla paikalle.
Siskoakin jännittää kun ekaa kertaa näkee miltä kohdussa näyttää kun ihminen on raskaana. Toivottavasti siellä näkyis mitä pitääkin. En yhtään pistä pahakseni jos sydämensykkeetki näkyy mut tuskin kuitenkaan vielä näillä rv:llä vasta 5+3 :)

Ultrassa ei näkynyt mitään varmaa, ei alkiota tai sykettä, mutta kuulemma jotakin toimintaa siellä olisi. Kävin kuitenkin verikokeessa, josta saan tulokset kai huomenna.

Mä en oo vielä edes varannu. Kunhan tänään selviää tilanne tuolla alhaalla niin sit voi alkaa ruveta soittelee. Pahimmassa tapauksessa vasta kahen viikon päästä soittelen sinne jos tänään ei vielä mitään näy ku viikkoja niin vähän.. Ja seuraavat nyt tuolla naistenpolilla tätä alkuraskautta kun saan sen lääkityksen. Ilmottaudun neuvolaan vasta ku sieltä antaavat luvan. En kehtaa turhaan vielä soittaakaan sinne kun jos kesken menee niin sit joutuu perumaan :)

Hehei, ette ole ainoina odottelun kanssa. Oma eka neuvolani on vasta 20.5! Siihenhän on aivan ikuisuus! Joudun piilottamaan varmaan kalenterin tai laittamaan vähintäänkin ravihevosen sivulaput silmille, jotta pää pysyy kasassa.

Onneksi varhaisultra on jo 13.5. Ilman sitä en kestäis tätä odottelua. Alkaisin varmaan jo seisomaan päälläni muuten.

Kävin sunnuntaina varhaisultrassa yksityisellä ja siellähän näkyi CRL 7 mm sikiö oikeassa paikassa ja pieni sydän löi lujaa :Heartblue Ihana helpotus oli vaikka varsinaisesti en ole epäillyt että mikään pielessä olisi. Tää vaan tuntuu niin uskomattomalta, varsinkin kun on ensimmäistä kertaa raskaana.

Ultrassa sain myös muita hyviä uutisia. Mullahan todettiin siis tammikuussa PCO-tyyppiset munasarjat ja aloitin silloin heti laihdutuksen hoidoksi, nyt lähes 10 kg karistettu kiloja. Ultrassa sitten gyne vilkaisi munasarjoja ja kysyi ihmetellen, että sulla oli PCO vai? Sanoin että juu, mutta gyne siihen totesi, että ei näissä munasarjoissa näy mitään PCO:hon viittaavaa eli munasarjat on siis parantuneet PCO:sta laihtumisen ansiosta. Voi että tätä onnea!

Tässä vielä teksti jonka gyne kirjoitti:

"Kohdun sisällä yksi sikiö, syke +. CRL noin 7 mm vastaten h 6+4. Lapsivettä hyvä määrä. Ovarioseudut normaalit, vapaassa vatsaontelossa ei nestettä."

:love7

hoi, mä googlettelin ja löysin Lahdesta semmosen kuin Perhe-Arte, jossa kätilön tekemä varhaisraskauden UÄ maksaa vain 55e! Varasin nyt alustavasti ajan toukokuun puoleen väliin. Mulla on sillon 8+5 eli jotain pitäis jo näkyä. Hinta ei enää ole paha, jos kerran digitestistäkin maksoin sen reilu 15e :) Onhan tässä vielä melkeen kk aikaa odotella, mutta on se silti vähempi kuin kaksi kuukautta!

Mä kävi samassa paikassa varhaisultrassa! :) aivan mielettömän ihana kätilö eikä hintakaan paha. Suosittelen!

Mitenhän mun tulis toimia kun kävin neuvolassa viikolla 6+ ja silloin neuvolan mukaan oli jo 10+.. Ultrassa siis selvisi että ollaankin noin 4vko myöhemmässä. Niin silloin ekassa neuvolassa sanoi että soittele ekan ultran jälkeen (12vko) joka siis oli muka tiistaina, ja siellä koko vastasikin 8+3, niin onko näitä neuvoloita joku tietty määrä raskauden aikana, että pitääköhän varata aikaa nyt vai vasta tuon oikean 12 viikon ultran jälkeen? Toivottavasti joku jotain tajusi tästä :D

Kävin ultrassa. Oli niin alussa ettei vielä alkioo saatu näkyviin, mutta se olikin jo tiedossa. Muuten vastas viikkoja 5+6 vaikka ite luulin et viikkoja 5+3 tänään eli huomenna päästäönki sit seittemännelle viikolle jo :) kaikki oli siis kehittyny oikein hienosti ja nyt sitten vaan varaamaan aikaa neuvolan alkuraskauden ultraan parin viikon päähän. Ja lääkityksen saan alottaa tännään. :)

Pauliina minä ehkä soittelisin neuvolaan ja kysyisin miten toimitaan :)

:) onko jollain kokemusta, että milloin alkion pitäus alkaa näkymään viimeistään? Sen tiiän että edellinen meni kesken viikolla 6+1 ja sillon saatiin jo alkiokaiku. Eikös ne näillä viikoilla juuri ota kunnon kasvupyrähdyksiä? Eli esim päivistä on ihan kiinni näkyykö vai ei.

Rv 5+6 sittenkin :)

Takaisin