Neuvola - ja ultrakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Anskunen
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Juu liian täynnäkään se ei saa olla, koska sekään ei ole hyvä :D Tiedäpä sitten milloin on sopivasti :D

Mä kävin viime viikolla ultrassa Diacorissa vuodon takia. Piti olla yli 6+ vkoja. Kohdusta löyty sikiöpussi, muttei asukasta.

Lekuri veikkas, että viikkoja olis vähemmän. Torstaina olis uus ultra Naistenklinikalla.

toivottavasti kaikilla ois asukit matkassa mukana ja saatas jatkossa enemmän nuita iloisia uutisia <3 itse oottelen sinne 12viikon ultraan niin näkee sitten kuinka käy :) tänään 8+0

Pahoittelut keskenmenon kokeneille (tiedän niin tunteen :sad001) tsemppiä jatkoon!! Ja onnittelut hyvistä ultrakuulumisista sellaisille, jotka ovat niitä jo saaneet :)
Itse olen tänne kirjoittelun kanssa viettänyt hiljaiseloa, kun ei aiemman kokemuksen perusteella oikein uskalla luottaa että tuolla masussa ois jotain eloa. Opiskelu ja meidän maatilan työt myös pitäneet kiireisenä. Jospa sitten aktivoidun enemmän, jos ultrassa näen sykkeen ja muutenkin kaikki ok. Kovasti olen teidän juttuja täällä kuitenkin taustalla lueskellut :)
Tänään varasin siis varhaisultran yksityiselle, aika olisi 6.5 jolloin viikkoja laskujeni mukaan pitäisi olla aika tarkkaan 7. Olisi kiva sitten äitienpäivänä antaa omalle äidille kaikkien aikojen äitienpäivälahja kertomalla pienestä, jos ultrassa kaikki hyvin (olisi ensimmäinen lapsenlapsi hänelle :happy:).
Neuvolaan ajattelin varmaan huomenna soitella aikaa tai tämän viikon aikana kuitenkin. Tänään aamulla clearblue digital näytti raskaana 2-3, niin kuin viikkojen mukaan kuuluukin. Ei varmaan kannattaisi enää testailla, mutta on kuitenkin mukava saada jotain osviittaa siitä, että hormoonit ovat edes nousussa vaikkei se mitään takaakaan :sorry:
Pitäisi vaan yrittää uskaltaa luottaa, että siellä tällä kertaa on vahva pieni sykkeen kera :Heartbigred

Hei vaan kaikille! Täällä yksi joulukuuksi vauvaa odotteleva ja juuri forumille liittynyt. Nyt menossa viikko 4+4 ja laskettu aika 25.12.2015, kyseessä ensimmäinen. Luvassa erityisen kovaa jännitystä, koska minulta on aikanaan operoitu kohdunkaulaa solumuutosten vuoksi kahdesti sähkösilmukkahoidoin, joka on lyhentänyt kohdunkaulan pituutta. Olenkin siis viettänyt täällä aikaani itkukohtausten parissa, kun olen jo valmiiksi murehtinut kaikki asiat (hormonit, ah!) ja lukenut varmaan jo satoja eri keskusteluketjuja. Ei kyllä saisi uppoutua niihin liikaa... Päätin liittyä tälle forumille, koska tämä vaikuttaa olevan edes jotakuinkin täysjärkinen paikka ;)

Olen varannut ajan yksityiseltä varhaisultraan, koska en sitä täällä neuvolasta saanut tilanteestani huolimatta. Varhaisultra on 13.5. ja neuvola 20.5. Pitkät viikot edessä!

Kiputilojen takia ambulanssilla meikkuun vatsan ultraan ja siitä kättärille gynekologiseen ultraan. Selvisi että raskaana ollaan joka otettiin mieheni kanssa häkeltyneen positiivisesti vaikkakin helmikuussa saimme esikoisen! Jokseenkin erikoinen tunne kun tällä viikolla vietetään vasta esikoisen kastetta ja saman vuoden puolella lisää perheenlisäystä :)

hoi, mä googlettelin ja löysin Lahdesta semmosen kuin Perhe-Arte, jossa kätilön tekemä varhaisraskauden UÄ maksaa vain 55e! Varasin nyt alustavasti ajan toukokuun puoleen väliin. Mulla on sillon 8+5 eli jotain pitäis jo näkyä. Hinta ei enää ole paha, jos kerran digitestistäkin maksoin sen reilu 15e :) Onhan tässä vielä melkeen kk aikaa odotella, mutta on se silti vähempi kuin kaksi kuukautta!

Metsäläinen: Oi, tosi edukas tuo! Mä varasin täältä viikolle 7 ja maksaa noin 120 euroa Kela-korvauksen jälkeen. Maksan sen kyllä ihan mielelläni, koska googlailin tuon lääkärin etukäteen ja on saanut paljon hyviä palautteita. Voi hyvin mielin mennä ja kysellä kaikki arvelluttavat asiat samalla.

Mulle riittänee tällä erää tämä kätilön tekemä UÄ, kun haluan vaan saada tietää, asuuko masussa ketään. Mutta jos on muuta kysyttävää tuollainen lääkärin vastaanotto+UÄ on varmasti viisain valinta.

Heipparallaa! Mulla oli maanantaina eka neuvola :) sillon oli rv 7+6
Laittoi mut sokerirasitukseen korkean BMI:n takia, pieni masis tuli kun ei painoa ole ollu näin paljoa ikinä..
Ensimmäisessä raskaudessa aluksi aloin laihtumaan mutta nyt turvotus ja ummetus vaivaa :(
Aiomme myös osallistua sikiöseulontaan. Verikokeitakin ottavat kaikilla kolmanneksilla kun olen veriryhmältäni NEG.
Jännää kun vauvan veriryhmänkin saa nykyään tietää jo ennen syntymää 8)
Nyt sitten odotellaan ekaa ultraa joka on sitten 4.5 silloin rv 9+6 JÄNNÄÄ!!!

Aikooko muuten kuinka moni osallistua seulontoihin? Tai oletteko aiemmin osallistuneet? Me ei olla aiemmissa osallistuttu, mutta nyt taas mietin osallistuisko vai ei :)

En osaa yhtään sanoa. Jos päästään niin pitkälle, pitää kyllä ihan juurta jaksain miettiä. Eikös siinä ole se 0,5% keskenmenoriski, mikäli oikein muistan?

Takaisin