Neuvola - ja ultrakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Anskunen
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Itse odotan innolla sitä, mutta vain sen takia koska ukolle ensimmäinen neuvolakäynti olis. :) Itse tiedän jo mitä siellä käydään läpi jne. Mutta ukko ei tiiä ja haluaa varmasti tietääkki :)

Jännittää! Varhaisultra tunnin päästä! Varasin ultran, koska olen sivan yllättynyt siitä, että tulin raskaaksi näin helposti. Puhe siis miehen kanssa oli, että ruvetaan pikkukakkosta yrittämään... Ja ensimmäisestä kierrosta nappasi, vaikka ovulaation aikainen viiden päivän seksimaraton kesti vain ensimmäisen ja viimeisen päivän :)

Kävin äsken neuvolassa. Tänään rv (noin) 9+0. Helpotti sinänsä, että ultrassa näkyi pieni ihmisen alku, sydän löi ja raajatkin jo erottui. Meillä
siis ultrataan neuvolassakin, mutta siellä laitteet on kivikaudelta. Neuvolantäti ihmetteli hieman pituutta (8mm) ja sain käsityksen, että pitäisi olla enemmän. Noh, sen näkee sitten nt ultrassa millä viikolla mennään. Keskenmenneessä raskaudessa alkio näytti näilläkin viikoilla vielä ihan katkaravulta, että tämä ainakin on kehittynyt :) Onnea kaikille, jotka saaneet neukussa hyviä uutisia!

Kävin äsken neuvolassa. Tänään rv (noin) 9+0. Helpotti sinänsä, että ultrassa näkyi pieni ihmisen alku, sydän löi ja raajatkin jo erottui. Meillä
siis ultrataan neuvolassakin, mutta siellä laitteet on kivikaudelta. Neuvolantäti ihmetteli hieman pituutta (8mm) ja sain käsityksen, että pitäisi olla enemmän. Noh, sen näkee sitten nt ultrassa millä viikolla mennään. Keskenmenneessä raskaudessa alkio näytti näilläkin viikoilla vielä ihan katkaravulta, että tämä ainakin on kehittynyt :) Onnea kaikille, jotka saaneet neukussa hyviä uutisia!

Varhaisultrassa käyty ja sikiö sykkeellä löytyi! Jihuu! "Intrauteriininen takaseinässä sijaitseva yksisikiöinen raskaus. On noin 5+6 viikkoinen nyt" eli siis tod.näk. Ovulaatio on ollut myöhäisempi ja laskettua aikaa myöhäistetään, mutta tarkentuu sitten vasta nt-ultrassa.

Rv6+5

Meillä oli tänään ensimmäinen neuvola ja tulihan tuolla vaikka minkälaista asiaa. Varattiin ultrat, lääkärit ja labrat. Neuvolantäti merkkasi viikoiksi sen 8+4, vaikka näytin hänelle varhaisultran tehneen kätilön merkinnät. Itsepäisiä nuo neuvolan ihmiset :D No, omasta mielestäni olen viikolla 7+4: sen vahvistavat omat ovistuntemukset JA varhaisultran mitat.

Vilijonkk4, voihan sullakin olla tosiaan varhaisemmat viikot vielä! Eivätkä nuo laitteetkaan niin 100% luotettavia aina ole.

Mun henkinen selkäranka petti ja varasin ar ultran täksi illaksi. Iski paniikki että mitäs jos nt ultrassa ei oliskaan kaikki hyvin ja sit pitää lähteä pariks kuukaudeks reissuun. Rahanmeno itkettää jo valmiiks mutta ei yhtä paljoo kun se ajatus että pitäis lähtee matkaan esim tyhjennyksen jälkeen eikä olis aikaa jälkitarkastukseen.

Mulla noita ultria on tosiaan usein, tänään oli aamulla. Hyvin oli vauveli kasvanut viikontakaisesta, ja pieni sydän paukutti 150:n paikkeilla. Lääkäri oli jälleen kerran aivan ihana ja kuunteli murheitani. Halasikin lopuksi.

Vähän väliä kauhea nälkä, mutta sitten kaikki tekee kuitenkin tosi pahaa.

Rv 7 +1

Haha, tuli mieleen ekassa raskaudessa kun kävin ar ultrassa, lääkäri oli ihan fiiliksissä kun syke löytyi ja kaikki oli hyvin ja ryntäsi halaamaan mua ennen kun sain edes housuja jalkaan :D

Ultrassa oli kaikki kondiksessa, pähkinä vastasi viikkoja 9+1, la aikaistui parilla päivällä ja siellä hän kovasti viuhtoi menemään, raajat vaan heilui. Kohtu oli kuulemma muuttunut sitten ekan raskauden, nyt on alempana ja eteenpäin kääntynyt. Ei ihme kun tuntuu alavatsa turvonneemmalta kun viimeks. Istukkakin oli hyvin ylhäällä takana :)

Takaisin