Neuvola- ja ultrakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja anní
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Muhku toivottavasti on harmitonta tuo ruskea vuoto. Mulla myös menossa rv 11+2 ja jo 5pv on ollut ruskeaa vuotoa joka vähän huolestuttaa, ei oo kovin runsasta kuitenkaan ollut.

Tsemppiä tulevaan ultraan ja toivottavasti pikkuisella on kaikki hyvin. <3 Tulehan sitten kertomaan ultrakuulumisia. :)

Soitin neuvolaan mun koe tuloksia ja pääsen kotiseurantaan diepeeteksestä. :( arvot oli vähän koholla. Tosin arvasinkin sen. No positiivistä asiaa kun hakee niin pääsenpä usemmin ultraan loppu raskaudesta :D ainakin ennen olen päässyt.

Teille joilla on vuotoja. Koittakaa ottaa rennosti. Kun odotin esikoista vuodin useamman kerran oikein kunnolla verta. Kohtu ja ylipäänsä koko sisuskalut verestää joten pienet vuodot on ihan normaalia. Tiedän toki kokemuksesta miten pelottavaa se on kun on jotain edes etäisesti ruskeaa vuotanut.

Pakko tulla tännekkin hehkuttamaan, eilen oli nt-ultra ja kaikki pienokaisella hyvin. :) Pikkuinen nukkui lähes koko toimituksen ajan, eikä olisi millään suostunut kääntymään, että olisi turvotus saatu katsottua. Kääntyi kuitenkin lopulta! :) Juhannuksen jälkeen sitten olisi rakenneultra. :)

Nämä iloiset ultrakuulumiset piristää aina mieltä. <3 Onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista. :) <3

Eka neuvola oli viime maanantaina ja kaikki OK täällä. Meillä on VAIN 1 probleema. Nimittäin lasketunajan selvittäminen :laughing002 Kävin 31.3 ihan TK:n raskaustestissä joka otettiin siis pissakokeena. No, se oli selvä nega. Kuitenkin oli semmonen olo että väärä tulos ja tein 2.4 sitten kotitestin joka oli positiivinen. Neuvolan täti sanoi että voi olla että tuolloin 31pv olin vasta niin alussa että hormoonia ei erittynyt paljoa mutta sen määrä oli kasvanut 2.4 mennessä. Voi myös olla että hedelmöittyminen on tapahtunut myöhemmin mitä oletan. Olen siis joko viikolla 9 ja laskettu aikani on 27.11 tai viikolla 7 ja laskettu aikani on 9.12. Varmuudeksi mulle määrättiin ultra ensi viikolle, siellä lääkäri osaa katsoo että kumpi on todennäköisempää, mutta oletetaan vahavasti että se on tuo 27.11.

Caddy_92, mulla on suht samanlainen tilanne kuin sulla :) neuvolassa nyt sovittiin että mennää (huonon) varhaisultran mukaan ja LA on myös 9.12. Vaikkakin epäilen tätä suuresti mitta virheeksi sillä sain cb viikko testiin +3 31.3 jolloin tuon mukaan siis olisin vasta ollut hädin tuskin viikolla 4?
No viiden viikon päästä nt ultra niin siellä sitten viimeistään asia selviää :)

Apua papua mulla on ultra tulevana tiistaina!!! Oolalaaaa kun pelottaa ja toisaalta innoissaan ja hymy korvissa! Voi tunteiden sekamelskaa :D

Ihana lueskella muiden kokemuksia!

Lapsen isäkin saattaa ilmaantua paikalle, joskaan en usko ennen kuin näen. Annoin kuitenkin tiedot hänelle jotta voi tulla, orientoituisiko sitten paremmin tulevaan isyyteensä. Isähän hänestä tulee, olimme yhdessä tai emme.

Täällä nt-ultra käyty eilen. Siellä pikkukaveri heilutteli käsiään ja jalkojaan... :) Kaikki muutenkin ok. On se kyllä jännä paikka, huhhuh! Meilläkin LA mitä sattuu. Varhaisultra näytti silloin viikkoa pienempää kuin kk-kierrosta laskettuna. Nyt ultraaja päätyi käsittääkseni ensin samaan lopputuloseen, mutta sitten huomasin vasta myöhemmin että se oli merkinnyt sikiön koon väärin mitä sanoi siellä (ja nähtiin itsekin monitorista), joten n-kortissa lukee ihan väärä päivä taas... Ollaan saatu siis jo kolme eri LA:ta.

Heip! Onpa täällä kivoja uutisia! Kertokaapa miten olette saaneet veriseulojen tulokset? Multa otettiin ne nyt torstaina. Nt ultra on parin viikon päästä perjantaina. Saako seulojen tulokset ennen ultraa? Mietin jos ultrassa kaikki on ookoo, uskaltaisikohan vauvauutisia kertoa äitienpäivänä, jolloin on n. 12+6/13.

Mä jpuduon soittamaan jotain tuloksia neuvolasta. Samalla kyselin sokerirasituksen tuloksiakin sitten. Tosin taitaa olla paljon eroja paikkakunnittain. :)

Mä sain seulontojen tulokset kirjeitse kotiin heti pari päivää nt-ultran jälkeen. Ja tulokset olivat puhtoiset :)

Ei taida ultrassa vielä saada, kun se ultrassa mitattava niskaturvotus yhdistetään muihin tietoihin ja niistä tehdään se riskikartoitus sitten. Meille luvattiin parin viikon sisällä ultrasta kirje kotiin niistä tuloksista (pk-seutu).

Mekään ei saatu vielä ultrassa tietää, mutta pari päivää sen jälkeen neuvolalääkärissä sitten. Verikokeet otettiin pari viikkoa ennen ultraa.

Meilläkin verikoe oli n. 2 vko ennen ultraa, ja tulokset lähetetään kotiin ultran jälkeen, noin viikon päästä. Tai mikäli jotakin löytyy, tulee puhelinsoitto.

Kuinka moni teistä käyttää tuota sähköistä teveyspalvelua Kanta.fi? Itse kävin verikokeissa keskiviikkona ja perjantaina kun katsoin niin osa tuloksista oli jo laitettu sinne. Mulla hälyttävää oli noi leukkarit, jotka oli hieman koholla. Täytyy ensi viikolla soitella neuvolaan.

Paljo Esma ne leukkarit oli? Yleensä ne nousee tulehduksen yhteydessä.

Niemja mulla oli leukkarit 12, se viitearvohan on joku 4-8. Ei se ole kuin vähän koholla, mutta tosiaan epäilen että mulla on hiivatulehdus kun on ollut vatsa niin kipeä ja valkovuoto runsasta. Eli varmaan sen takia on hieman koholla?

Takaisin