Neuvola- ja ultrakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja anní
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Nonni, siellä oli ihan terve ja viikkoja vastaava tyyppi. Joko saa alkaa hamstraa vauvajuttuja? :love7

8flIZbZ.jpg

Tänään 12+2 ja nt-ultra. Siellä hän kelluskeli ja potkiskeli omassa rauhassaan, mitä nyt lääkäri vähän hätisteli asentoa vaihtamaan. Niskaturvotus 0,9 eli varsin hyvältä vaikuttaa. Parin viikon päästä neuvolassa sitten kuullaan verikokeidenkin tulokset. Laskettuaika on nyt virallisesti isänpäivänä :happy093

Tänään taitaa olla se päivä, jolloin lopultakin uskaltaa kertoa tästä raskaudesta molempien sukulaisille... Nyt alkaa jo vähitellen itsekin uskoa tämän todeksi... melkein...

Onnea teille kaikille tuleviin ultriin!

Meilläkin itunen siellä liikuskeli ihan innokkaasti, vastasi viikkoja ja kaikki osaset olivat paikoillaan. Jossain vaiheessa jähmettyi tuijottamaan "kameraan", eikä liikahtanut tökkimälläkään, mutta sitten alkoi esitellä sormiaan ja saatiin ok kuva kasvoistakin :) Laskettu aika on se, miksi arveltiinkin.

Onnea hyvistä ultrauutisista. Voi että odotan tota nt-ultraa (13.5). Pari viikkoo vielä :nailbiting:. Toivottavasti tulee hyviä uutisia.

Voi ihania ultrakuulumisia täällä,onnea kaikille! :) En kyllä minäkään meinaa pysyä housuissani kun odotan ens viikkoa niin innoissani!

Kävin tänään labroissa. Reikä kädessä + raskausaivot = verinen paidanhiha, kun en muistanu painaa pistokohtaa. Ja mä vielä oon aika ahkera verenluovuttaja, et tiedän kyllä oikeesti, miten toimia. Onneksi oli luppoaikaa ennen töihin menoa, niin kävin sitten ostamassa uuden paidan. Olin kyllä vähän että mites hitossa tässä nyt näin pääs käymään!

Tänään oli sitten se kuuluisa ultra, ja siellä köllötteli just viikkoja vastaava tyyppi! Kaikki näytti tähän asti normaalilta, niskaturvotus 1,3. Verikoe otettiin jälkeenpäin, kun luulin että se otettiin jo, mutta eipäs ollutkaan otettu. Aika on oikeastaan mennyt jo, mutta otettiin silti. Verikoe pitää ottaa kuulemma viimeistään ennen viikkoja 12+. Pituutta kaverilla oli 62mm. Ja oli vilkkaalla tuulella, kuvia saatiin paljon! Kylläpä hymyilytti koko päivän, kun valmistauduin henkisesti keskenmenoon, ne oireet kun on ja pysyy poissa.
Enää pitää jännätä istukkanäyte, joka otetaan ens viikolla. Sitten ku sieltä tulee tulos, niin voi huokaista helpotuksesta.

Mulla oli tänään eka neuvola (rv9+4). Kaikki on ok kamalaa pahoinvointia ja alhaista verenpainetta (90/60) huolimatta. Onko muilla samaa ongelmaa? Pyörtyily tässä tilassa ei vaan ole mukavaa ja tottakai huolestuttaa pikkuisenkin puolesta :(

Tsemppiä kaikille nt-ultriin! Mulla on sinne vielä matkaa :)

MamaKay, mulla oli matalalla paineet kanssa alkuviikoilla. Pitää vaan olla varovainen kun nousee makuulta ja istumasta, ettei huippaa liian nopeasti. Sitten söin suolaa, sehän siihen auttaa vähän kanssa. Nestettä paljon. Toivottavasti helpottaa pian, mulla olo notkistui kummasti kun paineet nousi takaisin omille kohdilleen joskus pari viikkoa sitten.

Niin ja laskettu aika tänään ultran perusteella siirtyi eteenpäin, oli vielä niin pikkuinen pikkuinen. <3

Kaikki hyvin, tuli hyvä mieli ja tunteet pinnassa ollut koko päivän.

Jännä juttu miten erilaiset käytännöt noissa seulontaverikokeiden otossa on. Esikoista oottaessa verikokeet otettiin samana päivänä kun oli nt-ultra. Silloin oli viikkoja 12+. Nyt käytäntö on mun kotikaupungissa muuttunut ja olen menossa torstaina verikokeisiin kun viikkoja kasassa 10+0. Neuvolassa vielä olivat tosi tarkkana siitä, että pitää mennä heti kun on tuo 10+0 täynnä tai viimeistään parin seuraavan päivän aikana. Tässä ei kuitenkaan ole kuin n. 1,5 vuotta kun viimeeksi seulontakokeet on otettu ja silloin oli ihan ok, että ne otettiin 13. raskausviikolla.

Mä käyn aina välillä tälläkin puolella kurkkimassa kun en oo vieläkään satavarma jos la on sittenkin marraskuun puolella :D

Voi mai!!! Toi kuva sai mut kyyneliin, se on jo niin vauvan näköinen! Ihana! <3 Ja muutenkin kaikille onnea ihanista ultrakuulumisista! Oma nt-ultra 18.5 ja odotan kyllä niin kovasti!! Menispä aika nopeasti :)

• Tykkään
Reaktiot: mai
Hihii, kiitti kaikille. :) Pauliina, mulla ois kyllä ollu 3D-kuviakin, mut en jaksanu kuvaa tota koko nippua minkä sain mukaan. Siinä se vasta hurjan paljon ihmiseltä näyttääkin! Aika jännää muuten, onko muut saanu 3D ja 4D -kuvaa pienestä?
(Ja oli niin jännä päivä, et nukkumista on ihan turha kuvitellakaan)

Ihania vauvoja tulossa, onnea! Mulla on huomenna aamulla ultra, toivottavasti saan nukuttua ens yönä. :)

Voih sait oikein semmosen 3D-kuvankin!!! Ihanaa! Voi että, se oli kyl varmasti jo niin ihmisen näköinen!
En oo tienny et tommosia 3D-kuvia voi saada ihan 'normi' ultrasta! Onkohan tosin vaan joidenkin paikkojen erikoisuus :)

Esikoisesta katottiin 3D kuvaa ja saatiin itelle yks kuva, ja ihan keskussairaalassa käytiin. Nyt ei kattonu 3 D:llä, varmaan riippuu paikasta ja myöskin ultraajasta, et haluaako kattoa tarkemmin.

Eka ultra takana kyllä oli semmonen karate kid, että ei voitu ku naureskella pienelle niskaturvotus ok, riskit hyvin alhaiset. Sydän löi 160kertaa/min. Olihan tuo jännä paikka ja nyt varmuus että kyllä siellä joku lymyää ❤ isäntäkin tokas, että kyllä se nyt viein pitää uskoa.

Tänään käyty nt-ultrassa ja kaikki oli hyvin. Siellä se pomppi ja käsiään heilutteli

Mulla siis pari päivää vuotoa viime viikolla. Tänään selvis syykin... Istukka on kohdunkaulan kanavassa sisällä.
Voi siis aiheuttaa jatkossakin vuotamista. Vielä on niin alkuvaiheessa että on toivoa että se sieltä nousee pois.

Mullakin 3D kuvia ja tavallisia ❤

Pari kertaa on hiukan tullu verta myös yhdynnän jälkeen. Jos niin käy jatkossakin, täytyy yhdyntä unohtaa aina kahdeksi viikoksi joka vuodon jälkeen.

Takaisin