Neuvola- ja ultrakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja anní
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulle aika tuli viimein nt-ultraan, ja se on ens viikolla. Sokerirasitukseen pitää mennä sukurasitteen takia, mulle sanottiin nimittäin ettei ikä merkkaa siinä nykyään enää niin paljoa. painoindeksistä ei puheltu mitään.

Mun piti käydä seulontaan liittyvissä verikokeissa rv 10+0-10+6 välillä ja nt-ultra vasta rv 13+0... Jostain luin, että verikoe ja ultra olis samana päivänä tai ainakin lähempänä toisiaan kuin noin 3vk... Mikä lie asian oikea laita... Mut näillä mennään :)

Meilläpäin verikoe on 10+0-10+6 ja nt-ultra kun 12 vko täynnä. Lisäksi mulle annettiin vielä tarkemmin tuo verikokeen tarkka ajankohta, eli piti olla tietyt 3 päivää tuolta 10+ viikolta, siltä varalta että raskauden kesto heittääkin vähän lasketusta. Eli varmistivat, että jos menen vaikka 10+6 niin ettei se olisikin sitten jo 11+ jotain. En muista että viime raskaudessa 2v sitten olisi ollut näin tarkasti tuo määritelty.

Mulle sanottii vaan että labraan tällä viikolla ja jos se jostai syystä on liian aikasin tai jotain niin ne kokeet voi sitte ottaa uudestaa sen nt-ultran jälkeen. Eli aika no stress meininki täällä :P

Eilen sitten ultrassa käyty.. ihan oli yksi matkustaja mukana :D vähän on semmoinen höh-olo mutta parempi näin. kaikki muutenkin ok. viikkoja tasan 10. eli suunnilleen aikataulussa ollaan. .. Pahaolo jatkuu edelleen ja vie kaikki voimat.

Kevätesikko onnea hyvistä ultrakuulumisista. :) Nyt multa on mennyt ohi, kun en muista mutta onko siellä näkynyt aikaisemmin enemmän kuin yksi pikkuinen?

Mua jännittää tuleva nt-ultra, joka olisi 6.5. Mulla on nyt jatkunut neljättä päivää ruskeaa vuotoa ja koko ajan mielessä pyörii mitä jos toinen kaksosista ei jaksa pysyä mukana tai mitä jos molemmille on käynyt jtn. :( Täytyy nyt vaan toivoa parasta. <3

Täällä kans nt-ultra takana; kaikki oli hyvin ja mukavasti pienokainen liikuskeli :). Melkein jo ikävöin häntä ja kovasti odottelen että seuraavan kerran saan nähdä taas. Voi ehkä huokaista helpotuksesta, ainakin hetkeksi taas :)

Esmalle paljon tsemppiä. Tollaset vuodot on varmasti ikäviä ja pelottavia.

Itse en malttaisi odottaa että pääsisin ultraan,mutta samalla pelkään että jokin on pielessä.

Tänään tuli postissa nt-aika. Se olisi 18.5 klo 12.30. Pitää soittaa sinne huomenna ja kokeilla jos saisi muutettua tuota aikaa. Olisin silloin töissä 10-18 ja kun pitää Kotkaan asti autoilla menee matkoihin jo lähemmäs 2 tuntia. Todennäköisesti ajat on siellä taas myöhässä lähemmäs tunnin ja ite ultraan menee 20-30 minuuttia. Joutuisin olemaan töistä pois jopa nelisen tuntia. Jos sais ajan siirrettyä heti aamuun, helpottais se työkuvioita.

Nt-ultrassa käyty ja kaikki oli hyvin :love7. Siellä se pieni mönki menemään ja sydän sykki selkeesti, niskaturvotus 0.6 eli ei hätää sen suhteen, jos ei Kys:tä tule soittoa, on kaikki hyvin myös verikokeiden osalta :) Jippii, mie oon oikeesti raskaana!

Mulla oli tänään raskauden keston määritys ja uutiset olivat ristiriitaiset. Tämä ultra oli siis neuvolassa suht vanhalla laitteella ja jäi vähän huolettamaan sikiön koko, sillä viikot vastasivat vasta viikkoa 7, syke löytyi ja kaikki kuulemma näytti ihan ok:lta mutta kuva oli todella huono vaikka alakautta ultrasi.

Menkoista laskettunahan mulla olisi jo reilu 9 kasassa mutta kierto on ollut todella heittelevä, lisäksi kun testaaminen tapahtui myöhään, (ei ollut tullut edes mieleen että niin vähillä peiton heilutuksilla voisi vihdoin 1,5vuoden jälkeen tärpätä niin huonoilla kierroilla :p) ja cb:n näyttäessä heti +3 luotin että ovis ollut ajoissa ja näin määritettiin 22.11 LA.
Hieman tässä nyt mietityttää että miten se cb on näyttänyt noita viikkoja jo tuolloin että onko raskaushormoni vaan kasvanut vauhdilla vai onko pienellä jotain hullusti kun on niin pieni. Tai sitten ihan mitta virhe.
Mutta ei hirveesti varmentanut oloja ja nyt kyllä ihan tosissaan aloin pohtia että talsin yksityiselle sillä en kyllä ehkä voi elää seuraavaa jopa viittä viikkoa epävarmuudessa.

huomenna neuvola niin katsotaan mitä siellä sanoo, lääkäri oli niin liukuhihna päällä että hyvä kun kolmea lausetta sanoi. Mä heilun tässä ryhmässä nyt ainakin siihen asti että jostain saan varmuuden raskauden kestosta ja katson sitten pitääkö siirtyä joulukuisiin :)

Mulla on nt-ultra ensi viikolla, joka on rv 13. Verikokeet otettiin rv 10. Pakko uskoo, että mahassa on kasvettu, tai sitten olen muuten vain kasvattanut pullottavan eturepun...

Nt ultra 4.5 kun rv12+6 :) olisin halunnut ennen vappua ajan.. Sain samalla rakenneultraan ajan, 24.6.

Kävin reilu viikko sitten ultrassa.
Neuvolassa mua epäiltiin kun sanoin kierron olevan n.40 päivää, joten olin ultrassa liian aikaisin (9+3). Mutta varmistui silloin jo että vauva meille on ihan oikeasti tulossa
Oli oikeassa paikassa ja syke oli hyvä.
Sitä sitten ehdittiin jo huokaista helpotuksesta... Nyt on kaksi päivää ollut ruskeaa vuotoa.

Ensi keskiviikkona sitten np-ultra ja veriseula (11+5).

Toivotaan parasta ettei ala runsaammin vuotamaan, ja että ensi viikolla kuullaan uudestaan ne sydämen sykkeet.

Ensimmäinen neuvolakäynti oli eilen ja käytiin kaikki perustiedot läpi ja sain nivaskan erilaisia oppaita ja muita lippulappusia. Verikokeisiin meen varmaan keskiviikkona tota nt-ultraa silmällä pitäen ja se varsinainen ultra on sitten 15.5. :)

Takaisin