Neuvola- ja ultrakuulumiset

Soitin eilen neuvolaan ja sain terkalta ajan 13.4. Sieltä saan sitten lähetteen ultraan. Nyt on kyllä odottavan aika piiiiiitkä... Mun laskujen mukaan sit olis rv9+2
 
Mä odottasin ehkä jopa kaks viikkoa et sit varmasti näkyis sydän. Vaikka helppohan se on sanoa, itse kävin 5+4 eka kerran ja pikkuista ei näkynyt ollenkaan, ei edes ruskuaispussia. Ja oli kyl aika piinaava sen jälkeen odottaa uutta ultraa. Ja jos joudut yksityisellä käymään niin säästät pitkän pennin kun et vielä mene. Vaikka onhan se epätietoisuuskin inhottavaa.. Jospa tästä apua, sanoko ne neuvolasta mitään asiaan?
 
Itkuhan siinä tuli. Ei ilosta, lääkäri ei löytänyt mitään. Jouduin verikokeeseen, mittaavat sen hormonin. Jos on suuri, joudun keskussairaalaan ultraan, jos pieni, kontrolli viikon päästä. Todella sekavat fiilikset :sad001 Raskausoireita kuitenkin vaik millä mitalla. Tänään 6+5.
 
Voi ei lovepearl :'( toivottavasti oli vain huono ultraaja ja pääsisit sairaalaan uuteen ultraan.. Pidän peukkuja. Eikö siellä muka näkynyt yhtään mitään?
 
Kokenyt äitiyslääkäri oli mutta koneet aataminaikaset. Ei se löytänyt. Kamalaa tää odottelu! tällä viikolla alkion pitäis olla 4-8mm että ei se välttämättä näykkään.
 
Voi eiii. :sad001 Voisko olla, että hedelmöittyminen onkin tapahtunut myöhemmin ja siksi ei vielä mitään näy? Mulle lääkäri sanoi ettei (silloiset vkot 6+1) vielä välttämättä edes näy mitään ultralla. Kuinkakohan kauan menee, että saa ne tulokset verikokeesta?
Itse rupesin pähkäilemään sitä, että esim cb digi näyttää viikot hedelmöittymisestä, mutta eikö noi testti mittaa sitä hcg:tä, jota alkaa erittyy vasta kiinnittymisestä lähtien, eli noin vko hedelmöittymisestä.
Eli mun laskujen mukaan mulla ei oliskaan nyt 7+0 vaan 6+1 tai 2.
 
No se on kyllä totta ettei se välttämättä näykkään ja varsinkin jos on vanhat ja huonot laitteet.. Tsemppiä kovasti odotteluun, jospa pian saisit tietää.. ❤
 
Ei onneks tartte ku korkeintaan huomiseen odotella :) Ottaa onneks tosissaan mut kun on aiempi kohdunulkoinen takana. Ei voi muuta ku toivoo parasta ja pelätä pahinta o_O Tuun ilmoilee teille mitä tapahtuu:)
 
Himpula15, mä kävin Helsingissä Femedalla ja se maksoi jotain 150e. Siellä on käsittääkseni eri hintaisia lääkäreitä ja tuo meidän oli varmaan kalliimmasta päästä kun pari vuotta sitten käytiin eri tyypillä ja se maksoi pari kymppiä vähemmän vielä.
 
Kirjoitellaan nyt tännekin ketjuun kuulumisia samalla, kun tässä kahlaan useamman päivän tauon jälkeen kaikkien kirjoituksia läpi :)

Tänään 7+6 oli ensimmäinen neuvolakäynti. Onneksi sattui oikein mukava neuvolantäti. Ei tullut valituksia ylipainosta eikä ollut myöskään mikään natsi ruokarajoitteiden suhteen. Näitä kahta olin etukäteen siis jännittänyt. Enemmänkin tuntui, että olen tähän asti ottanut itse vähän turhan tiukan linjan syömisten suhteen. Esim. en ole syönyt leipiä, jossa on pellavansiemeniä jne. mutta kuulemma voi ihan huoletta syödä, kuhan ei niitä siemeniä sellaisenaan popsi.

Hieman utopistiselta tuntui koko neuvolakäynti, vaikka varhaisultra vahvistikin jo viime viikolla kaiken olevan hyvin. Neuvolatäti puhui tietysti moneen kertaa ajasta lapsen syntymän jälkeen ja jälkikäteen puolison kanssa puhuttiin, että molemmista oli tuntunut siltä, että mitäs siinä höpöjät, ei meillä mitään vauvaa ole. Sitä ei vain yhtään osaa ajatella niin pitkälle tai millaista se aika sitten on, kun esikoinen on kyseessä. Tällä hetkellä oireitakin on niin vähän (onneksi), että toisaalta on vaikea uskoa, että siellä masussa joku on, vaikka syke näkyikin ultrassa rv 7+1.

Neuvolareissu kesti 1,5 tuntia eikä siellä ultrattu. Juteltiin vaan paljon, täyteltiin papereita ja käytiin läpi paljon käytännönjuttuja, mitä tässä matkan varrella eteen tulee. Nyt pitäisi sitten 10+ viikolla käydä verikokeissa ja nt-ultran sain varattua huhtikuun loppupuolelle rv 11+6. Ehkä sitä sitten sen jälkeen uskaltaa itsekin uskoa tämän koko jutun, jos sielläkin on vielä kaikki hyvin :)
 
Lovepearl voi ei!! Toivottavasti kaveri olisi vain pienempi ja osaksi johtuisi noista kivikauden välineistä. Tule sitten ilmottamaan mikä on lopullinen kanta
 
Nella, ei kun mä soittelin ja kyselin hintoja, niin mistään en löytänyt alta 200 e. Sitä pidin jo ylikalliina, mut kyl mä oisin valmis tuon 170 pulittamaan :)
 
Lovepearl: Toivottavasti pieni on vielä matkassa ja syy miksei sitä tänään näkyny olisi nuo vanhat laitteet. Tsemppiä sulle kovasti! ❤
 
Lovepearl, peukut pystyssä täälläkin! Asutaan ilmeisesti samoilla seuduilla kun sairaala on sama. :wink
 
Femedassa maksoi tämän päivän käynti 124€. Nappula oli 11,1mm ja sydän löi vahvasti :Heartred joku verenpurkauma löytyi, ei onneksi kohdussa. Kohtu on viikkoihin nähden iso ja eteenpäin pyöristynyt. Nappulan koko vastasi viikkoja 7+1.
 

Liitteet

  • WP_20150325_001.jpg
    WP_20150325_001.jpg
    477.4 KB · Katsottu: 57
Joku kyseli kystista, että onko ollut/näkynyt ultrissa. Mun systerillä kysta aiheutti kovaakin kipua raskauden aikana tuolla nivusissa. Itsellä oli vähän saman tapaisia oireita, mutta kun ultrassa ei näkynyt mitään, niin lääkärikin totes vaan, et olis normaalia kipua ja et mulla vaan on herkkä kipukynnys (en saanut saikkuakaan, vaikka kävely tuotti välillä todella tuskaa). No synnärillä sitten ennen ponnistusta (tai ehkä siis ponnistuksen alkupuolella) kutsuttiin lääkäri synnytyssaliin kun oli jotain poikkeavaa....kystahan sieltä ekana "syntyi". Se muo oli vaivannut jo pitkään, mutta en ymmärrä, miksei missään ultrassa ollut tullut esille. Tuskin se ihan päivässä tai viikossa (synnytystapa-arviossa ultrattiin pari viikkoa ennen laskettua aikaa) sinne on ilmestynyt....
 
Takaisin
Top