Neuvola- ja ultrakuulumiset

Mulla varhaisultra on 10.4, jolloin pitäisi olla 7+3. Toivottavasti kaikki on hyvin! Pääsen kunnalliseen ultraan, sillä minulla on takana yksi kkm ja yksi tuulimuna. Kolmas kerta toivottavasti toden sanoo :Heartred

Neuvolan kanssa on sovittu, että varaan sen vasta, kun olen saanut positiiviset uutiset ultrasta ja sykkeen näkyviin. Turha mennä neuvolaan puhumaan vauvajuttuja ennen kuin on jonkinlaista varmuutta raskaudesta. :)
 
Meillä kaikki ultrat tehdään noin 50km päästä meiltä.. olis kiva kun ois mahdollista lähempänä käydä ultrissa. Mutta jos mulla on taas raskauden aikanen diapetes niin saan juosta varmaan ultrissa loppuraskaudesta.
 
Spunk mulla kans ollu molemmissa raskauksissa diabeettes ja jälkimmäisessä piikitin. Ja jälkimmäinen käynnistettiin 3 viikkoa ennen!
Ja ultrassa kävin minäkin tiuhaan, mut näkipähän en kaikki on kunnossa. :) onko sulla ollu ruokavaliohoitoinen?
Ensviikolla varmaan laittaa lähetteen neukku sokerirasitukseen.. Yök...
 
Niiskuneiti oon saanu luojan kiitos ruokavaliolla pidettyä ainakin aikasemmin ruodussa.
Onko sulla niiskuneiti ollu ison kokosia vauvoja? Kun mua peloteltiin kokoajan et lapsista tulee 5kg... :eek: mutta poika oli 3,2kg ja tyttö 3,4 kg eli aivan normaali painosia. Molemmat synnytykset käynnisty itekseenja viikoilla 38-39? Jos oikein muistan
 
Himpula15 mä kävin Helsingissä Mehiläisessä ultrassa ja maksettavaa tuli 170 e. Eli aika hintavaa, mutta ihana lääkäri ja kaikki oli hyvin, niin ei haitannut maksaa :) Mutta varmaan vertailemalla paikkoja ja lääkäreitä pääsee halvemmalla, luulen et Mehiläinen on aika kallis.
 
Tänään oli pojan 5 kk neuvola ja sain ku sainkin kerrottua täst raskaudest.. en tiiä, mut jännitin ihan sikana kuinka th ottaa tän uutisen. Täytyy kyllä sanoa, et ihana vastaanotto. Ymmärsi hyvin mun huolen, raskausajasta ja mahd vaivoista sekä synnytyksestä, ja lupasi kyllä pitää huolen, et pääsen synnytystapa-arvioon ja/tai pelkopolille.

Nyt tuntuu jotenkin konkreettisemmalta tää raskaus. Tän viikon aikana lupasi soitella ensikäynti ajankohdasta. Miten voi olla näin lahopää, kun en ees muista milloin oli ekat labrat... noh, selvinnee sit ensikäynnin yhteydes.

Jee, onpa hyvä fiilis :D
 
Mua niin ärsyttää kun te kaikki muut tiedätte et mikä teillä on laskettu aika ja millä viikoilla ja päivillä mennään.. Mulla ei oo muuta hajua kuin et vko 8 on menossa vissii, onko loppuviikosta jo 9? Inhottaa olla tässä epätiedossa!! Ja tätä pitäis kestää vielä 30.4. asti, sillon on nt ultra. Toki, oon sit jo kaiken järjen mukaan 13+ et luulis jo meikäläisenkin saavan lasketun ajan..!
 
Muokattu viimeksi:
Spunk: Molemmat oli 3,2kg, ja tyttöä ruettiin käynistään reilua viikkoa ennen kun mun paineet nousi niin korkeaksi ja ei enää laskenu lääkkeillä. Mut synty tasan laskettuna päivänä ja lääkäri tanssiki käytävällä ja kiljahti riemusta kun kuuli et lähen lopussain synnyttään. :) ja ruokavalio hoitoinen oli tässä.

No poijan aikana oli alussa pienestä kiinni se et oli raskausdiabeettes, mut en enää muista missä vaiheessa piikki astu kuvioihin. No sit kahen viikon välein oli melkein ultra ja sit viikkoa ennen käynnistystä sanovat et viikko ja sit katotaan uudelleen ja aletaan käynistään ja verenpaineet oli taas alkanu nousemaan. Ja ne oli kyl mulle koko ajan sanonu ettei mene loppuun saakka kun on diabeettes insuliini hoitoinen. Ja tosiaan viikkoja oli tasan 37 kun alotettiin käynnistys. pallongilla alotettiin ja seuraavana päivänä kalvot puhki jne ja poika synty. Ja poikahan oli kaks päivää sokeriseurannassa ja tyttö sai pullosta maitoa heti kun sillä oli sokerit alhaalla..
Mut ei onneks ollu mitään jättiläisiä, vaikka kyllähän ne muakin pelotteli siitä. Mut toisaalta poika ois varmaan ollu iso jos olisi loppuun asti saanu olla.
Tulipa selitettyä :)
 
BalloGala onpa ikävää ettei varmisteta millä viikoilla olet tarkalleen menossa! Eikö sinulla ole tietoa sit koska edelliset kuukautiset ollu? Epäsäännöllinen kierto?
 
Niiskuneiti85, eikö olekki?!
Mulla oli loka-14 - tammikuu-15 käytössä NuvaRing ehkäisyrengas, mut se pamautti mulle aurallisen migreenin ja jouduin lopettamaan sen kesken kaiken. Eikä sen jälkeen oo ollukaan mitään hajua kierrosta kun ei ole menkkojakaan ollut. Eli jossain helmikuun alkupuolella tää pallero on saanut alkunsa.

Ja tosiaan varhaisultran tehnyt lääkäri oli täys kesseli, häntä ei kiinnostanut yhtään et mitä mä olisin halunnu tietää tai mikään muukaan minussa, se oli vaan et housut pois, selinmakuulle, dodi tossa toi pallo, syke ja that's it. Nt ultra 30.4. Seommoro.

Arvatkaa vaan millanen fiilis jäi käteen ekakertalaiselle, joka janoaa tietoa ihan hullun lailla!
 
Mä kävin tänään varhaisultrassa ja sieltä löytyi 2,5 mm tyyppi ja syke näkyi juuri ja juuri kun anturi oli just oikeassa kohdassa ihan paikallaan. :) Lääkäri sanoi, että saattaa olla, että vielä eilen syke ei olisi näkynyt eli hyvä ettei ainakaan aiemmin tullut mentyä. Samalla löytyi toisesta munasarjasta yli viiden sentin läpimittainen kysta, jonka johdosta sain lähetteen julkiselle puolelle. Harmittaa ja huolestuttaa, vaikka lääkäri oli sitä mieltä, ettei se kysta tätä raskautta mitenkään haittaa. Onko muilla kokemusta vastaavasta? Endometrioosihan mulla on, että varmaan jotenkin siihen liittyy, oiskohan se ns. suklaakysta sitten :sad001
 
Täältähän Niiskuneidin kuulumiset löytyivät! Ihania kuulumisia onkin! ❤️ Kerkesin tuolla toisessa ketjussa jo huolestumaankin :oops: Pitäis varmaan opetella lukemaan muitakin ketjuja täällä, kuin vain yhtä :grin

Ollaan varmaan BalloGala samalta suunnalta murteen perusteella? :) Olipas inhottava ensikäynti sulla! :sad001 Sama juttu oli mullakin ensimmäinen ultra, kaikki meni päin honkia ja jäi tosi p-maku suuhun (esikoista myös odotetaan). Ystävä oli kuitenkin mukana ja kun olin pukemassa, lääkäri oli sanellut koneelle viikot ja kuulin ne sitten ystävältä. Nyt kuitenkin toisella kerralla lääkäri kertoi itse viikot ja osasin paremmin jo esittää kysymyksiä, mm. lasketun ajan...
 
Muokattu viimeksi:
Ballogala ite lopetin renkaan helmikuussa. Eikä kerennyt luomu menkkoja tulemaan ku raskauduin mutta plussasin menkoista jo 3+4 oiskohan ollut niin siitä osas laskee lasketun.

Ihania ultrakuulumisia ollut!
Mikä on suklaakysta?
 
Kunnallisen palvelut nyt näköjään on mitä on, oon vaan toivonut et saisin toisen lääkärin siihen nt-ultraan..
On tää kyllä kun luulis et odottajat sais vähän tarkempaa palvelua, varsinkin ekakertalaiset mut ei, kaikki sun pitäis vissiin itse selvittää..! Nyt totesin et taitaapi olla hiivatulehdus, mut ku apteekissa eivät osanneet edes allergialääkkeestä mtn sanoa niin täytyy varmaan vaivata neuvolan tätiä ja kysäistä et millä hoidetaan..

Kiitos symppauksesta :love7
 
Myy82 sori mulla on niin laho pää etten muista minne lupasin ilmottaa ku montaa ketjua seuraa.. Oletin sit tänne se varmaan oli :)

BalloGala Neuvolaan vaan soitat he ovat sitä varten et heiltä kysytään ja nekin mitkä itseltä tuntuu tyhmiltä.. Meillä ainakin neuvola sanonu et sieltä kysyä jos on jotain. Ja teillä on lääkäri kyllä elämäänsä kyllästyny ja työmotivaationsa hukannu pahasti. Toivottavasti nt-ultrassa on eri tyyppi tutkimassa.
 
Soitin eilen neuvolaan, sain ajan 13.4. terkkarille, joka laittaa sitten lähetteen ultraan. No nyt on odottavan aika pitkä...
Tilasin pari mekkoa Ellokselta, jotka tuli eilen. Ajattelin laittaa jomman kumman päälle, kun viikonloppuna mennään 6-v synttäreille...noup! Toinen on jo nyt sen näköinen päällä, että masu korostuu, kun on aika ihonmyötäinen malli. Toinen taas löysempi tunikamainen mekko, jonka kanssa näytän siltä, et oisin jo paljon pidemmällä :excited001
 
Klo 12 on neuvolalääkäri jossa ultrataan :happy: Jännittää ihan pirusti! Samalla otetaan ne verikokeet missä katotaan ettei oo kuppaa tms. Oireista päätellen pieni olis hyvin matkassa mukana mut ikinä ei voi tietää. Tuun sit kertoo!
 
Takaisin
Top