Neuvola- ja ultrakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja anní
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Terkkuja psykologilta, en saanut hullun papereita :grin Oli kyllä avaava käynti. Reipas kaksi tuntia siinä tuli puhutta, itkettyä ja välillä kuunneltua. Ahdistus ei taikaiskusta kadonnut, mutta ehkä mä annan nyt itselleni luvan olla ahdistunut jolloin tunne voi myös kadota.

Eilen käynti neuvolassa ja koitti siellä vähän tunnustella kuinka päin tuo pikkunen on tuolla masussa vaan eipä saatu asiaan selkoa. :grin Ilmeisesti vähän viistosti kumminkin?
Mietin tässä että tunteeko sen sitten kuinka hyvin kun vauvveli lopulta kääntyy siellä?

Meillä tyyppi heittää kärrynpyörää vähän väliä ja joskus täytyy oikein tunnustella, että miten päin tyyppi oikein majailee. Useimmiten kuitenkin päätyy siten, että jalat potkii tuonne oikean puolen kylkiluihin.
Ja sitten jos puhutaan siitä viimehetken kääntymisestä, niin useimmat sen tuntee, kun kerran tilaa on jo vähän. MUTTA tiedän tapauksia joilla ei ole ollut mitään hajua, koska muksu on kääntynyt raivotarjontaan.

Helpottava kontrolliultra. NIPTissä (verikokeella tehtävä tutkimus jolla saadaan selville yleisimpiä kromosomipoikkeavuuksia) ei mitään poikkeavaa, tervettä tyttöä lupaili vaikka eihän sitä voi kenellekkään taata. Myös ultrassa kaikki hyvin, pää kasvanut sen mitä kuuluikin. Vahvasti näyttää siltä että on mun ja esikoisen tavalla pieni päinen, pieni hän on muutenkin ja painaa n.750g

Täällä Tirppa on usein perätilassa eli liikkeet tuntuu alavatsalla, vielä ei ole rakkoon osunut :D Toivon vaan kovasti että tajuaa ajoissa kääntyä oikein päin

Sitä kääntymistä voi huoletta odotella vaikka laskettuun asti. Tiedän monia vauvoja, jotka ovat ihan vasta sinä syntymäpäivänään päättäneet kääntyä, vaikka tilaa on äärimmäisen vähän. Moni tuttu äiti on ollut varautunut perätilasynnytykseen, mutta vauva onkin sitten vaan halunnut jättää sen kääntymisen viimetippaan :D
Eräällä ystävällä meni siinä vauvan kääntyessä vedet. Ja muksu tuli muistaakseni kolme tuntia siitä jo pihalle :dummy1:

Piikkipensas, Kiitos kun valaisit asiaa! :) Täällä pääni mietin puhki jo kun neuvolassa mainitsi tuosta sektiosta mikäli vaavi ei kääntyisi. Alkoi ihan hirvittää.
Eilen käytiin äippäpolilla tarkistuksessa ja siellä ultralla näkyi että on vielä peppu edellä.

Onhan se hyvä perätilaan henkisesti valmistautua, jos ei millään käänny aiemmin. Ettei tule sitten ns paniikkia asian kanssa. Mutta tosiaan, ei se ole sanottua, että joka vauva kääntyisi sillä kohtaa, kun vielä on hyvin tilaa. Kummasti osa pungertaa uuteen asentoon vasta viime hetkillä.

Mulla esikoinen kääntyi vasta 2vko ennen syntymää. Sektiota oltiinkin suunniteltu jo neuvolalääkärin ohjeistamana ennen sitä. Tukala ja epämiellyttävä kokemus noilla viikoilla se oli, mutta hyväksi kakkoseksi kuitenkin jäi synnytykseen verrattuna ;)

Kuinkahan yleistä sellainen puolestaan on, että vauva on näillä viikoilla (30+4) ihan nätisti pää alaspäin jne., mutta päättäisikin viime hetkellä ihan vaan vittuillakseen kääntyä perätilaan ennen synnytystä?

Pihlaja: toivottavasti ei ole kovin yleistä:D esikoinen oli pitkään pää alaspäin ja tämä uusi tulokas näyttää olevan samoilla linjoilla kun on ollut 22 viikosta lähtien jo pää alaspäin:) minulla kun oli 26 viikolla ylimääräinen ultra niin siinäkin olinja potkut tuntunut koko ajan ylävatsalla:)

MamaKay, Helpottavaa kuulla että noinkin voi käydä, että vielä noin myöhään kääntyy.
Toki varmaan jollain tasolla kannattaa siihen sektioonkin varautua ajatuksella ettei ihan yllätyksenä tule.

Mua on mietityttänyt tuo sama, kun asukas on rv 20 lähtien ollut pää alaspäin, että pyörähtääkö vielä...kovaakin myllytystä pitää joka päivä, mutta katsotaan!

On hauska katsella mahaa iltaisin kun tyyppi oikeasti vetää kuperkeikan. Vatsa heiluu ja muljahtelee ja sitten onkin jo pää painamassa kylkiluihin.. En kyllä kauhean usein erota miten päin mahassa ollaan.. Välillä tulee jumppahetkiä :D

Täällä kanssa miehen kanssa naurettu villejä iltahetkiä mahassa. Nyt myös lisäksi alkanut poika potkia mua kylkiluihin ja se kyllä sattuu! Itse huomannut, että hikka tuntuu alavatsalla ja potkut ja muljahdukset ylempänä niin siitä veikkaan et pää alaspäin ollaan :D

Oon rh-negatiivinen ja bebe positiivinen, joten hain tänään sen vasta-aine piikin ja voi elämä, kuinka keljulta se tuntui. Vieläkin pistokohtaa kuumottaa. Ei oo aikasemmin tehnyt mitenkään kipeää...

Omaan neuvolaan vielä 1,5 vkoa, mut mitä liikkeistä voin päätellä, täällä ollaan poikittain. Kattelin tota esikon korttia niin vkolla 32 oli vielä pt:ssä ja sit vkolle 35 kääntynyt rt:hen ja pysyi niin loppuun asti :)

^täällä mennää hakemaan samainen piikki torstaina, ja oon kuullu muualtakin että tuntuu aikas epämielyttävältä...sitä ootellessa siis!

Meillä pitäis poitsun vielä olla pt, neuvolan mukaan viistosti.
Hikka tosin tuntuu hirmu alhaalla. Sitten taas olen tuntevinani kyljessä hänen pään ja potkut tuntuu ikävästi tuolla virtsarakon kohdilla. :eek: Ei niinkuin kyllä mitään hajua miten päin siellä ollaan!
Mutta huomaa että potkuihin on tullut pontevuutta, vahva poika siellä. :happy:

Mullakin veri rh- ja vauvalla taas +-merkkinen veri, joten vasta-aine piikki pistettiin viikko sitten neuvolakäynnillä. Neuvolantäti varoitteli että käsi voi olla kipeä pari päivää ja mustelmakin olis ollu mahdollinen, mutta ei mulla vaan oo missään tuntunu...

Saas nähä tuleeko meidän naperosta eka marraskuinen. Oyssissa makaamassa, löyhästi auki sormelle ja vajaa 2cm kaulaa. Kortisoonit ja lepoa...

Kyumin tsemppiä! Paljonko sulla viikkoja? Toivottavasti pieni pysyy vielä yksiössään.

Takaisin