Neuvola- ja ultrakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja anní
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
scrofa: Ihana oli kuulla, että kaikki oli lopulta teidän pienellä hyvin. :)

pepe: Sitä minäkin muistelin, että sä kerroit sun äidistä, että häntä ultrattiin myös sillä 4D:llä tuolla gravidassa. Kätilö kyllä sanoi meille, että olishan se hyvä laite ja sillä näkisi tarkemmin vielä mitä tavallisella ultralaitteella näkee.. Kehoitti menemään yksityisellä käymään, jos haluaa siihen 4D ultraukseen..

Viime viikolla rakenneultrassa käyty :) pieni vastasi viikkojaan ja rakenteet oli ihan sellaiset kuin pitääkin. Pienikokoinen on, eipä me vanhemmatkaan mitään isoja ihmisiä olla, eikä esikoinenkaan :) <3 käsimerkkejä näytteli kätilölle kun meni herättämään kesken unien :) poika olisi tulossa <3 onkin ensimmäinen poika mun sukuun neljään sukupolveen :D

Rakenneultra oli viime viikolla, ja kaikki oli hyvin! Vastasi viikkoja hyvin ja paino arvio 429g. Viikkoja oli siis 21+5. Hassua, tyllerö painaa enemmän kuin kumpikaan pojista tähän aikaan :D Tänään oli sitten neuvola, ja kohdunpohjan korkeus oli 20,5 :grin

Neuvolassa käyty, hemoglobiini 108. Ihmekään että väsyttää aivan älyttömästi. Kumma juttu, että oon pystynyt uimaan ihan normaalisti hukkumatta. Viimeks kun hemoglobiini kävi alhaalla niin meinasin 10m uinnin aikana tosiaan hukkua kun alkoi hengästyttää aivan jumalattomasti. Muuten kaikki arvot ihan normaalit. Vähän ihmetytti kun tarjottiin terveydenhoitajan kotikäyntiä loppuraskaudesta.

Olipas lääkärineuvola, melkein piti itse kertoa missä tirppa menee kun ei meinannut piitkän etsinnän jälkeen löytää sydänääniä. Lääkäri ei muutenkaan paljoa puhua pukahtanut, totesi vain kaiken olevan ok ja heippa. Iloinen yllätys oli että 2vuotias normaalisti menevä tapaus istui nätisti penkillä odottamassa ja söi rusinoita. Perjantaina ultra!

Mai, täälläpäin ilmeisesti nykyään neuvolantätit käy kotikäynnillä ensimmäistään odottavien luona ennen vauvan syntymää halus tai ei. Ja sit kaikilla käyvät kotikäynnillä kun vauva on syntynyt.

rakenneultra takana ja kaikki hyvin, painoarvio 21+0 oli 402g, ja istukka takaseinässä. Jalat pysyi tiukasti yhdessä, mut kätilö bongas viitteitä tyttöön.

Toinen rakenneultra takana,tällä kertaa Oysissa,jossa katsottiin ja kuvattiin kaikki rakenteet paljon tarkemmin.Kaikki hyvin edelleen,rakenteet normaalit ja vauva vastasi viikkoja :) painoarvio 455g,nyt siis 22+0.Pää alaspäin se siellä makoili ja kai se vähän liikuskelikin,vaikkei liikkeitä juurikaan huomannut kun ultrattiin kaikki mahdolliset raajat,elimet yms. niin tarkasti,ettei kokonaiskuvaa näytetty kuin alussa. Sukupuolta oli tarkoitus taas udella,kun edellisessä ultrassa pieni ei suostunut sitä esittelemään,mutta ultraus kesti muutenkin melkein tunnin ja alkoi lopussa olla jo niin huono olo (aamupalasta aikaa siinä vaiheessa 6h) että halus vaan jo ulos tutkimushuoneesta ja kahvioon haukkaamaan evästä.Selviäähän tuo sitten viimeistään synnytyksessä,ja kaverin sanoja lainatakseni kyllä sieltä tyttö tai poika on tulossa - ehkä :grin

Vatsanahka ja -lihakset on nyt hellänä kun ultraajan piti välillä painaa anturia niin lujasti,että tuntui kuin se olis menossa mahasta läpi :yuck:

Seuraava käynti Oysissa syyskuussa,jolloin olis tarkoitus tavata myös anestesialääkäri ja jutella vähän synnytyksestä (hui,sehän on jo ihan kohta!mihin tää aika on menny....) Kokkolan äitiyspolille pitää varata kontrolli kuukauden päähän,joten sitten taas saa nähdä pikkuisen :)

Jännittävä ultra päivällä. Meidän pieni neiti vastasi muuten hyvin viikkoja 20+0 mutta pää vastasi kahta viikkoa pienempää. Viikon päästä uudelleen ultraan jollon tutkitaan miten jatkossa toimitaan. Muuten pieni vaikutti hyvin voivalta ja liikkuvaiselta. Istukka on tällä kertaa takana joten senkin takia olen tuntenut potkuja vatsankin päältä :)

Neuvolassa käyty ja kaikki oli hyvin. Tosin painoo oli omasta mielestä tullut liikaa :confused: No tarkempaa täytyy kattoo mitä suuhunsa laittaa. Ja liikkua enemmän. Joka ois helmpompaa kun ei satais aina :D
Sydän äänet oli hukassa, tosin syy oli riiwiö joka meni karkuun ja potki vaan kokoajan. Ei tykänny ilmeisesti kun sen yksiöön tultiin sörkkiin. ;)

Neuvolassa käyty :) kaikki oli vallan mainiosti, ja mun (kasvissyöjä, nopea uusi raskautuminen) hemppa 132 :D neuvolatäti sitä ihmetteli, kun ei ollu laskenut vaan jopa noussut. Painoa tullut huikeat 2 kiloa lisää, tosin tippuhan se alkuraskaudessa - ja totes, et aika nihkeästi on tullut, mut ite oon ihan tyytyväinen, kun ekassakin kilot tuli enimmäkseen loppuraskaudessa. Sykkeet oli vaikea saada kuulumaan, kun istukka ilmeisesti vallannut koko mahan :D mut sit ylhäältä (navan korkeudelta) saatiin kuulumaan, 140-150.

Nää välit on kyllä ihmeen pitkät, seuraava käynti vasta syyskuun puoles välissä (2kk LA:han!!!). Toki, jos tulee jotain "ongelmia" niin aikaa vaan varaamaan.

Kohta sokerirasitukseen, ja veriryhmätsekkaukseen - hyvillä mielin eteenpäin :)

Meillä oli rakenneultra tällä viikolla. Lähete saatiin jatkotutkimuksiin, vaikka kaikki pitäisi olla kuitenkin hyvin. Vähän jäi epäselväksi syy, että miksi, mutta ilmeisesti ultraaja ei nähnyt riittävän tarkasti kaikkea. Pikkuisen jännittää, vaikka kaiken hyvin pitäisi olla. Reilu pari viikkoa pitäisi vielä odotella. Vilkas pikkuinen on kyllä vatsassa, liikkuivainen kaveri:Heartpink

Tirpan pää on viikossa kasvanu just sen mitä pitääki vaikka on edelleen pieni. Mitat on just ja just alimman käyrän alla, suvussa pienpäisiä kuten esikoinenkin eikä aiemmin tehdyissä seulonnoissa ollu mitään poikkeavaa joten ei lähdetty lapsivettä tutkimaan. Tervettä lastahan ei kukaan voi luvata kenellekkään mutta tällä hetkellä ei näytä mitenkään hälyttävältä, lääkärihän ei tietenkään voi omaa mielipidettään sanoa mutta äänensävystä kuuli että hänkään ei usko kromosomipoikkeavuuksiin. Nyt sit vain jännätään/uskotaan/toivotaan tervettä vauvaa syntyväksi :)

Samalla käynnillä nähtiin 4D kuvaa Tirpan kasvoista, sukupuoltakin lääkäri ultrasi vielä lopuksi ja totesi hänkin että hyvin piilottelee jos poika on. Eiköhän me lähdetä vielä myöhemmin mekko ostoksille ;)

Meillä oli tänään ru ja poikalupaus tuli..:dummy: oltiin varauduttu aika vahvasti tyttöön, joten tuli jotenkin yllätyksenä :hilarious: ei sillä väliä ole kylläkään, että kumpi tulee. Pojalle on vaikeampi keksiä nimeä.. :(

Kaikki oli ultrassa ok, painoarvioksi sanoi 322g. Pelästyin jo, kun katsoin mittaustuloksia ja siinä monitorissa sitten näkyy mitä viikkoja vastaa ja koko ajan oli 19+0 - 20+6 :shy: laskettu aika ei muuttunut, kun kasvu meni kuitenkin keskiarvon mukaan. Seuraavaksi sitten sairaalalle mennään vasta synnyttämään :nailbiting:

Tehäänkö Tumelo vaihtarit? Olin valmistautunu kasalla poikanimiä ja nyt en saa päähäni yhtään tytön nimeä, jonka sekä minä että mieheni kelpuuttaisi :P Tokihan se voi olla että kun tyttö pelmahtaa syliin niin johan selkenee nimi, mutta olishan se kiva jos edes olisi varteenotettavia vaihtoehtoja. Aikaa tosin vielä on ;)

Meillä ois ollu tytölle jo kolme nimivaihtoehtoa, mutta pojalle ei yhtään :banghead: juu on tässä onneks aikaa selailla viel kalenteria ja pohtia :P

Meillä ei esikoiselle kelvannu mikään nimi, ei siis yhtään mikään. Tytöllehän mä kyllä löysin monta ihanaa nimeä. Kuitenki muutama tunti vauvan synnyttyä mies keksi nimen ja sitä ei enää vaihdettu vaikka muka eka kuukaisi sitäkin piti vielä miettiä. Nyt jos tirppa onkin poika ni joutuu aloittamaan alusta, tytöllehän mulla on taas monta ihanaa nimeä tiedossa

Kävin jo perjantaina lusimassa sokerirasituksen (24+0) ja tulokset oli tullut kantaan... 0h 4,6, 1h 6,2 ja mut toi vika mua ihmetytti, 2h 3,5, joka vaikuttaa tosi alhaiselta. Luulis kyllä, jos jotain häikkää siin on, niin soittasivat neuvolasta.

Pääasia, et rasitus takana :D ja ei ollut ees mikään paha kokemus :) viimeksi tuli paljon huonompi olo.

Takaisin